Om en uke er det Gjelleråsmarka som står for tur. Jeg, Bjørn (befe) og Petter (HAL) stiller som guider. Dette muligjør deling av grupper dersom vi blir mange.
Turen vi inviterer til er en rute som tilbyr mye forskjellig. Marka er liten, men har blitt brukt mye tidligere så stinettet er veldig godt utviklet. Terrenget består av mye svaberg med godt innslag av røtter og rask skogbunn. Det er en runde som også tåler regn bra.
Ikke alle bakker og seksjoner har fått navn i denne skogen enda, men av de med navn skal både bengtebakken og San Francisco skal oppleves.
jeg måtte jo finne kjørebeskrivelse til Stovnerbakken 179, og da la jeg merke til et par ting på kartet (som er litt OT her):
* har noen kombinert Gjelleråsmarka med Lillomarka? det ser ikke ut som det er mye transport mellom disse ved Skillebekk. * det må være turstimuligheter inn i Romeriksåsen fra Skedsmokorset? evt kan vi prøve oss på kollektiv utforsking der med utgangspunkt fra f.eks. Tærudhallen med lysløype, Tærudkampen, Geitåsen, Ovasshøgda og Ryggevann hvor jeg ser en del stier på kartet til Gulesider. men det er en diskusjon som hører bedre hjemme i denne tråden. kryssposter der.
Sharing data is the first step toward community.
Re: Oslomarka Stiturne: Gjelleråsenmarka 15. Juni
[Re: bronx]
#56428708/06/200820:46
Den første vanskeligheten kommer ganske fort; Stianprompen. E6 er opp berget på høyre side. Men det hender at vi tester opp litt til venstre for midten.
Redigert av befe; 09/06/200821:04.
Jorden er absolutt ikke flat !
[Re: befe]
#56484109/06/200821:07
Frisco... Mange har fått rift i legemet eller stoltheten ned her.. Det gjelder å ha litt fart og det er bratt. MEN! Ingen skal tvinges ned her. Vi har jo Milorgstien som går parallelt og er mye snillere.
Redigert av befe; 09/06/200821:42.
[Re: tmork]
#56487009/06/200821:47
Petter HAL kan veien over, tviler på at så mange andre tar den selv om det er rekordtørt! Jeg tar meg brukbart fram selv, men har aldri vurdert å prøve denne engang...
Kjekk norsk ungdom:
Skulle jo vært med, men må sykle 24-timersritt i Danmark. Skal heller guide en tur over Ramstadslottet til høsten en gang, en tur for connoisseurer!
Redigert av GogBozen; 10/06/200806:20.
No added style
[Re: Stian]
#56665913/06/200808:16
Varighet: 2.5-3 timer. Det kan vel passe bra med tanke på det været som vi er forespeilet på søndag? Vi pleier å fyke gjennom denne runden på ca. 2 timer. Men så er det dette med masser og bevegelse. Blir det for lite så har Stian litt ekstra snadder...
#56688413/06/200814:16
Jeg aner ikke hvordan jeg skal finne frem til utgangspunktet (det er jo på østkanten!) Men hvis jeg finner frem, har jeg lyst til å være med! Lista ligger høyt etter turen forrige uke.
Lars
#56702013/06/200820:19
Herlig å se at så mange gamle bekjentskaper er på lista! Hva med T.Mork? Skal han sitte på verandaen å spise kjeks med brie? Mens vi andre pløyer gjennom Lillos lille søstermark?
Redigert av befe; 14/06/200821:36.
#56740815/06/200807:52