Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Styrelagerpresse/krankhus fres i indre østfold

Styrelagerpresse/krankhus fres i indre østfold #563532 06/06/2008 14:44
thedole Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Hei
Nettop vært og hentet pakke ifra fast bikes med Angel ramme og litt deler. Planen var at den skulle komme med styrelager og krank på plass da dette er ting jeg ikke har verktøy til. Men det hadde tydeligvis Kai ikke fått med seg så da står jeg og ikke får montert sykkelen. Jeg som håpet på sykkeltur idag og, det er eneste sykkelen min nå da den gamle er dele-donor med skeiv ramme(girøre). +et litt mislykka prosjekt som også har samme deformasjon der bak.

Er det noen som vet om noen som har verktøy og tid til å hjelpe til med denslags mot gjenytelser av økonomisk eller flytende sort? Eller om man skulle være interessert i en GAMMEL Hard rox Race stålramme med nevnte deformasjoner(anno 97)..

Hørte med askim sykkelsenter men de hørtes TRAVLE ut og jeg vil sykle NÅ. Har liggi på sofaen hele vinteren og skal på en eller annen måte komme meg igjennom grenserittet så må vel begynne å tråkke litt snart..

Re: Styrelagerpresse/krankhus fres i indre østfold [Re: thedole] #568291 16/06/2008 22:54
B
Berzerk Offline
Ringrev
Ringrev
B

Redigert av Berzerk; 16/06/2008 22:54.
Re: Styrelagerpresse/krankhus fres i indre østfold [Re: Berzerk] #568302 17/06/2008 01:43
O
oysteinrolf Offline
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
O
Planke og hammer er en fin ting.

Har fungert fint for meg. Du legger planken på lagerskålene som beskyttelse. Så banker du koppene jevnt ned i ramma, forsiktig.

Jeg har sikkert gjort dette på over 15 rammer nå. Alt fra lett scandium rammer, til dirt sykler.

Og det klarte jeg som en ung uærfaren gutt, så klarer du ikke det er du ikke serlig praktisk.

http://www.iphonereparasjon.net Salg og reparasjon av iphone i Stavanger
Re: Styrelagerpresse/krankhus fres i indre østfold [Re: oysteinrolf] #568453 17/06/2008 11:28
B
Berzerk Offline
Ringrev
Ringrev
B
Jepp, den måten er også fin. Så den oppdaterte varianten til byggeprosjektet, så også ålreit ut ICON_SMILE

Ikke vanskelig å være kreativ når man skal ha inn et styrelager, med litt forsiktighet så går det på plass ICON_SMILE

Re: Styrelagerpresse/krankhus fres i indre østfold [Re: Berzerk] #570740 23/06/2008 00:13
thedole Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Mange takk for gode tips!

Hadde nok prøvd nevnte plankemetode om det var brukte deler jeg følte for å eksperimentere med jeg holdt på med. Men med null erfaring i hvor mye overtalelse slike styrelager har det med å trenge for å finne seg til rette i sin nye bopel så hadde jeg ikke lyst til å finne ut hvor lett det eventuelt er å kile de fast skeivt i ramma.

Lageret sitter der det skal nå, de klarte faktisk det på sykkelverkstedet. Kranklager var visst litt for vanskelig for dem derimot..
Kranklager ødelagt av sykkelverksted

Moderator  support