|
|
Billett til Rosenborg - Viking i kveld selges.
|
Billett til Rosenborg - Viking i kveld selges.
01/06/2008 11:53
|
oegranslo
OP
Ny på det meste innen sykling :)
|
OP
Ny på det meste innen sykling :)
Har en billett til overs, så hvis noen vil ha den så send meg en PM, eller ring meg på 45 48 02 58. Den selges til kostpris, altså 270 kroner. Felt DB, Rad 1, Sete 32, altså ved spillerutgangen. Mvh Øystein 
|
|
|
Re: Billett til Rosenborg - Viking i kveld selges.
[Re: oegranslo]
01/06/2008 17:17
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Ja. For med juks og fanteri skal RBK tilbake til topps. Hurra!
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
|
|
|
[Re: DagRS]
01/06/2008 17:41
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
|
|
|
01/06/2008 20:03
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Jeg tror vi sier "takk for sist" til Viking jeg. Jeg husker enda denne: http://youtube.com/watch?v=bnVu4GzJ55Emvh OveR
|
|
|
[Re: OveR]
01/06/2008 21:41
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Ikke begynn den diskusjonen. Det er kvalmt kvalmt samme faen hvem som gjør det. Pelu vet ikke hvem Berre er en gang. Tenker du at han fikk ordre om å spille til seg et straffespark fordi Berre er en kronisk juksemaker.
Berre gjør meg kvalm uansett, Pelu gjør meg kvalm når han utfører slike handlinger. At ikke Iversen spiller ballen inn til Myhre gjør meg også kvalm. At en kan juble for en sånn skåring er overraskende.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
|
|
|
01/06/2008 21:44
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Utesteng både Pelu og Hauge spør du meg. Samme med dommeren på Ulevåll i dag, latterlig å dømme straffe til VIF.
|
|
|
02/06/2008 06:51
|
gare
More than words
|
More than words
Jaja, og slik og sånn, jeg kontrer elegant med Koppinens lite ærefulle dragning i armen på Asper(Vikings målvakt), som gjør at han mister ballen og RBK scorer. Dette skjedde i 2006-sesongen, og kunne meget vel ført Viking til nedrykk. Jeg finner selvsagt ingen link på Youtube, men en fin liten fortelling om saken finnes her. Nå skal det ellers sies at Viking var nærmest sjanseløse på å score mål i går, og kunne i høyden fått til en heldig uavgjort. Den sjansen røk på grunn av Terje Hauge...
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
[Re: gare]
02/06/2008 06:53
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Selv om RBK fikk et enkelt mål, så måtte jo Viking greie å score for å vinne i tillegg. Det gjorde de ikke, og rødkort og straffe to var helt korrekt. jada, dette innlegget er skrevet av en trønder 
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
02/06/2008 07:10
|
gare
More than words
|
More than words
Selv om RBK fikk et enkelt mål, så måtte jo Viking greie å score for å vinne i tillegg. Det gjorde de ikke, og rødkort og straffe to var helt korrekt. jada, dette innlegget er skrevet av en trønder Her spiller lokal tilhørighet ingen rolle, du har helt rett, og jeg har intet å utsette på det røde kortet som var usedvanlig klomsete og tullete av en ellers god Myhre, men jeg ser jo at vi har en grei tredjekeeper på laget om det kniper  Ellers er jeg helt enig med deg, og har allerede skrevet at Viking i høyden kunne fått en heldig uavgjort. Nå er det slik at mål preger kamper(godt Scheie-sitat), og hvordan det hadde gått uten juksemaker-pipelort-Pelu er helt umulig å si. Det sitter litt langt inne, men jeg har en følelse av at det beste laget vant i går. Surt å innrømme det, men sånn er det. Jeg noterer meg ellers at den nye treneren til RBK virker til å være helt komfortabel med at det dommeren til enhver tid har dømt er helt greit.
|
|
|
02/06/2008 07:32
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Jeg synes Pelu sin greie der er stygg som fy. Liker ikke sånn, det skal være sagt. Når han i tillegg hadde gult kort fra før, ville jo en "korrekt" avgjørelse her snudd kampen totalt.
Sånne episoder er ikke morsomme.
Jeg har ikke sett intervjuer med Erik Hamren om episoden, men jeg ser for meg at de fleste trenere ser på en sånn episode som noe som skjer, man fikk 3 poeng, ferdig med saken, neste kamp takk. Dessverre, kanskje.
|
|
|
02/06/2008 07:42
|
Ludwig
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hamrèn sa etter kampen at "hadde jeg vært Viking-trener, hadde jeg nok protestert på den avgjørelsen der".
Jeg er RBK-fan, men det som Pelu gjør der, er i ubalanse og får krampe ( og fallesyke) samtidig, gir meg en vond smak i munnen. Takk og pris for straffe nummer to.
Take your protein pills and put your helmet on K L E I N Attitude
|
|
|
02/06/2008 08:39
|
1r9b1k7
Entusiast
|
Entusiast
Når han i tillegg hadde gult kort fra før, ville jo en "korrekt" avgjørelse her snudd kampen totalt.
