Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hayes Stroker Trail, trege pakninger i kaliper?

Hayes Stroker Trail, trege pakninger i kaliper? #564431 09/06/2008 08:23
P
PålS Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
P
Har en Stroker Trail på freeridesykkelen min, i helgen begynte den så smått å bli veldig treg til å returnere til nøytral posisjon (helt ute). Etterhvert nektet den fullstendig å slippe bremsevæske tilbake i hendelen, klossene lå og dro ganske kraftig på skiven og selvfølgelig gjorde varmeutviklingen at dette bare ble verre og verre. Klemte klossene tilbake med et flattjern, ting virket OK, men før jeg var i gondolen var bremsen tilbake til udugelig funksjon.

Jeg mistenker at jeg har fått en mandagsbrems som mangler riktig fabrikkfetting (kobberpasta, vaselin eller hva som er std for Hayes) i overgangen kaliper/stempel, da bakbremsen fungerer 100% og bremsene er kjørt hardt i veldig tørt vær (aka støv) de siste ukene. Tenkte å prøve å dra på med kobberpasta etterpå, men lurte først på om noen har vært borti dette problemet med Stroker Trail? Har aldri vært borti denne type problem på verken Hayes eller noen andre bremser tidligere, og det kan jo være noe jeg ikke har tenkt på... Er rimelig sikker på at det ikke er stempelet i hendelen som krangler. Bremsekraften og modulasjonen er uforandret så lenge bremsen er brukbart kald.

Pål

Re: Hayes Stroker Trail, trege pakninger i kaliper [Re: PålS] #564437 09/06/2008 08:29
N
nicolai Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
N
Hei!

Om du skal smøre stemplene i bremsen, må du ikke bruke kobberpasta, men siliconfett, eller siliconspray som du prøver å jobbe inn i pakningene, og tørker bort det overflødige. Du kan også bruke bremseveske. Det er ikke alltid så godt å komme til, så noenganger kan det være like greit og ta en totalsørvis på bremsen, og presse ut stemplene med vilje, for så og demontere og smøre bremsen. Da må jo hele systemt luftes grundig senere.

Hilsen Are ICON_SMILE

/Are Nicolai

Moderator  support