Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Tom Boonen tatt med kokain!

Tom Boonen tatt med kokain! #564917 10/06/2008 06:18
D
Danielized Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Ny skandale.

Les mer her. Dagbladet

Redigert av Danielized; 10/06/2008 06:20. Rediger grunn: url-kluss.
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Danielized] #564919 10/06/2008 06:26
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Hvis dette er sant, og det er det vel, så blir jeg bare trist.....
Og så Boonen, da, som jeg har hatt så sansen for....

Re Sykkelklubb
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Danielized] #564921 10/06/2008 06:33
gare Offline
More than words
More than words
Det er jo dumt, det er også dumt at Dagbladet ikke klarer å lage en billedtekst som viser hvem som er Boonen, de har jo en tekst som sier: SPURTKONGE: Her vinner Tom Boonen en etappe i det franske rittet Dauphine i fjor - med Thor Hushovd i grønt til høyre rett bak.
Foto: REUTERS/SCANPIX.

Her er bildet:

Finn en feil...

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: gare] #564924 10/06/2008 06:36
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
For meg ser det ikke ut som om han vinner, heller, som bildeteksten sier.
Men, er han en doper vinner han vel uansett ikke på en stund.

Re Sykkelklubb
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: NilsRegin] #564929 10/06/2008 06:46
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: NilsRegin
For meg ser det ikke ut som om han vinner, heller, som bildeteksten sier.
Men, er han en doper vinner han vel uansett ikke på en stund.

Nei, og nå har Dagbladet endret bildet. De fikk jo et tips, og om det var grunne eller om de fant det ut på egen hånd vet jeg ikke. Da er det bare å dele ut to års utestenging for Tom, samt fire års utestenging fra Pro Tour(er det ikke slik da?)og jammen er det vel en årslønn i bot også?
Tipper det er noen i Quickstep som ikke er heeeelt fornøyde, samt endel fans i bl.a. Belgia som ikke er så imponert.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: gare] #564932 10/06/2008 06:48
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Dette ville vært mye verre hvis det var EPO.

No added style
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: KnutAa] #564935 10/06/2008 06:57
Rockefoten Offline
Ivrig
Ivrig
Kokainen er vel ikke tatt for å bli bedre i ritt så da er vi vel over på om han har god nok allmenn moral til å være toppsyklist da?
Han blir ikke utestengt for dette vel?

Blir litt som naar kondisfolk blir tatt med marih;na.. Ikke veldig prestasjonsfremmende hehe

I've got a bike, you can ride it if you like.
It's got a basket, a bell that rings
And things to make it look good.
I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: KnutAa] #564936 10/06/2008 06:57
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: GogBozen

Ja, jo, det ville vel det...ellers er jo Boonen en fartsbøllefyllekjører også, så at det er noe "partydop" involvert er kanskje ikke såååå overraskende?
Det er nå allikvel litt rart at man satser hele karrieren sin på tulliball når man vet at man kan bli testet nårsomhelst og at jobben i prinsippet er over etterpå?

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Rockefoten] #564938 10/06/2008 06:59
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Rockefoten
Kokainen er vel ikke tatt for å bli bedre i ritt så da er vi vel over på om han har god nok allmenn moral til å være toppsyklist da?

Blir litt som naar kondisfolk blir tatt med marih;na.. Ikke veldig prestasjonsfremmende hehe

Nå er ikke kokain prestasjonsfremmende i seg selv, men det gir jo økt følelse av kontroll, mindre smerte osv. osv. osv.

Han blir selvsagt utesteng for dette(med mindre han sniker seg unna på en teknisk detalj, mye på samme måte som endel norske utøvere har gjort)

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: gare] #564941 10/06/2008 07:01
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Dop er dop, etter min mening, prestasjonsfremmende eller ikke.
At en tilsynelatende normalt oppegående mann kan satse hele sin vanvittig lovende karriere på partydop virker jo helt utrolig!

Re Sykkelklubb
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: gare] #564944 10/06/2008 07:10
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Sitat: gare
Sitat: Rockefoten

Nå er ikke kokain prestasjonsfremmende i seg selv, men det gir jo økt følelse av kontroll, mindre smerte osv. osv. osv.

Han blir selvsagt utesteng for dette(med mindre han sniker seg unna på en teknisk detalj, mye på samme måte som endel norske utøvere har gjort)

Jeg er ikke noen racer i flamsk, men om jeg skjønner Sportwereld.be riktig er han i utgangspunktet ikke i faresonen for å bli utestengt pga. kokain. Men han kan vente seg et rettslig etterspill (og så spørs det om Quickstep har lyst til å ha han med på laget noe mer da. Jeg tror ikke jeg ville likt å solgt klikkparkett med det argumentet at "gutta liker å snorte cola'n sin fra den glatte overflaten")

Recovery-mode
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: KnutAa] #564949 10/06/2008 07:22
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GogBozen

Jeg er selvfølgelig en stor motstander av narkotika, og ikke minst fyllekjøring som ofte vil ramme tredjepart. Men dette kan holdes til personen TB og ikke syklisten.

