...Når det er sagt, så er ikke vidden akkurat for nybegynnere dersom sykkelbæring ikke er med i planen, men kommer du deg greit ned fra Rundemanen klarer du deg fint over vidden.
Rundemanen har jeg besejret, burde ikke være umulig for meg å klare.
Sitat: Ynot
Torsdagens tur derimot egner seg for både nybegynnere og gamle røvere, og de fleste typer sykler så lenge de kan sykles oppover på grusvei.
Goodies... desverre får jeg familiebesøk onsdag->søndag...
Det er slettes ikke gale i Bergen, men jeg har aldri opplevd samme flyt og like lange singletracks som her. Første gang jeg har syklet disse stiene, men holder nok mye høyere fart en i Bergen. Hmm, nei litt igjen av tdf så blir det et par timer singletrack i solen.
Dere får kose dere på tur.
"You should never underestimate the predictability of stupidity."
Er i Drammen denne uken for å sykle nye stier. Makan disse drammenserne har det fint
Er ikke så gærnt i Bergen i dag heller.. regner nesten ikke! Du får kose deg!
Tja, jeg veit ikke om 10m sikt på toppen og 2-3 intense våt-inn-til-beinet-regnbyger teller som "regner nesten ikke", men vi fikk jo også noen gløtt av blå himmel og til og med tidvis god utsikt i alle retninger! Uansett, en fantastisk bra tur!
Laban: Prøv deg på Livarden og Totlandsfjellet for lange nedkjøringer med god flyt på jord/myr/steinstier, mye mindre bratt enn resten av syklinga i Bergen(du havner liksom ikke på intensiven med skallebrudd om du sklir på en stein), sjøl om det er et par kneiker her òg
Noen som kan guide neste uke? Smøråsfjellet? Austrinden? Rundemanen-Eidsvågsfjellet? God helg! T
det høres ut som alle turene passer for deg da hehe. Hm, jeg må slenge meg rundt og komme meg ut på sykkeltur i morgen. Enten arnanipa eller løvstakken - eller aller helst rep på turen fra torsdag jeg pga jobb ikke kunne være med på likevel. Er meldt 2mm regn i morgen så ikke allverden gale. Any takers?
har ikke syklet noen av stedene så er litt vanskelig Skal nok ut på hytten i morgen som om så kan vi prøve turen ved Lysekloster som er beskrevet i turguidene. Har vært meningen å sykle der ganske lenge nå, så kanskje på tide å prøve det
Re: Stiturnè Bergen: GODT VER imoræn!
[Re: Ynot]
#58173620/07/200815:36
10m sikt på toppen og 2-3 intense våt-inn-til-beinet-regnbyger teller som "regner nesten ikke
Enig der Tony.. Var litt bedre tidligere på dagen. Var en utrolig bra tur det der!
Austerrinden skal vi vel klare å finne sjøl tror du ikke? De melder jo bra vær denne uken!
Supernormal: kan guide begge de nevnte turene, men er ikke sikkert jeg rekker denne uka.. Fikk vist Livarden av Tony på torsdag og var på Totlandsfjellet forrige uke. Flotte turer begge to! Gir beskjed her om det blir noe!
Anders .. det er litt bratt på Vestlandet.. www.nots.no +47476 87 695
10m sikt på toppen og 2-3 intense våt-inn-til-beinet-regnbyger teller som "regner nesten ikke
Enig der Tony.. Var litt bedre tidligere på dagen. Var en utrolig bra tur det der!
Austerrinden skal vi vel klare å finne sjøl tror du ikke? De melder jo bra vær denne uken!
Supernormal: kan guide begge de nevnte turene, men er ikke sikkert jeg rekker denne uka.. Fikk vist Livarden av Tony på torsdag og var på Totlandsfjellet forrige uke. Flotte turer begge to! Gir beskjed her om det blir noe!
Ekspedisjon til Toro imorgen anyone? Har plass til 2 til i bilen. T
har ikke syklet noen av stedene så er litt vanskelig Skal nok ut på hytten i morgen som om så kan vi prøve turen ved Lysekloster som er beskrevet i turguidene. Har vært meningen å sykle der ganske lenge nå, så kanskje på tide å prøve det
Den virker litt kort og bratt, samt at det blir litt bilkjøring. Kunne tenkt meg en av de jeg nevnte som første skikkelige stitur. Men takker for tilbudet
Kommer nok sikkert til å prøve denne også etterhvert...
Jepp, bare gi en lyd, jeg er klar
[Re: Ynot]
#58178320/07/200818:34
Ekspedisjon til Toro imorgen anyone? Har plass til 2 til i bilen. T
Hvor tenker du ta turen fra Toro? Det er i Arna?
[Re: mogens]
#58180020/07/200819:23
Fra parkeringa innerst i Hausdalen, ligger mellom Gullfjellet og Hausdalshorga: westcoastpeaks.com
Ok, men hvor tenker du sykle derfra, stien mot Gullfjellet?
Jeg har syklet innover grusveien som går videre fra parkeringsplassen der og som etterhvert går over i sti. På ekspedisjon nr 2 der tenkte jeg å finne ut om man kunne ta seg over hele veien ned mot Samnanger. og det gikk. (Asfalt-retur på 6 mil via Os på fulldempet med 2.3" dekk var riktignok en liten tålmodighetsprøve ;-)
Da blir det Austerinden på Torsdag 23., oppmøte ca 17.30 på parkeringsplassen i Bjørndalen. 2 seter i bil fra Landås er reservert mogens og heinrich, men vi klarer å trykke en til inn om noen vil være med, reiser herfra i 5-tida. T
Da blir det Austerinden på Torsdag 23., oppmøte ca 17.30 på parkeringsplassen i Bjørndalen. 2 seter i bil fra Landås er reservert mogens og heinrich, men vi klarer å trykke en til inn om noen vil være med, reiser herfra i 5-tida. T
Hvor var Austerrinden igjen? Bjørndalen, er ikke det der du bor?
[Re: mogens]
#58235622/07/200808:24