Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trenger hjelp

Trenger hjelp #560187 30/05/2008 11:11
E
Erikeryx Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Hei.

Jeg har en del spørsmål om sykkel som jeg håpet dere kunne hjelpe meg med. jeg bor i stavanger og har i perioder i kløpet av de siste årene eksperimentert litt med terrengsykling. Jeg bor i nærheten av Sørmarka som er en fin plass og boltre seg med denne typen aktivitet. Jeg har til nå syklet på en gammel DBS Intruder predator uten dempe gaffel, og har nå forstått at jeg trenger en ny sykkel. Når det kommer til sykler har jeg ingen peiling og det er her dere kommer inn. Når det kommer til mitt bruk, så tenkte jeg mest å anskaffe meg en sykkel som er laget for nedoverkjøring (hører rykter om a Tjorhomfjellet i Sirdal skal lage muligheter for sykkel om sommeren), men som jeg samtidig kan brukes til å sykle på flatmark og oppover. Som nybegynner lurte jeg litt på hva som bør kreves av en sykkel, har hørt at det finnes noe som heter hard tail og soft tail, og hvor mye det er nødvendig å betale for en ok sykkel, som student har jeg ikke så god råd. Har dere peiling på hvor det er lurt å gå når man skal kjøpe sykkel i Stavanger? Eller burde jeg kjøpe over nettet? Jeg håper dere kan hjelpe meg, og hadde satt pris på det.

Re: Trenger hjelp [Re: Erikeryx] #560200 30/05/2008 11:30
kmidd Offline
Avhengig
Avhengig
Sykkelverkstedet i Hillevåg og BikeBrothers ved Kvadrat er ihvertfall oppegående sykkelbutikker.

Ellers: Sykkelsjapper i Stavanger

Redigert av kmidd; 30/05/2008 11:45. Rediger grunn: ellers

Moderator  support