Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ferie i Danmark,noen som har vært her?

Ferie i Danmark,noen som har vært her? #562924 05/06/2008 10:49
maxmekker Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Vi har tenkt oss (2 voksne og 3 barn 2/7/10 år) noen dager til Danmark nå i sommer. Er det noen som helt tilfeldigvis har vært på noen av disse stedene og kan anbefale/ 'avbefale' noen av stedene:

http://www.dancenter.com/servlet/ASPECT4?COMMAND=TRANS&ID=DANLANDBLOKHUS

http://www.soparken.dk/

http://www.roennes-hotel.dk/

Redigert av maxmekker; 05/06/2008 10:50.

Drammen rock City
Re: Ferie i Danmark,noen som har vært her? [Re: maxmekker] #562930 05/06/2008 11:03
heijoh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hei,

Jeg har ikke vært på de stedene du linker til, men vil allikevel si at alle ser riktig så smukke ut... Jeg har vært på familieferie i Danmark mange ganger, både når jeg selv var liten og nå med mine egne barn.

Vi har leid private hytter, leid fra byråer og bodd på hoteller og feriesenter.. Og vi storkoser oss hver gang.

Vi voksne tenker at i år skal vi jammen prøve et mer eksotisk reisemål, men vi ender opp i Danmark hvert år, og hele familien elsker det. (Nå drømmer vi om et eget lite feriehus der.)

I år hadde vi tenkt å droppe ferien til fordel for å pusse opp badet, men det ser ut til at vi må en tur alikevel etter at Adrian på 9år utbrøt en kveld: Åå jeg gleder meg skikkelig til vi skal til Danmark ass, det er så kult der...

Heidi Johansen
Re: Ferie i Danmark,noen som har vært her? [Re: maxmekker] #562944 05/06/2008 11:25
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Vestkysten av Nordjylland er fin (!) i pent vær. I dårlig vær er den gørrkjedelig. Blokhus var vel et fest-sted uten like en gang i tiden, er det kanskje fremdeles, men på et skikkelig hotell skulle vel ikke det plage dere, uansett.

Dere har ikke vurdert Ribe? God mat (til Jylland å være), kultur (nåja, litt, i alle fall), kjøreavstand til fine strender... Der er det i alle fall litt å finne på om været blir dårlig. Mulig med dagstur til løveparken, legoland eller Tyskland, samtidig som byen selv er koselig. I det hele tatt er Søderjylland siviliser og variert nok til å ha ganske mye å by på, mener jeg.

Men Blokhus er fint for ren badeferie!

Re: Ferie i Danmark,noen som har vært her? [Re: heijoh] #562945 05/06/2008 11:27
maxmekker Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Jammen da er jo saken klar da, hehe.. Har vært i Horsens for en del år siden, og for 2 år siden ble det Næstvedt ikke langt unna bon bon land.
Abere med å bo på hotell er at man er litt låst når kidsa skal legge seg, og med hus må man ha med litt mer stæsj om man da ikke leier sengetøy osv, og at man må ordne mat/frokost selv(som kona sier , hun smører nok frokoster i året,)
Men jeg tipper vi havner på blokhus tenker jeg.

Drammen rock City
Re: Ferie i Danmark,noen som har vært her? [Re: maxmekker] #562946 05/06/2008 11:27
Dan Offline
More than words
More than words
Vi hadde hatt noen sommerferier nede i Italia og Frankrike da vi bestemte oss for "litt billigere" ferie nærmere heimen og endte opp i Danmark. Dog viste det seg jo fort at det var dyrere å leie hus og alt annet var like dyrt eller dyrere enn nede i it/fr. Det eneste som var billigere var selve reisen. Og selvfølgelig regnet mer enn halve ferien bort og på tre uker tok vi to kjappe bad i sjøen.

