Hvor vanskelig skal det være da ?
Jeg vil sykle et sted det ikke er snø.
Om det er snø der på vinter'n driter jo jeg i.
Det er du som gjør det vanskelig her med dine utrolig krøkkete forklaringer på kriteriene du stiller. Jeg prøver ikke å være vanskelig her, jeg prøver å skjønne hva du mener, men du gjør det til en utfordring.
Først sier du at du ikke vil sykle på vinter-fjellet, uten nærmere forklaring på hva dette "vinter-fjellet" er for noe.
Så sier du at du ikke vil sykle der folk står på ski og der det er snø. Meg bekjent er det veldig få steder i Norge der du kan stå på ski hele året, så det var heller ikke helt opplagt.
Nå sier du at du er ute etter stier der det ikke ligger snø om sommeren.
Vel - siden stier formes av trafikk langs barmark, er det på en måte gitt at det IKKE finnes stier som ligger under snø hele året.
Ta deg en tur på toppen av Formokampen og slipp deg 1100 høydemetre ned til E6 - garantert lengre nedkjøring enn du finner i både sommer- og vinterøstfold. Det var det tipset jeg hadde tenkt å gi hele tiden - men var redd Formokampen var et "vinter-fjell". Nå som jeg skjønner at "vinter-fjell" er fjell med snø om sommeren (kanskje noen synes det var opplagt), kan jeg trygt anbefale denne Norges antakelig lengste nedkjøring.