Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

MTB Styrkeprøven

MTB Styrkeprøven #564628 09/06/2008 13:34
Padman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Er det noen som vet når arrangøren kommer med mer info til deltakerne?? Greit nok at dette er første gangen men det er jo en øredøvende stillhet når det gjelder både etapper og praktisk informasjon vedrørende arrangementet. Vi har fått kartplott og kart samt reglement men det er stort sett det hele, ingen info vedrørende matstasjoner (hvor), overnatting (hvor), bagasjetransport (hvor mye). Den informasjonen man har skaffet seg har vært gjennom dette forumet og takk til alle som har bidratt, spesielt Aksel Selmer og Øyvind Aas.

For å gjøre det komplett har styrkeprøvekontoret stengt telefonen og svarer ikke på e-post.

Dette minner om venstrehåndsarbeid, starten går om 6 1/2 dag, har arrangøren tatt seg vann over hodet??

Re: MTB Styrkeprøven [Re: Padman] #564829 09/06/2008 20:56
front biker Offline
Besatt
Besatt
hallo padman
er jo enig i at info kunne vært bedre. har postet om dette før.

men jeg har bestemt meg for at
a) dette er et pilotarrangement og et stort løft for arrangør
b) krevende å arrangere, likevel få deltakere til å dele på regninga.
c) nå vil jeg fokusere på mine egne forberedelser
d) nå er det bare å la det stå til - det går sikkert bra
e) dette blir historisk. og gøy!

ps: mest redd for manglende merking. ser for meg 300 syklister som braser inn på tunet hos intetanende Østerdøl etter at et av merkebåndne blåste ned ved nærmeste stikryss..... det kan bli mange morsomme historier av dette.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: MTB Styrkeprøven [Re: front biker] #564863 09/06/2008 21:36
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Det kan i så tilfelle, bli artig å sammenligne gps-plot i ettertid.

'...once more, and more intensity!'
Re: MTB Styrkeprøven [Re: Padman] #564974 10/06/2008 08:17
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Du får utdelt diger bag (300 l?)fra Craft ved ankomst, med startnummeret ditt på, som du sender sakene dine i fra dag til dag. Egen trailer for dette.
Du sover på skolene; Oppdal videregående, ungdomsskolen Tynset, samme Koppang og Hafjell, Brandbu også ung-eller barneskole... alle i umiddelbar nærhet av målområdet.
Matstasjoner:
etp 1: Kvål, Rikstad gård i Meldal, Nerskogen
etp 2: Innset kirke, Statoil Yset, skiskytterarena Savalen
etp 3: Rivlia, Elvål/Rendalen, Åkre ved skolen
etp 4: Søndre Messeltsætra, Hornsjø
etp 5: Fløytlia (Vingromsåsen-Torpavegen), mellom Nordenga og Vardal, Trevatn
etp. 6. Bakketopp etter Avalsjøen, Gimildammen, Ringnes/Solbergveien...

Lykke til, jeg lover deg flott trasé, storslått natur, lange dager på sykkelen, møre muskler....
spør i vei om du lurer...
Aksel

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: MTB Styrkeprøven [Re: aselm] #565001 10/06/2008 09:09
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Hvor er målgang og overnatting på Hafjell egentlig?

Re: MTB Styrkeprøven [Re: Sykkelbob] #565016 10/06/2008 09:38
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Målgang bunnstasjon "sentrum" Hafjell... Hafjelltorget er vel navnet.
Overnatting Øyer ungdomsskole, slik jeg har forstått det...

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: MTB Styrkeprøven [Re: aselm] #565057 10/06/2008 10:32
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: aselm
Du får utdelt diger bag (300 l?)fra Craft ved ankomst, med startnummeret ditt på, som du sender sakene dine i fra dag til dag. Egen trailer for dette.

