Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

vibrerende bremser ved hjulbytte

vibrerende bremser ved hjulbytte #562054 03/06/2008 18:45
Stig Morten Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
jeg har to hjulsett til min GT sykkel med hydrauliske bremser. Når jeg bytter til det nyeste hjulsettet mitt får jeg både en fryktelig ulyd (men den er grei), og veldig til vibrasjoner når man bremser hardt med bakbremsen. Forran er det bare mindre vibrasjoner, men lyd der også.. Tendensen er at det er samme sak både foran og bak. Det nye hjulsettet er helt ulikt det "orginale" settet, men skal være bedre (shimano hele veien).

noen som vet hva det kan være??

Re: vibrerende bremser ved hjulbytte [Re: Stig Morten] #562059 03/06/2008 18:52
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Bremsekalipere må justeres på nytt når du sette på det andre hjulsettet vil jeg tippe.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: vibrerende bremser ved hjulbytte [Re: tmork] #562592 04/06/2008 16:17
Stig Morten Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Takk for det. Får se om det er noen justeringsmuligheter. Så vidt jeg ser er det bare fjærer som justerer skivene, og alt er tightet til rundt om på kaliperen, så jeg er faktisk ikke sikker på hva og hvordan man justerer slikt.

noen som har noen gode ideer rundt det med å justere seg fram på ett - Tektro Auriga comp skivebrems sett??

for min del syns jeg det virker litt som når man har kast i skiva på bilen. Blir masse vibrasjoner da.. Men disse skivene skal så og si være helt nye (kjørt noen mil med dem, og lite bremsing)..

Moderator  support