På vei hjem fra jobb i går, på min Canyon Nerve, som bare hadde rullet i 5min etter sist verkstedopphold, gikk jeg på trynet. Farta var lav, men underlaget var bekledt med en del steiner. En av disse steinene laget en solid rift i handa mi, en annen lå i veien for venstre girskifter, som fikk seg en så solid smell at den knakk tvert av. (Se illustrasjonsbilder) Vel hjemme fra legevakten kommer ergrelsen over denne ufrivillige pausen fra fantastiske stier her i harstad.
Jeg mangler litt peil på hvordan skaffe en slik del. Den lokale sykkelsjappa er ikke altfor velvillig, da de (såklart) ikke fører Canyon. Selve girskifteren fungerer utrolig nok helt fint, det er festebraketten som har knukket. Denne braketten fester altså både SRAM X.9 skifteren og Avid Juicy 7 - hendelen på venstre side.
Bare sørg for å la din lokale sjappe vite at du fikk hjelp fra utlandet i stedet, siden det var så vanskelig å bistå noen av de (potensielle) lokale kundene med å kikke gjennom en katalog og kanskje strekke den så langt og bestille delen for deg.
Og ingen bistand til GIR fordi de ikke fører CANYON? "Nei, vi er ikke spesielt keen på å hjelpe deg med nye Continental sommerdekk til bilen din her hos Volvoverkstedet. Du kjører jo Volkswagen.."
En kjenning som jobber på nevnte sykkelbutikk fikset biffen; delen er nå bestilt via sjappa. Dermed er butikkens rykte renvasket, det bør nevnes i rettferdighetens navn:)