Flott. Men jeg reiser ikke med Trondheimstoget og sakene mine i plastposter. så da blir det to bager. Jeg trenger tilgang til begge.
Du sover på skolene; Oppdal videregående, ungdomsskolen Tynset, samme Koppang og Hafjell, Brandbu også ung-eller barneskole... alle i umiddelbar nærhet av målområdet.
Akkurat dette bekymrer meg minst. Etter daglig 140 km og 2500 høydemetre sovner jeg på nærmeste fortauskant.

Matstasjoner:
etp 1: Kvål, Rikstad gård i Meldal, Nerskogen
etp 2: Innset kirke, Statoil Yset, skiskytterarena Savalen
etp 3: Rivlia, Elvål/Rendalen, Åkre ved skolen
etp 4: Søndre Messeltsætra, Hornsjø
etp 5: Fløytlia (Vingromsåsen-Torpavegen), mellom Nordenga og Vardal, Trevatn
etp. 6. Bakketopp etter Avalsjøen, Gimildammen, Ringnes/Solbergveien...

Er ikke så kjent i Rivelia og andre lokaliteter ;-) Kan du angi ca km? Vi kjører både sykkelcomputer og gps, så det finner vi ut av.
Lykke til, jeg lover deg flott trasé, storslått natur, lange dager på sykkelen, møre muskler....
spør i vei om du lurer...
Aksel

Dette gleder vi oss til!

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: MTB Styrkeprøven [Re: front biker] #565163 10/06/2008 12:38
R
Ruslebiffen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Sitat: front biker
hallo padman
er jo enig i at info kunne vært bedre. har postet om dette før.

men jeg har bestemt meg for at
a) dette er et pilotarrangement og et stort løft for arrangør
b) krevende å arrangere, likevel få deltakere til å dele på regninga.
c) nå vil jeg fokusere på mine egne forberedelser
d) nå er det bare å la det stå til - det går sikkert bra
e) dette blir historisk. og gøy!

ps: mest redd for manglende merking. ser for meg 300 syklister som braser inn på tunet hos intetanende Østerdøl etter at et av merkebåndne blåste ned ved nærmeste stikryss..... det kan bli mange morsomme historier av dette.

Jupp, det er nok helt sikkert den rette instillingen.
Hvis man forventer at arrangementet skal skli på skinner, ala Transalp el, så tror jeg nok man kan bli skuffet. De har hatt mange år på å finjustere sine ritt, mens Aksel og company prøver dette for forste gang. Det er en million ting som må holdes styr på og det er bare rett og rimelig at noe blir oversett.

Fyll sekken med litt klær, mobiltelefon, kart, kompass og et Visa-kort så går nok det meste bra. Det eneste vi da behøver å bekymre oss over er at vi vet hvor vi starter og hvor vi skal i mål den dagen. Går alt i dass så er det bare å trille ned til nærmeste hovedvei å ta bussen til mål. ( får vel makstid + 1 time i tillegg). Takhøyden for feil i år må være høy.

Målet i år er jo å få en fin fin tur og hjelpe arrangøren til å lage et bra arrangement slik at dette blir et årlig ritt. Da kan vi bruke neste år, og året etter det osv og kjøre maks som de O2 snapperene vi innerst inne egenlig er.

Tror dette blir et knallritt selv om værmeldingene tyder på at det blir _noe_ fuktig ICON_SMILE

Re: MTB Styrkeprøven [Re: Ruslebiffen] #565206 10/06/2008 13:22
fujifan Offline
Ivrig
Ivrig
Enig! Som den vandrende biffen er inne på er dette et pilotprosjekt, og det visste vi jo da vi meldte oss på. Det blir sikkert litt kaos innimellom flekkene, men hva gjør vel det? Verden går iallefall ikke under! Arrangørene virker til å ha god kontroll, så detta går nok bra! ICON_WINK

Gleder meg til mandag, det blir go' knaill!

Vi ses!