Bot bedring fy osv. Håper at Boonen må stå til ansvar for dette, skjerper seg og kommer tilbake ren og pen i sykkelsirkuset. Det tror jeg syklingen er tjent med

No added style
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Pete] #564955 10/06/2008 07:29
gare Offline
More than words
More than words
Men hvordan kan det ha seg? Kokain er vel på dopinglisten?

Det er ellers ikke så veeeldig god reklame for parkett dette her...men foreløpig har jo fylle-fortkjøring vært(tilsynelatende)uproblematisk...

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: gare] #564958 10/06/2008 07:36
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kokain er i alle fall på WADAs liste over forbudte stoffer, men det er kanskje ikke WADA som gjelder i sykling?

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: oivindg] #564960 10/06/2008 07:42
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Er det ikke god reklame for parkett? Kokain er partydop - dep må da være positivt å fobinde parkett med party! ;-)

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: hilmer] #564963 10/06/2008 07:51
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
En positiv kokainprøve tatt utenfor konkurranse er ikke å regne som en positiv dopingprøve, i følge den belgiske avisen Het Laatste Nieuws.

Saken kan likevel ble meldt inn til UCI og WADA da overtredelsen ble gjort kun 3 dager for starten av Belgia Rundt

Anonym5
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: anonym5] #565034 10/06/2008 10:08
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Dette er veldig ille. Det er ikke kult når guttungen hjemme har bilder av heltene sine på veggen og man må plukke ned ett etter ett med forklaringen, "nei - han var dopa han også..."

Tom Boonen er liksom en helt for mange - sympatisk har han fremstått som også...

Jeg tror mange foreldre etterhvert vil spørre seg som sykling virkelig er en idrett de vil at ungene deres skal satse på...

Jeg sier bare: Blir noen av de norske utøverne tatt for juks,blir jeg virkelig betenkt!!

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Sykkelbob] #565044 10/06/2008 10:23
G
geirhoil Offline
Fersking
Fersking
G
Synes en her skal skille mellom Tom Boonen som syklist og som privatperson.

Boonen har alltid vært en person som har likt å feste og leke seg. Mener å huske et intervju med han for en stund siden hvor han lå på stranden og uttalte at sykling bare var noe han drev med fordi det var gøy nå, men at det var lite trolig at han gadd å holde på med det så lenge. At han som privatperson bruker kokain synes jeg ikke skal gå ut over sykkelsportens rykte. Og det er vel heller ikke veldig overraskende at han ble tatt for dette. De som mener han alltid har vært det perfekte forbilde for dagens unge bør vel heller følge med litt mer.

Men for all del, som syklist er han fantastisk. Slik er det ofte med de største talentene. Sjelden talent, motivasjon og dedikasjon henger godt sammen...

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Sykkelbob] #565050 10/06/2008 10:27
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Sykkelbob
Jeg tror mange foreldre etterhvert vil spørre seg som sykling virkelig er en idrett de vil at ungene deres skal satse på...

Hvis man skal tenke slik; hvilken idrett skulle da passe for ungene?
ballspill = masse kokainsaker
ishockey = halve kampen er slåssing
styrkeidrett = masse dopingsaker
langrenn = masse dopingsaker
turn = spiseforstyrrelser
hopp = gjeng med fyllebøtter/slankepress
friidrett = masse dopingsaker
...

Litt satt på spissen...

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: geirhoil] #565052 10/06/2008 10:28
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
For meg blir det litt for enkelt. Å dele en person i to slik er ikke helt realistisk.

Det er ikke gøy om helten til guttungen din er kokain-junkie. Det er ikke stilig at idrettsutøvere oppfører seg som uansvarlige duster på privatsiden av livet sitt.

Man ser opp til idrettsutøvere ofte fordi de (tilsynelatende) står for en sunn og positiv livvsstil. Om helten din spurter til seier i ritt og smiler pent på podiet i det ene øyeblikket og drar på crackparty og sniffer kokka samme kvelden, settes hele greia i et veldig dårlig lys synes jeg.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: EgilS] #565054 10/06/2008 10:30
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Sitat: EgilS

...

Litt satt på spissen...

Godt poeng. Hva har egentlig idretten blitt?? Det var jo ikke slik før??? Hvis idrettsarrangement bare er vorspiel til utagerende junk-parties, så er det all grunn til å begynne å lure, ja...

