Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Kranklager ødelagt av sykkelverksted?

Re: Kranklager ødelagt av sykkelverksted? [Re: Knut L] #567526 15/06/2008 14:18
thedole Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Vet ikke om jeg i det hele tatt orker å sette foten i den sjappa igjen. Men det er litt leit for andre kunder senere om han slipper unna med det og..

Tipper han ikke har gjenge/freseverktøy jeg. Det som er litt spesielt er at når jeg leverte sykkelen i første omgang så kom jeg for å hente den igjen noen timer etterpå siden han sa han ikke rakk å gjøre noe med den før nesten en uke senere og jeg fant i mellomtiden en annen plass som kunne gjøre det før. Da sa han at han akkurat hadde "sent vekk" sykkelen så jeg ikke fikk hentet den. Tenkte han hadde noen andre som tok fresejobben for seg jeg. Antakeligvis hadde han sykkelen der og sa det for å beholde jobben for jeg rakk bare hjem etter dette før han ringte og sa at han var ferdig.

Fristende å gi ham litt dårlig omtale i lokalavisen siden han har fått endel gratis reklame der tidligere, derifra jeg fikk inntrykket av at dette var en trygg og seriøs plass å levere sykkelen i første omgang.

Re: Kranklager ødelagt av sykkelverksted? [Re: thedole] #567535 15/06/2008 14:40
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Kan du ikke i det minste publisere navnet på aktuell butikk her?

Ut på tur!

Re: Kranklager ødelagt av sykkelverksted? [Re: thedole] #567537 15/06/2008 14:42
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er jo bare å gå til den butikken og si akkurat det samme som du har sagt her, da. Han vet ikke hva han gjør, han tar på seg jobber som han ikke har utstyr til, og han gir ikke en gang beskjed om at han ikke har fått gjort det han skulle.
Krev å gå tilbake pengene, og ikke vær redd for å fortelle andre syklister om din opplevelse. Én tabbe kan kanskje gå an, men når han gang på gang gjør slike feil har han brukt opp sjansene sine.

Re: Kranklager ødelagt av sykkelverksted? [Re: Vanilla Ninja] #567564 15/06/2008 15:45
thedole Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Navnet på butikken står flere steder i tråden, det er Askim Sykkelsenter.

Skal prøve på det ja Vanilla Ninja, jeg er bare en sokk på sånne ting..

Re: Kranklager ødelagt av sykkelverksted? [Re: thedole] #567598 15/06/2008 17:04
Supernova Offline
Ivrig
Ivrig
Nei, huff! Blir bare kvalm av å lese tråden din, det er helt utrolig at slike amatører klarer å få butikken til å gå rundt.
90% av kundemassen er vel gamle tanter og onkler som skal ha justert gir og bremser...

Nei, mann deg opp og krev din rett!!

"Now don't make me get off this bike!"
Re: Kranklager ødelagt av sykkelverksted? [Re: heinrich] #892184 25/02/2010 09:50
femte_gir Offline
Besatt
Besatt
Sitat: heinrich
hehe, jeg lurte veldig på hvorfor den ene krankarmen på den splitt nye xtr kranken min for andre gang løsnet og roterte fritt rundt og rundt uavhengig av den andre og akslingen - men likevel slik at den ikke falt av. Løsningen var jo selvsagt at den var totalt feilmontert - kranken altså - tilsvarende som over med manglende spacere og annet snacks. Det fine dog var at jeg ble garantert ny krank om det på sikt skulle bli noe problemer - og det uten at jeg sa noe en gang. ICON_WINK

På den annen side er tilliten min til verkstedet på bunn etter to av to kranker de har montert har vært feilmontert (som strengt tatt er en liten prestasjon imo) og gjentatte reperasjoner utover det jeg har sagt de kan gjøre - type; "om NOE må byttes som vil koste meg penger, og med det mener jeg hva som helst, SKAL DERE RINGE MEG OG FÅ DET KLARERT!" hvor en møter opp og voila - gratis service kostet plutselig 600 kroner, eller noe som skulle koste 250 koster 500 fordi de har byttet klosser og. Jeg er her klar over man kan kreve å få ting tilbake til orginal stand uten kostnad. Sum summarum er vel ihvertfall at jeg har mistet nesten all tro på enkelte på det verkstedet både med tanke på kompetanse og omløp i øvre del av kroppen anngår. Servicegarantien er ihvertfall helt ubrukelig da den innebærer at girstramming og en generell overlook, mens alt annet arbeid må en betale for (og hvor alt av slitedeler i varierende grad er mildt sagt noe overpriset)

Har prøvd flere ganger å sende deg PM... Jeg får det ikke til så jeg stiller spørsmålet her.

Hvilket verksted dreier det seg om?

Re: Kranklager ødelagt av sykkelverksted? [Re: femte_gir] #892260 25/02/2010 12:50
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
En ting er de skarve hundrelappene du har betalt for jobben, mye viktigere er all tiden du har brukt. At verkstedsmannen må ringe kunden for å vite hvordan spacere skal monteres er latterlig.

Send en mail til butikken, forklar saken og vis til denne tråden. Det kan være snakk om en ekstrahjelp som har tatt på seg mer enn han burde, og senere prøvd å fikse saken uten å informere sjefen. Da burde det være en grei sak for verkstedsjefen å rydde opp både i saken og i egne rekker.

Om det derimot er sjefsmekanikeren du har hatt med å gjøre...

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support