()

Eli-A.
Re: MTB Styrkeprøven [Re: front biker] #565230 10/06/2008 14:00
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
To bagger får du ta opp med arrangøren.
Du får ca km til matstasjonene her, og da mener jeg cirka, mer kan jeg ikke hoste opp på denne siden av St. Hans...
1. Trheim-Oppdal: 1. 29 km, 2. 72 km. 3. 94 km.
2. Oppdal-Tynset: 1. 29 km, 2. 58 km, 3. 90 km.
3. Tynset-Koppang: 1. 21 km, 2. 56 km, 3. 83 km.
4. Koppang-Hafjell: 1. 27 km, 2. 60 km.
5. Hafjell-Brandbu: 1. 35 km, 2. 68 km, 3. 104 km.
6. Brandbu-Oslo: 1. 29 km, 2. 67 km, 3. 80 km.

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: MTB Styrkeprøven [Re: aselm] #565270 10/06/2008 15:36
G
Gynter Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Bagasjeløsningen lurer jeg også på! Er det noen som kan bekrefte størrelsen på baggen vi får utdelt? Hadde vært kjekt og vite om den er 150 ltr eller 300 ltr. Synd å måtte legge igjen diverse ting som man ikke får plass til i baggen, når man sitter i Trondheim og pakker om. Kan soveposen være løs eller skal denne inngå i baggen?

Jeg printer ut en liste over nærliggende drosjer og tar med litt cash og godt humør, så blir det nok tur...

Re: MTB Styrkeprøven [Re: Gynter] #565297 10/06/2008 16:31
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Baggen er 120 l. Soveposen din skal ligge i baggen. Alt du skal frakte med deg skal ligge i den baggen. Den baggen blir det kjæreste du eier den uka. Du kommer til å glede deg til å se igjen baggen din; du er sliten, sulten, tørst, trøtt, føler deg ensom, frasyklet og misforstått, men du har i alle fall baggen din. Baggen vil ha ditt startnummer på. I baggen ligger også den nettingposen du skal legge det skitne tøyet ditt i når du vil ha det vasket, nettingposen bærer også nummeret ditt. Man trenger ikke mer enn en sykkel og en stor, svart bag for å ha det ålreit på tur en liten uke.

Redigert av aselm; 10/06/2008 16:32.

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: MTB Styrkeprøven [Re: aselm] #565322 10/06/2008 17:54
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Baggen er allerede plassert høytidelig ved siden av senga. Den skal jammen meg romme mye viktig neste uke.

Men jeg er spent - for ernæringsmessig så betyr det at alt man skal ha med seg på sykkel av energibarer, drikke, eventuelle shakes ol. til etter rittet må man også ha oppi baggen og det for en ukes rasjon også....? - For man får jo bare frokost og middag (og kanskje kvelds) servert - og det betyr at all "post-race" inntak, mellommåltider, trøstesjokolade ol. må medtas i baggen...?

hmm..

Fra det ene til det andre - denne ritthåndboka som skulle trykkes opp, skulle også legges ut i PDF format på webben. Skjer det snart...?

Det er litt seint å sitte i trondheim på kvelden og lese om alt man burde ha tenkt på tidligere i uken...

Re: MTB Styrkeprøven [Re: aselm] #565340 10/06/2008 18:32
F
franke Offline
Medlem
Medlem
F
To bagger får du ta opp med arrangøren.

Det står rimelig klart i påmeldingsinformasjonen på hjemmesidene... om man skal sette lit til det som står der.Og siden jeg ikke hadde anledning til å være på info møtet i Oslo er dette det eneste jeg har å forholde meg til.

I påmeldingsavgiften er følgende inkludert;

- Startkontingent (NCFs lisens kommer i tillegg)
- 2 st. startnummer og tidtakings chip(utlån)med tidtaking av offisiell leverandør.
- 5 overnattinger på madrass i klasserom/gymsal (mandag til lørdag).
- Informasjonsmøte i Trondheim søndag 15. juni.
- 1 hotellovernatting med middag i Trondheim søndag 15. juni – 16. juni på Rica Nidelven Hotel.
- Give aways/vare prøver fra samarbeidspartnere.
- 1 bag til alle deltakerne med spennende innhold.
- Bespisning hver dag - frokost og middag.
- Matstasjoner i løypa og ved mål,
- Transport av inntil 2 kolli per person mellom etappene.
- Teknisk assistanse / service i løypa og ved start/målgang.
- Mulighet for vask av sykkel og tøy etter målgang.
- Sykkelparkering med vakthold.
- Teknisk T-skjorte av topp kvalitet fra Craft til alle for fullført ritt.

