neste søndag har turen kommet til Vestmarka. et naturlig møtested er utfartsparkeringen ved Sem. 59.8549,10.4376 det er også mulig å ta toget til Hvalstad og slå følge med meg opp til Sem.
hvis værvarselet til yr.no treffer, blir det bra. ikke steikende sol slik som i dag.
jeg lover en tur med slitsomme klatringer, smakebiter av Vestmarkas fineste stier og raffe nedkjøringer. jeg har tenkt litt på å legge ruta om Tveter, Mobråtan, Oldemorstien, Fløyta, Sandungen, Haveråsen, Buråsbonn, Persbonn (alternativt Grønland-Sauebakken), Gupu, Tacostien, Kanonstien.
Redigert av bronx; 01/06/200817:47. Rediger grunn: Hagahogget lissom... Haveråsen.
Ta til høyre fra E18 ved Holmenkrysset hvis du kommer fra Oslo. Ta opp til venstre fra E18 ved Holmenkrysset hvis du kommer fra Drammen. Følg skilting mot Hvalstad og Sem: Ta til høyre igjen mot Skaugum og Semsvann ved "Solgården". Ta til høyre der det er skiltet "Utfartsparkering Vestmarka".
Alternativt: Sving av til Hvalstad stasjon og slå følge med meg. Bonus for ekstra høydemetere med sykling opp til Sem er en kort og morsom nedkjøring til slutt.
@skubisan: du kan ta veien tilbake flere steder langs den planlagte ruta. Fra Sandungen, et stykke etter Buråsbånn, eller fra Gupu. har kjørt igjennom nå og var ute i nesten 4 timer (inkludert en sti jeg ville sjekke ut og en annen som ble bare bushing). drøyt 2 mil (25 km fra Hvalstad). tror jeg kutter ned litt tidsmessig ved å ta en km ekstra på grus.
@magic: starttidspunkt er litt fleksibelt, men det skal være folkelig. i utgangspunktet 12:00.
Skulle ha slengt meg med på dette, men Mr. gaffel er desverre blitt sykmeldt. Hadde det vært mulig å legge ut et kartutsnitt med den ruta man ender opp med? Mulig dette allerede er planlagt. Høres ut som en utfordrende og laaang tur.
3.5-4 timer tror jeg, avhengig av tempo. på "testturen" tok jeg en lenger sløyfe ved Rustan og lette opp tre stier, hvor vi i stedet skal ta lettere og raskere alternativer.
Jeg har litt lyst til å være med, bor på Tanum. Ikke maks gunstig utgangspunkt med Sem, men... Kjenner nok et par av stiene her fra før, men kanskje det dukker opp noen nye også. Taco stien er oppkalt etter bakhjulet mitt^^ Håper dog det ikke er maks fart oppover i alle stigningene her, da den formen ikke er på topp.
kult. jeg har lurt på opprinnelsen til navnet. hva er hele historien?
Tja..., i korte trekk en nedstigning som bøy på litt vegring med et tre veldig tett på ene siden med påfølgende overbalanse retning treet. Pga at det var litt ufint å foreta en umiddelbar avstigning, ble det til at kreftene ufrivillig ble brukt til å forsøke å "tvinne" hjulet rundt treet før jeg kom meg av...
Satser på å være med, får heller hoppe av underveis hvis formen er for dårlig!
Ta det med ro Skubisan! Det er flere som er i dårlig form, men tur skal det bli!Stiller et par blaserte, overvektige og uforberedte Nordmarka kiser i morgen, de skal få kjørt seg ::
Jeg stiller på singlespeed i morgen, så det blir nok maksfart... helt til det ikke er noen fart i det hele tatt...men heseblesende pusting hengende over styret..... så maksfart...så null fart og pesing......så nesten maksfart... så nullfart....så litt fart....så litt tusling...så litt fart...så er det på tide å ta bilder....så maksfart... så ikke noe fart.... osv
Så får vi se hvor lenge jeg orker å være med...
Forøvring må jeg si at jeg gleder meg hemningsløst til oppstigningen fra Tveter og Oldemorstien feil vei... i 30 varmegrader!
Jeg stiller på singlespeed i morgen, så det blir nok maksfart... helt til det ikke er noen fart i det hele tatt...men heseblesende pusting hengende over styret..... så maksfart...så null fart og pesing......så nesten maksfart... så nullfart....så litt fart....så litt tusling...så litt fart...så er det på tide å ta bilder....så maksfart... så ikke noe fart.... osv
Så får vi se hvor lenge jeg orker å være med...
Forøvring må jeg si at jeg gleder meg hemningsløst til oppstigningen fra Tveter og Oldemorstien feil vei... i 30 varmegrader!
Ha! Jeg var på SS tur over Høgås (i Asker ja) i ettermiddag og videre inn i den unevnlige skogen bak. Bare man kommer seg opp på toppen av Høgås, så det er perfekte SSstier bak der. En og halv time i friskt tempo (jada, alt er relativt) så datt jeg ut av skogen utslitt og lykkelig. Jeg kommer nok til å angre litt i morgen, men bare bittelitt.
Are
Redigert av era; 07/06/200820:56. Rediger grunn: det var da fælt da!
Det blir strandliv og bading på meg istedet for sykling, så får jeg jobbet litt mer med den griserosa fargen jeg klarte å opparbeide meg i løpet av noen timer i går!
God tur, og som før slenger jeg ut påstander om at jeg gjerne vil bli med på tur en annen gang!
Takk for en flott tur! Flott guiding av vidar og en super gjeng å være på tur med, jeg måtte "sjekke kranken" et par ganger på slutten og er ganske sluttkjørt her jeg ligger på sofaen.
Takk for turen ja! Bra guiding av Vidar, artig å prøve nye stier. Inspirerende å sykle med så mange dyktige folk, og se hva som er mulig både oppover og nedover.
Sinnsykt fet tur i dag, gutter! Synd jeg ikke oppdaget disse stiene for mange år siden! Jeg merker at bena har fått gjennomgå, selv om jeg ikke merket at jeg var så sliten der og da. Det sier litt om hvor mye jeg koste meg!
Takk til Bronx for bra guiding og til alle andre som var med. Jeg blir nok med på flere av disse turene.
Takk for fin tur! Bra vær,fine stier,god guiding,fin gjeng; dette var vitaminer for sjelen.(selv om kroppen kanskje allerede var overmedisinert etter en Lillotur i går) Hva jeg husker best? Noen stabeist som absolutt skulle sykle over elva! (men litt sta må man vel også være i denne bransjen?)