|
|
|
Syke syklister
|
Syke syklister
12/06/2008 12:27
|
Tom
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Traff en hyggelig skogsarbeider igår som jobbet med veien og litt tynning av skogen.Jeg var på løpetur med bikkjene mine,men sykler 3-4 ganger i uken,og ble stående å prate i en halvtimes tid. Vi kom selvfølgelig inn på syklister og da ble han litt alvorlig.Fortalte at han flere ganger hadde fått finger`n og trusler fra sinte syklister med dårlig tid fordi de måtte bremse ned for å komme seg forbi.Han var der for å fikse grusveiene som var blitt ødelagt av regn og smeltevann,som selvfølgelig er til det beste for oss syklister.Allikevel så opplevde han dette!!Er det sånn vi syklister vil bli oppfattet??Nei,ta det med ro der det trengs og si heller hei,et smil,nikk eller et vink.Dette skjedde i Nordmarka i nærheten av Lysedammene.
|
|
|
Re: Syke syklister
[Re: Tom]
12/06/2008 12:52
|
Ane
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ja dette er dårlig! Jeg nekter å tro at disse syklistene må frese i marka som om de har fanden i hælene. Vis respekt for folk og fe og ikke lek så arrogante når noen sjeler bare prøver å hjelpe til. Gud bevare meg at du mister 2 sekunder på å bremse ned litt. Hvis det er så problematisk må kan en vel finne seg et guds forlatt sted hvor folk sjeldent ferdes å sykle fra seg der! Enig med deg Tom.
|
|
|
[Re: Ane]
12/06/2008 13:05
|
Dan
More than words
|
More than words
I dag lekte jeg en ny lek på vei til jobben. Jeg sanket poeng for å være flink syklist. Ikke at noen av tingene jeg gjorde var noe nytt for meg, men å prøve å være konsekvent flink hele veien til jobben er kanskje litt mer utfordrende.
Altså, vinke takk til bilist som stopper for å slippe deg over fotgjengerfeltet, 1 poeng. Bremse ned til faktisk gangfart før man passerer gamle folk på gangveien, 1 poeng. Bremse ned merkbart (og i god tid) før man passerer folk generelt, 1 poeng. Ikke ligge og presse bak andre syklister mens man venter på at det blir fri sikt for forbikjøring, 1 poeng. Vise tydelige tegn i det man smetter ut i bilkøen fordi gangveien plutselig er breddfull med skolebarn, 1 poeng. Hoppe fra fjerde trappetrinnet, 1 poeng. (Den siste har kanskje ikke så mye med hensyn å gjøre, men man må jo få ha det litt gøy også.)
|
|
|
[Re: Dan]
12/06/2008 15:05
|
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
Jeg gjorde det motsatte av Dan igår, jeg heiste hånden ut av bilvinduet og gjorde et slemt tegn til bilen bak.
Men jeg føler jeg gjorde det riktige, etter han tutet først en gang når jeg stoppet fordi en sykkelpoliti vinket inn en kolonne ambassadebiler og andre gang tuttet han fordi jeg opprettholdt vikeplikten til en syklist. På gang nr 2 så hevet jeg hånden ut av vinduet i irritasjon.
Det er alltid like gøy med mennesker som tydligvis har kjempe dårlig tid og som tror at tutting gjør at de kommer raskere frem, spesielt når det er rushtid og vi alltid tok igjen de foran. Også litt kjedelig at politibilen som var et par biler foran ikke stoppet og rista han på rumpa, men satser på at de har bedre ting å gjøre enn å rise tempramentsfulle 40år gamle trafikanter på stumpen.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
[Re: Ane]
12/06/2008 15:09
|
Kjeserud
Avhengig
|
Avhengig
Gud bevare meg at du mister 2 sekunder på å bremse ned litt. Hvis det er så problematisk må kan en vel finne seg et guds forlatt sted hvor folk sjeldent ferdes å sykle fra seg der! Enig med deg Tom. Disse menneskene får kjøpe seg en racer og rulle og holde seg i stua si.
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
|
|
|
[Re: Andreas83]
13/06/2008 05:59
|
Ane
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hvis en har så dårlig tid bør en komme seg opp av sengen 5min tidligere. Det er ingen fenomen med rush trafikk om morgenen eller en noen bare så naive at de tror at i dag er dagen hvor alle skygger banen for meg. I sånne situasjoner skulle jeg ønske jeg hadde en STOR gummi hånd som jeg kunne klasket dem i tryne med! (slurper i seg morgen kaffen og prøver å stabilisere irritasjonen) Skal forresten kjøpe meg ny hjelm i dag! 
Redigert av Ane; 13/06/2008 05:59.
|
|
|
[Re: Dan]
13/06/2008 06:57
|
KTL
Besatt
|
Besatt
I dag lekte jeg en ny lek på vei til jobben. Jeg sanket poeng for å være flink syklist. Ikke at noen av tingene jeg gjorde var noe nytt for meg, men å prøve å være konsekvent flink hele veien til jobben er kanskje litt mer utfordrende.
Altså, vinke takk til bilist som stopper for å slippe deg over fotgjengerfeltet, 1 poeng. Bremse ned til faktisk gangfart før man passerer gamle folk på gangveien, 1 poeng. Bremse ned merkbart (og i god tid) før man passerer folk generelt, 1 poeng. Ikke ligge og presse bak andre syklister mens man venter på at det blir fri sikt for forbikjøring, 1 poeng. Vise tydelige tegn i det man smetter ut i bilkøen fordi gangveien plutselig er breddfull med skolebarn, 1 poeng. Hoppe fra fjerde trappetrinnet, 1 poeng. (Den siste har kanskje ikke så mye med hensyn å gjøre, men man må jo få ha det litt gøy også.) Jeg passerte en tilsvarende syklist i Hauketokrysset i går morges: Perfekt plassering i kjørebanen, tydelig tegngiving, som i tillegg faktisk var overflødig fordi han hadde et veldig forutsigbart kjøremønster! Takk, til hvem det måtte være -sånt inspirerer meg i rollen som bilist til å ta hensyn!
mvh Knut Tore Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
|
|
|
[Re: Kjeserud]
13/06/2008 07:01
|
Ane
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Velkommen forresten!