Re: MTB Styrkeprøven [Re: Sykkelbob] #565345 10/06/2008 18:40
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Føler at jeg er ganske god på bagger, stier og slikt, men om PDF vet jeg intet...
Du får frokost, lager deg matpakke (eller får den ferdig), mat på tre matstasjoner, målmat og middag. Dessuten kommer du til å kjøpe en del vafler og pølser i kioskene som vil florere i målområdet... Det du skal gumle i deg underveis ut over dette, har du med deg hjemmefra, eller kjøper kvelden før...
Og hallo, hvor mange barer spiser du på en dag, liksom....
Jeg er uansett UTROLIG opptatt av at det papiret som omslutter alle dine barer blir med deg til en søppeldunk og kastes der (fx på matstasjonen)...

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: MTB Styrkeprøven [Re: franke] #565348 10/06/2008 18:41
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Så greit, der fikk du jo svar...

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: MTB Styrkeprøven [Re: aselm] #565366 10/06/2008 19:15
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Føler at jeg er ganske god på bagger, stier og slikt, men om PDF vet jeg intet...

Det ble sagt på infomøtet i Oslo at de skulle legge ut PDF'en av håndboka på webben slik at folk kan få den nyttige infoen, samt spredd relevant info til venner og familie før de drar til Barteby. :=)

Det du skal gumle i deg underveis ut over dette, har du med deg hjemmefra, eller kjøper kvelden før...
Og hallo, hvor mange barer spiser du på en dag, liksom....

Hallo, hallo ICON_WINK Hvor mange kalorier forbrenner man på 6-8timers sykling, sa du? Godt med vafler, men jeg tror jeg satser på å ha med litt næring på ryggen, ja. Og da må man, som du sier, ta med mye hjemmifra.

Jeg er uansett UTROLIG opptatt av at det papiret som omslutter alle dine barer blir med deg til en søppeldunk og kastes der (fx på matstasjonen)...
Jeg har målt og funnet ut at papiret på barene tar mindre plass i lomma etter at baren er spist opp, så det går nok bra. ICON_WINK

Ellers kan det av og til virke som om halve moroa er å kaste drikkeflasker, geltuber ol. avgårde i fart, så med tanke på grunneierne og mulighet for at dette får arrangeres neste år også, støtter jeg holdningskampanjen for å ikke legge igjen så mye som ett eneste søppel i denne vakre naturen, ja.

Sitat: franke
- 1 bag til alle deltakerne med spennende innhold.

Fikk bag på infomøtet (10 poeng, veldig lurt). Men uten innhold.

Sitat: franke
- Transport av inntil 2 kolli per person mellom etappene.

Jeg tror det de prøver å kommunisere er at den ene baggen er den som bare inneholder det du ikke trenger på rittet men som må være med hjem og som du evt får dersom du må bryte eller når du har kommet i mål. Den andre er den "kjære" bagasjen som du drar med deg etappe for etappe..

Re: MTB Styrkeprøven [Re: aselm] #565433 10/06/2008 22:00
front biker Offline
Besatt
Besatt
Du får ca km til matstasjonene her, og da mener jeg cirka, mer kan jeg ikke hoste opp på denne siden av St. Hans...
....

Akkurat det jeg trengte, da kan vi planlegge matinntaket underveis. En km eller to ekstra skal vi nok holde ut fram til neste matstasjonen....