Mener du at han skulle hatt rødt for filming da? Det hadde jo vært minst like feil.
|
|
|
[Re: 1r9b1k7]
02/06/2008 08:45
|
gare
More than words
|
More than words
Når han i tillegg hadde gult kort fra før, ville jo en "korrekt" avgjørelse her snudd kampen totalt.
Mener du at han skulle hatt rødt for filming da? Det hadde jo vært minst like feil. Nei, han mener sikkert at han skulle hatt gult kort for filming, og siden han hadde gult fra før ville det blitt rødt. Det som jo er noenlunde positivt her er at han ikke fikk gult siden det første gule han fikk var bare tulliball, og aldri skulle vært gult kort. Nuvel, nok tull om den kampen, gjort er gjort og spist er spist, Viking hadde ikke vunnet om det hadde blitt spilt en tolv-fjorten omganger(desverre), men hva det kunne ha blitt dersom og vissomatt får vi aldri vite, så da er det bare å ta seg sammen til hjemmekamp på Viking stadion på søndag 
|
|
|
02/06/2008 09:36
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Jeg noterer i hvertfall at Rosenborg er på stigende form, og at avstanden til de fleste(bortsett fra den klare ener foreløpig) blir mindre og mindre. Gøy 
|
|
|
02/06/2008 10:03
|
Geir_Sint
Ringrev
|
Ringrev
*knegg knegg* "Stigende form" for RBK betyr at de har satt inn noen av sine CL-millioner i et dommerfond som styrer ligaen videre. Samtlige RBK-poeng så langt i år skyldes "dommerfeil". Kvamlt. Og dette innrømmer jeg som god trønder selv.  g
- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)
|
|
|
[Re: Geir_Sint]
02/06/2008 10:42
|
jorn_almberg
Besatt
|
Besatt
Aha, så det er du som sitter hos "Heia bortelaget" på Lerkendal, Geir. Og så du som forøvrig er så trivelig 
|
|
|
[Re: jorn_almberg]
02/06/2008 10:56
|
GeirK
More than words
|
More than words
Aha, så det er du som sitter hos "Heia bortelaget" på Lerkendal, Geir. Og så du som forøvrig er så trivelig Trivelig er'n, men å være østlending og så kalle seg trønder 'a gitt!
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: jorn_almberg]
02/06/2008 11:05
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Jeg synes at en diskusjon om etikk, moral og holdninger blant idrettsfolk i forskjellige idretter er på sin plass. Norsk idrett vært gjennomsyret av dobbeltmoral i alle år.
Vi er liksom best i klassen på holdninger. Vi er i mot juks, spesielt alle typer doping og nå også høydehus. Vi henger ut og straffer "juksemakere". Vi rydder opp i eget hus. For meg er det ting som tyder på at det er lettere å akseptere triksing og luring bare det ikke er doping. Spesielt i ballspill. Jeg synes det Pelu gjorde i går, lett kan sidestilles med inntak av forbudte prestasjonsfremmede stoffer. Jeg synes den holdningen denne spilleren viser både ved å gjøre det han gjør i situasjonen og i ettertid faktisk er med på å bringe idretten i vanry. Legge seg flat i ettertid og samtidig skylle på dommeren som lot seg lure. Herregud, hvor dum går det egentlig an å være.
Hvis ikke slike (skue)spillere blir straffet på lik linje med andre "juksepaver" (les dopere) og hvis ikke NFF kommer opp med et straffeforslag på denne type handlinger er jeg redd for at det kommer til å bre seg. Slik det er nå: Lønner det seg å jukse, selv om en blir tatt, bare det ikke er dop. En får tre poeng og "heder"!
Norsk ballspill har hatt fokus på Rasisme og mobbing (det er bra). Nå synes jeg NFF skal vende fokus inn mot seg selv og sine egne spillere og sjekke uthvilke holdninger de representerer i forhold til "fairplay". Jeg er stygt redd for at vi kan få en del svar vi ikke er særlig begeistret for. Tenker tilbake på en undersøkelse gjort på et Amerikansk universitet på 90 tallet hvor 2 av 4 ville ha brukt dopingmidler for å oppnå en gullmedalje i OL. Er folk kun opptatt av smaken og ikke "bismaken"?
|
|
|
02/06/2008 20:06
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Juksepaven får to kampers karantene....
|
|
|
02/06/2008 20:29
|
Geir_Sint
Ringrev
|
Ringrev
hepp For en gang skyld er jeg fullstendig enig med en manu-suporter: hvordan står det til med etikken og moralen til fotballutøverene? Det er toskete at alle snakker om at dommeren gjore feil, men aldri setter til veggs utøveren av den dustete handlingen. Jeg hadde en epost formulert til Dagbladet når jeg oppdaget at de hadde tatt det opp i dagens kommentar (joda, jeg leser Dagbladet). Kult at de vurderer straff av Kalu. Her bør det settes et eksempel, og spillerne bør utfordres i større grad. Kanskje vi får slutt på den j&%&a holdinga, og jaggu ska du se at flere her på forumet faktisk vil begynne å like den flotte sporten ballspill faktisk er. Ok, da. Så er jeg ikke årntlig trønder. Lerkendal??? Bætre, er det der Maiden skal spille???  g
|
|
|
[Re: Geir_Sint]
02/06/2008 20:32
|
1r9b1k7
Entusiast
|
Entusiast
Nøff er helt geniale. Hadde alt blitt dømt riktig i kampen hadde Pelu fått et gult kort. Men når dommeren gjør en feil så man han få to kampers utestengelse. Det er jo helt på trynet!
|
|
|
02/06/2008 20:40
|
Geir_Sint
Ringrev
|
Ringrev
to gule er et rødt.
Jeg synes det er værre at de utestenger en som ikke pleier å spille. Jeg har et forslag til en annen ordning, men det er vel neppe gjennomførbar(t)...
g
|
|
|
02/06/2008 20:41
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Nøff er helt geniale. Hadde alt blitt dømt riktig i kampen hadde Pelu fått et gult kort. Men når dommeren gjør en feil så man han få to kampers utestengelse. Det er jo helt på trynet!
Følg med nå. Dommeren gjorde ingen feil. Pelu jukset, lurte, bedrog, fusket og forledet. Det er Pelu, etikken og moralen blant enkelte fotballspillere det er noe i veien med. Hadde han brukt efedrin så hadde han fått et år. Eller fått i seg lit hasjkake, også et år. To kamper er helt riktig legg til en bot på to ukers lønn så begynner vi og snakke. Kanskje dette er begynnelsen på en ny og mer hederlig vei ut av "dobbeltmoralen".
|
|
|
02/06/2008 20:46
|
1r9b1k7
Entusiast
|
Entusiast
Men hvorfor starte med dette(utestengelser) nå? Det er jo vært flere episoder med filming tidligere, men der dømte dommeren "riktig".
Og ja, det hadde blitt et gult hvis alt hadde blitt dømt riktig. Hvordan kan du forsvare det første gule kortet til Pelu?
|
|
|
02/06/2008 20:54
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har ikke snakket om gule kort til Pelu. Poenget er at dersom dommeren blir lurt. Dvs at de ikke ser hva som skjer. Først da kan domsutvalget gå inn og se på video og komme med straff i ettertid. I tilfeller der dommeren mener han ser og unnlater å dømme eller dømmer helt på trynet, men står på sitt. Ja da har de et problem. Forstå det den som kan.
I dette tilfellet synes jeg det ble riktig. Plasser skylden der den hører hjemme. Det er spilleren som er juksemaker. Det er spilleren som skal ha straff.
|
|
|
02/06/2008 21:00
|
1r9b1k7
Entusiast
|
Entusiast
Men hvorfor plutselig starte med det nå?
|
|
|
02/06/2008 21:06
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Dere får det til å høres ut som om det er første gangen en fotballspiller faller i feltet for å få straffe. Eller faller for å få frispark eller å jukse seg til en annen fordel. For en runde eller to siden fikk Fillo på Viking gult kort for det samme som Pelu gjorde i denne kampen. Han fikk gult kort siden dommeren så det som skjedde. Det gjorde ikke dommeren i går og da risikerer man to kampers utestengelse. Det henger ikke sammen. Hvorfor er den 2. juni 2008 den dagen da man plutselig skal begynne å utestenge folk som filmer? Man kan si at "det er faen meg på tide", og det er jeg tilbøyelig til å være enig i, men det skal ikke være en prosess styrt av TV2, emosjoner og en et plutselig behov for å lage dramatikk.
I ballspill tøyer spillerne/lagene alltid regelverket og det har alltid vært en del av spillet. For min del synes jeg ikke det er værre å falle i feltet enn å niholde en motstander så han ikke kan score, vri brystvortene hans, røske han i balla, hoppe opp og gå inn i dueller med albuene først for kanskje å skade et annet menneske stygt. Alt er regelbrudd. Det er derfor det er dommer i ballspill, og det er en facinerende del av spillet. ballspill er kult siden det finnes helter, antihelter, hatobjekter og Morten Berre i ei salig suppe.
Ta en øl og skru av TV2 sporten er mitt råd.
mvh OveR
|
|
|
02/06/2008 21:15
|
1r9b1k7
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
02/06/2008 21:35
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Ta en øl og skru av TV2 sporten er mitt råd.
Så lenge Premier League har ferie, er det akkurat det vi gjør 
|
|
|
[Re: tommygutt]
02/06/2008 21:39
|
Geir_Sint
Ringrev
|
Ringrev
Hehe, har ikke TV og kan således høre ball på radio mens jeg skifter dekk og drikker øl.
Jeg synes ikke man ikke skal innføre en god ting bare fordi man ikke har innført den før. Håper at EM-dømmingen vil sette en (liknende) standard.
g (nysykla)
|
|
|
|
|