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: ] #565083 10/06/2008 11:04
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Sitat: anonymous13
Like greit at ungene tidlig skjønner at heltene ikke alltid er perfekte. Så slipper de å få sjokk når de oppdager at pappa heller ikke er perfekt :-)

HAHA - det var dagens!

No added style
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: KnutAa] #565092 10/06/2008 11:12
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Quickstep - as smooth as glass!

Ole

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Sykkelbob] #565107 10/06/2008 11:38
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L

...

Litt satt på spissen...

Godt poeng. Hva har egentlig idretten blitt?? Det var jo ikke slik før??? Hvis idrettsarrangement bare er vorspiel til utagerende junk-parties, så er det all grunn til å begynne å lure, ja...

Sykkelsporten har vel alltid vært preget av doping, i en eller annen form. Syklister var vel blant de første til å bruke både kokain og amfetamin, om det man har lest er riktig. Men i hine, hårde dage ble det ikke sett på som juks, da.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Lektoren] #565127 10/06/2008 12:02
heijoh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Syns uansett det er trist. Boonen har flere ganger talt mot doping i sykkelsporten, da hjelper det ikke å skille på personen og utøveren når han tar dop?

Heidi Johansen
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: heijoh] #565140 10/06/2008 12:12
P
Piera Offline
Fersking
Fersking
P
Forbanna tull og sprøyt! Steng ham ute! Privatpersonen og syklisten er en og samme mann - han vet godt hva han gjør og hvilke konsekvenser det får. Om dopet er prestasjonsfremmende eller ikke, spiller ingen rolle! På tide at idretten tar innover seg det ansvaret de har for å være gode forbilder. Det gjør man ikke dersom man uten videre godtar at Boonen sniffer kokain på kveldstid, selv om han sykler aldri så fort på tross av dette. Dop (uansett i hva slags form og farge) er ikke forenlig med de verdier idretten skal og bør stå for!

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Piera] #565153 10/06/2008 12:26
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis jeg hadde hatt et enormt talent men måtte leve som en slags KrF's gallionsfigur for å få lov til å utfolde meg så hadde jeg nok ikke orket. At arbeidsgiver, sponsor og forbund etc. har full rett til å reagere får være en annen sak.

Skjønner ikke at folk er så naive og dømmende. Idrettsutøvere er et tverrsnitt av befolkningen ellers. Syns ikke det er mere overraskende eller negativt at Boonen blir tatt for kokain eller fyllekjøring en at en tv-kjendis eller politiker eller helt vanlig person gjør det.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: skubisan] #565155 10/06/2008 12:29
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: skubisan
Hvis jeg hadde hatt et enormt talent men måtte leve som en slags KrF's gallionsfigur for å få lov til å utfolde meg så hadde jeg nok ikke orket. At arbeidsgiver, sponsor og forbund etc. har full rett til å reagere får være en annen sak.

Så om du ikke snorter Kola, så er du en KrF`sk gallionsfigur?

Er kjøring i fylla og dopbruk en normal og grei måte å utfolde seg på?

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Piera] #565158 10/06/2008 12:30
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Piera
På tide at idretten tar innover seg det ansvaret de har for å være gode forbilder.

Hvem har bestemt at Tom Boonen, eller hvilken som helst annen idrettsutøver, skal være et forbilde? Er det han selv? Har han skrevet under på en karrierelang kontrakt hvor han lover å være et godt forbilde i alt han gjør?

Eller er det bare vi vanlige mennesker (og spesielt i Norge, virker det som) som har bestemt at en gjeng overbetalte og sytete primadonnaer skal være forbilde for dine, mine og alle våre barn?

Tom Boonen har ingen forpliktelser, hverken ovenfor meg eller mine barn, og verden går ikke under fordi han feiler som menneske (Johs 8,7: "Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne", etc). Skal man ha gode forbilder, sørg for å være det selv, og ikke overlate det til noen andre (en skremmende tendens til norm i dagens samfunn).

Jf. dette med den makabre tradisjonen å fordømme alkoholkonsum mens barna er tilstede, for så å bøtte nedpå når de har lagt seg. Du finner flere hyklere i dette langstrakte landets hjem enn på sykkelsetene.

Dessuten er det vel få som godtar at Boonen sniffer en stripe, saken handler om det er idrettsrelatert og skal behandles som en dopingsak. Pisk på pung får han sikkert, tvillingargumentet er jo brukt av Hamilton allerede...

Anonym5
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Sykkelbob] #565161 10/06/2008 12:37
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle

...

Litt satt på spissen...

Tror du virkelig at det var noe bedre på f.eks åttitallet? Tipper enda flere var dopet da, men færre ble tatt

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support, Valentino