Re: MTB Styrkeprøven [Re: Sykkelbob] #565438 10/06/2008 22:09
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Du er inne på mye her, du har fulgt med i timen, jeg skal undersøke om du kan få fratrekk i tid på åpningsetappen...
Jeg verken vil, eller kan, stå inne for hva arrangøren har lovet.
Jeg kan derimot love tidvis raske og rocka stier, godt med nynnende og innbilske kjerreveier, milevis med ujålete og lune sæter - og skogsbilveier, rufsete og småbøllete nedkjøringer, doserte, men nyktre svinger, steile, men overkommelige kneiker, raske og streite asfaltkilometer, lange og seige motbakker, heftig utsikt, kjappe utforkjøringer og krappe svinger...
så følg med, hold blikket skjerpet... (rundt neste sving venter ofte enda en sving..)

Redigert av aselm; 11/06/2008 06:45.

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: MTB Styrkeprøven [Re: aselm] #565531 11/06/2008 07:57
C
Christen Offline
Ex Trippelbirker
Ex Trippelbirker
C
Ta med godt med klær.

Christen

Re: MTB Styrkeprøven [Re: Christen] #565566 11/06/2008 08:53
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Det blir herlig. Er det noe vi har lært av så sykle året rundt her på vestlandet, så er det å kle oss ICON_SMILE

Ref: Dolomittene 2006..."Ka då 6 grade og regn på toppen?"

Re: MTB Styrkeprøven [Re: Juffe] #565821 11/06/2008 17:16
E
egbl Offline
Ringrev
Ringrev
E
...og dersom noen trenger en reservepartener så stiller jeg på kort varsel og kjøper plassen. Bor i Trondheim.
Send PM!

Re: MTB Styrkeprøven [Re: egbl] #565878 11/06/2008 19:45
A
arh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
langtidsvarsel fra yr.no:

Oppdal 16.6: 14c, svak vind, noe regn
Tynset 17.6: 13c, svak vind, noe regn
Koppang 18.6: 17c, svak vind, opphold
Hafjell 19.6: 10c, flau vind, KRAFTIG REGN
Brandbu 20.6: 16c, lett bris, noe regn

Re: MTB Styrkeprøven [Re: aselm] #566021 12/06/2008 07:15
G
grunnet Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
G
citat [sykkelbob]: "Fra det ene til det andre - denne ritthåndboka som skulle trykkes opp, skulle også legges ut i PDF format på webben. Skjer det snart...?"

Jeg må sige at det er "meget" småt med information fra arrangøren - her specielt kunne jeg efterlyse denne håndbog (uanset format ;-)) - men du er åbenbart arrangøren eneste talerør for nu! Vi som kommer lidt længere væk fra må begive os afsted allerede i morgen (fredag) af forskellige grunde og hvad der kommer herefter er ligesom irrelevant, hvis det var noget vi skulle have med hjemme fra :-)

Hvis vi ikke får anden info end det du uofficielt har givet her er det selvfølgelig bedre end ingen ting - tak for det! Håber de har styr på tingene i det skjulte ;-)

Svend Grunnet
Aarhus Danmark
Re: MTB Styrkeprøven [Re: grunnet] #566044 12/06/2008 07:43
E
egbl Offline
Ringrev
Ringrev
E
Mye regn og lite informasjon, uff og uff. Kanskje er det noen som vil selge plassen sin til en vannfast syklist? Jeg kjøper!

Re: MTB Styrkeprøven [Re: egbl] #566049 12/06/2008 07:50
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Hva er det vi egentlig trenger å vite? Vi har et hotell i Trondheim. Kart frem til mål hver dag. Vi vet det kommer matstasjoner. Om de kommer her eller der trenger jeg ikke vite i dag. Det holder å få videt det kvelden før. En tar uansett med seg nok snop opp til Trondheim. Trenger vi mer info siden det regner? jeg vil tro de fleste her har syklet før, er voksne folk og overlever om ikke arrangøren forteller oss om det er Røde Kors eller Folkehjelpen som kjører ambulansen.