Etter det har vi holdt oss til it/fr. ICON_SMILE

Re: Ferie i Danmark,noen som har vært her? [Re: Dan] #562949 05/06/2008 11:35
maxmekker Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
ja, noe billig er det egentlig ikke.
Men med color line kort ferie kort kommer det på 7500 med super speed way eller hva nå den nye maskinene heter :-) og 5 netter på utvalgte steder og inngang til 17 parker/atraksjoner. Helt greit.

http://www.colorline.no/pages/destination/accomodationList.faces?contentId=1.1682&gridId=0.0

Drammen rock City
Re: Ferie i Danmark,noen som har vært her? [Re: maxmekker] #562997 05/06/2008 13:00
Tex Offline
Besatt
Besatt
Kan ikke hjelpe deg så mye, annet enn å si at varme klær og regntøy bør medbringes.

Jeg har hatt den tvilsomme glede av å oppleve de to kaldeste somrene i Danmark på hundre år da vi var der i 2003 og 2005 :
Begge gangene var det to uker med 10 grader og regn, ikke ideelt for to små barn som vil være på stranden. Vi fikk faktisk ikke badet en eneste gang på de to turene.

Jeg har etter dette måtte love mine barn at vi aldri mer skal reise til Danmark.

Men god tur, da!!

Re: Ferie i Danmark,noen som har vært her? [Re: Tex] #563007 05/06/2008 13:20
maxmekker Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
I 06 når vi var i Næstvedt var det 31 grader ALLE dagene vi var der, helt vilt.Og det var oppussing på hotellet vi var på så det var null luft, varmt som pokker på rommet, og kona var høygravid,
hu hadde legger som canadisk 'ett eller annet' trær.
Satser på at det blir bra i år,om ikke alt god været 'brennes' av nå i disse snadder dagene som har vært.

Drammen rock City
Re: Ferie i Danmark,noen som har vært her? [Re: ] #563033 05/06/2008 14:29
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous13
Sitat: Tex
...da vi var der i 2003 og 2005 :

Ahh...Danmark i sommeren 2005.

Det var tilfeldigvis i 2005 vi var der også. ICON_SMILE

Re: Ferie i Danmark,noen som har vært her? [Re: ] #563034 05/06/2008 14:29
torstein Offline
Ingen custom tittel her nei....
Ingen custom tittel her nei....
Har vært på familietferie i Blokhus. OK sted, men blokkene er litt grå, kjedelige, trange leiligheter.... asylmottak??

Jeg kan absolutt anbefale Skallerup Klit Feriecenter. Der har vi vært flere ganger. Bra for både voksne og barn (i alle aldre), og vi reiser gjerne ned igjen.

Ta gjerne med sykkelen. Mye fint til landevei i området, og visstnok ågso mye fine enkle stier.

Torstein

If a mountainbiker crashes in the forest, and no one is around to see it? Is he still a crap rider?

The one true answer is known to that rider alone...
Re: Ferie i Danmark,noen som har vært her? [Re: ] #563272 06/06/2008 06:42
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sitat: anonymous13
Sitat: Tex
...da vi var der i 2003 og 2005 :

Ahh...Danmark i sommeren 2005. Det eneste positive jeg husker er at jeg slapp å støvsuge bilen for sand,

2 uker i Danmark tidlig i august 2005. Fin ferie alt i alt, men varierte minner her også ICON_SMILE
Første dag regnet det så fælt at vi satt i bilen og ventet, før vi gikk fra p-plassen og inn på Akvariet(!) utenfor Køben.
Vi kom oss i alle fall på stranda senere, medbrakt et rikholdig utvalg av bøtter og spade, men bading ble det minimalt med ja. Hornbæk/nord-Sjælland var vellykket med noe variert vær. Etter en kort gjesteopptreden i Legoland bar det videre til Skagen/nord-Jylland. Førstnevnte var bedre enn Skagen for små og store, med flere muligheter innenfor kort kjøreavstand, København og Helsingør/-borg, Akvariet og lign. og nok fornøyelsesparker. Så jeg kan absolutt anbefale nordkysten av Sjælland, også ved normal til dårlig nordisk sommer. Super strand i Hornbæk, og sikkert flere steder, "Danmarks riviera" kalles vel, eh, enten strekningen Køben-Helsingør eller vest for Helsingør.
Jeg tror det er noe i den her:
Sitat: Lektoren
Vestkysten av Nordjylland er fin (!) i pent vær. I dårlig vær er den gørrkjedelig.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå