Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hardtail eller fulldempet budsjett ca 15K

Hardtail eller fulldempet budsjett ca 15K #560558 31/05/2008 12:27
J
j0lsrud Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Dere er helt garantert møkk lei disse trådene. Men jeg syns likevel jeg har lest meg grønn på alle andre innlegg.

Jeg sliter med valget. Fulldempet eller hardtail. Jeg vil for det meste sykle sti og grusvei. Det er selvsagt også artig med litt hardere nedoverkjøring. For at det skal bli aktuelt tenker jeg egentlig fulldempet.

Jeg har en Trek Y-glide fra 98 eller noe. Denne er vel heller en sliten gyngehest. Hehe.

Hvor mye bedre er egentlig FS sykler nå? Jeg tenker da på tap av kraft ved tråkk. Med den sykkelen jeg har føler jeg at jeg tråkker meg selv ihjel.

Høyde er 178 og matchvekt er ca 80 kg. Jeg går utfra at M/18" vil passe meg..

Sykler jeg har vurdert :

08 Stumpjumper Comp Disc fra milslukern til 14999,-.
Hvis jeg skal ha hardtail er jeg egentlig intr i en knallgod og stiv ramme. Utstyr kan man jo evt oppgradere senere. Hvordan stiller denne seg i forhold til det?

Canyon Nerve XC 6.0 til 1700 EUR.

Re: Hardtail eller fulldempet budsjett ca 15K [Re: j0lsrud] #560564 31/05/2008 13:30
satyv Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg startet med terrengsykling for litt over 1 år siden, i så måte så er jeg en fersking og har kun 1 hardtail for øyeblikket. Jeg vil ikke si jeg angrer på at jeg gikk for hardtail, men jeg føler at tiden er nå moden for en fulldemper. Jeg tror jeg vil få mye mer glede av en fulldemper enn jeg har med min hardtail. Jeg sykler stort sett på stier og grusveier selv og er den eneste av de jeg sykler med til vanlig som ikke har fulldemper, det er ikke tvil om at de flyter bedre i terrenget enn det jeg gjør.

"I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am."

Homer Simpson

Moderator  support