Re: MTB Styrkeprøven [Re: arh] #566054 12/06/2008 07:57
J
Johan Offline
Avhengig
Avhengig
J
Sitat: arh
langtidsvarsel fra yr.no:

Oppdal 16.6: 14c, svak vind, noe regn
Tynset 17.6: 13c, svak vind, noe regn
Koppang 18.6: 17c, svak vind, opphold
Hafjell 19.6: 10c, flau vind, KRAFTIG REGN
Brandbu 20.6: 16c, lett bris, noe regn

Dette forandrer seg hele tiden:
Oppdal 16.6: svak vind, regn 3 mm nedbør i døgnet
Tynset 17.6: flau vind, regnbyger 1 mm nedbør i døgnet
Koppang 18.6: svak vind, delvis skyet og opphold
Hafjell 19.6: lett bris, skyet 2 mm nedbør i døgnet
Brandbu 20.6: lett bris regn 6 mm nedbør i døgnet.

Men det er jo mer spennende med været på dagtid mellom disse stedene... Bare å pakke med seg det som trengs.

-johan
Re: MTB Styrkeprøven [Re: Juffe] #566056 12/06/2008 07:58
stigeso Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Pondus
Hva er det vi egentlig trenger å vite? Vi har et hotell i Trondheim. Kart frem til mål hver dag. Vi vet det kommer matstasjoner. Om de kommer her eller der trenger jeg ikke vite i dag. Det holder å få videt det kvelden før. En tar uansett med seg nok snop opp til Trondheim. Trenger vi mer info siden det regner? jeg vil tro de fleste her har syklet før, er voksne folk og overlever om ikke arrangøren forteller oss om det er Røde Kors eller Folkehjelpen som kjører ambulansen.

Tiltredes

Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
Re: MTB Styrkeprøven [Re: stigeso] #566062 12/06/2008 08:02
C
Christen Offline
Ex Trippelbirker
Ex Trippelbirker
C
Enig!
Tror vi har blitt bortskjemt med Birkebeinerarrangementene, hvor vi får alt for mye informasjon. Men skjønner likevel at deltakere fra andre land ønsker litt mer.

Re: MTB Styrkeprøven [Re: Juffe] #566066 12/06/2008 08:03
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Pondus

For å ta et par eksempler:

* I håndboka skal det visstnok stå en del om hvor støtteapparat har lov/ikke lov til å ferdes med kjøretøy. Det er mange smale veier og steder uten veier overhodet. Arrangøren vil ikke har rush-trafikk på småveiene oppover i fjellheimen av gala støtte-apparat.

* Når det gjelder langehjelp følges det vanlige regelverket mht offisielle langesoner ol. så det er jo ok.

* Vasking av tøy: Man får utdelt en personlig pose man kan putte skittentøy i. Vasking ordnes av arrangøren. Husker ikke i farten nå du leverer inn og når du får tilbake.

* Overnatting er ordnet på diverse skoler etc. Du får utdelt madrass og engangslaken og må legge ut madrass selv. Sovepose må du ta med selv.

* Du får utdelt en bag som rommer ganske mye. Denne er den eneste bagasjen arrangøren lover å ha tilgjengelig til deg på hver etappe. All annen returbagasje blir stuet innerst i en trailer og du må gråte pent for å få utlevert denne midt i rittet.

* Det er oppsatte måltider - bla middag kl 19 og frokost. Man får visstnok mat etter målgang også (tror jeg). Ellers kan det være lurt å ha med penger til å kjøpe egen mat dersom du er sulten før/ etter middag.

* Ved ulykker har visstnok ikke arrangøren eget kontakttelefonnummer, så du bør ringe 113. Det er svært langt mellom kontrollpunkter etc så det kan ta lang tid før hjelp kommer. Du bør derfor ha med noe klær ol. som kan holde deg varm mens du venter på redning. Tord har anbefalt en form for aluminiumspledd som veier lite men er meget effektivt.

Dette og flere andre ting framkom under info-møtet i Oslo. Man "overlever" sikkert selv om man ikke vet alle disse tingene, men jo mer man vet og kan planlegge med på forhånd, jo tryggere kan man føle seg og jo større er muligheten for at man planlegger viktige sikkerhetsmessige ting (som feks. klær til det kalde fjellterrenget)

Hadde vært veldig kjekt om arrangøren la ut den håndboka i PDF slik de antydet på møtet....

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support