|
Bare meg som trodde jeg MÅTTE få meg GET-boks?
|
Bare meg som trodde jeg MÅTTE få meg GET-boks?
24/05/2008 20:13
|
MadsL
OP
Veteran
|
OP
Veteran
I et halvt års tid har jeg blitt bombardert med informasjon om at det analoge bakkenettet vil bli skrudd av og at man må få seg digital-boks. Det er reklame på tv, annonser i aviser og informasjonsbrosjyrer i posten. Likevel hadde jeg nesten glemt hele greia da jeg ringte GET et par dager før den magiske dagen, 20.mai, og bestilte en PVR-boks. Men jeg hadde et problem. Jeg skulle til utlandet med jobben, og kona måtte altså koble opp denne boksen alene. Ikke et vondt ord om min kjære, vakre kone, men slike ting er ikke hennes sterkeste side for å si det slik. Men det ble både 21. og 22.mai og bildet var like klart uten at hun hadde koblet opp noe som helst. Og for å komme til poenget har jeg nå innsett at jeg slettes ikke trenger denne digital-boksen. For som Get sa til meg (i ettertid) "Vi er ikke så slemme at vi slår av de analoge signalene..." Hvis det er snille de vil være, hvorfor har de ikke gjort noe for å formidle det? Jeg var i hvertfall overbevist om at jeg også trengte denne boksen. Så nå sitter jeg her med en ekstra boks jeg ikke trenger, en ekstra fjernkontroll, og en misfornøyd kone som tror jeg har lurt henne for å få litt bedre bilde:-) Mellom oss har jeg ikke noe problem med å beholde denne boksen, men jeg føler meg likevel litt lurt. Er det bare jeg som har misforstått hele greia, eller er det andre som i det minste forstår at jeg har misforstått? Jeg har altså kabel-tv fra GET gjennom borettslaget. Til slutt: kona mener vi skal stå på for å sende boksen i retur, men er det bare spørsmål om tid før også GET stenger de analoge signalene?
|
|
|
Re: Bare meg som trodde jeg MÅTTE få meg GET-boks?
[Re: MadsL]
24/05/2008 20:16
|
supercaliber
Übergrønnskolling
|
Übergrønnskolling
problemstillingen gjelder ikke hvis du har kabel.
Before I was blind, but now I can't see...
|
|
|
[Re: supercaliber]
24/05/2008 21:12
|
oegranslo
Ny på det meste innen sykling :)
|
Ny på det meste innen sykling :)
Mener å huske at jeg også trodde at denne boksen var nødvendig etter 20. mai uansett, men etter å ha _studert_ reklamen som går på tven hele dagen, så har jeg fått med meg at det kun gjaldt folk som mottar signalene via analog antenne.
Redigert av oegranslo; 24/05/2008 21:12.
|
|
|
[Re: oegranslo]
25/05/2008 01:23
|
Christian M.
Ringrev
|
Ringrev
Analog og digitalt...
Det virker til tider som man prøver å lure kundene framfor å hjelpe dem, det gjelder samtlige av disse kabel/parabol selskapene.
Pr. Def så ser du alltid på analoge signaler så lenge du bruker noe annet enn HDMI kabel fra dekoder til tv. Signalene kan være digitale fram til dekoder, men scart til tv vil si analoge signaler inn i boksen. Selv om fordelen med digitalt ofte ligger andre steder enn siste 50cm inne i stua...
Jeg ser ikke helt hvor GET har lurt noen, er ikke veldig mye mas om at man MÅ ha dekoder for å se tv fra dem eller "digitalt" som man kaller det.
|
|
|
[Re: Christian M.]
25/05/2008 07:54
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Har man kabeltv fra Get så trenger man ikke en dekoder boks i det hele tatt faktisk. Forskjellen mellom å ha standard boksen fra Get kontra ingen boks er minimal slik jeg ser det. Har prøvd begge deler (dette er jo selvsagt forutsatt at man har abonnement på kabeltv da). Nå har jeg skaffet med den nye PVR boksen, og det var verdt de 100kr ekstra hver måned. For en småbarnsfamilie er det gull verdt å kunne pause hotel cesar når ungene nekter å sove  Dette svarte forsåvidt ikke på spm ditt, det har du fått svar på tidligere. Det er det analoge bakkenettet som slukkes. Du har absolutt krav på å kunne sende tilbake boksen til Get om det er slik å forstå at du i samtale med Get har fått beskjed om at du MÅ ha dette for å ikke miste signalene, for deretter at du bestiller boksen basert på dette.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
[Re: hbakken]
25/05/2008 08:00
|
MadsL
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Takk for svar folkens. Det er vel ingen som har sagt direkte at jeg må ha boksen, jeg har bare oppfattet det slik og folka hos GET har ikke akkurat vært ivrige på å forklare meg at jeg har misforstått.:-) Men men. Bildet er bra, og det er jo kjekt å kunne pause bildet osv, så den blir vel stående tenker jeg.
|
|
|
25/05/2008 08:13
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Ja, PVR boks i seg selv er strålende. Pass på å vise fruen hvordan man tar opp slik at hun ikke går glipp av favorittsåpene sine så blir hun fornøyd
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
25/05/2008 10:12
|
Rønnern
Skrotnisse
|
Skrotnisse
Hvis det er snille de vil være, hvorfor har de ikke gjort noe for å formidle det? Nå har Get hatt flere annonsekampanjer hvor man informerte om at slukking av det analoge bakkenettet ikke påvirker de som er kunder av Get. I tillegg til SMS-utsendelse til alle de av kundene som man hadde mobilnr. til, så at Get ikke har gjort noe for å formidle dette er litt upresist. Men, som du selv var inne på, PVR er jo genialt i seg selv. Dersom det var frykten for at signalene ville forsvinne som gjorde at du endelig fikk ut fingeren, kan du summesummarum si til deg selv at du gjorde rett valg
|
|
|
[Re: hbakken]
25/05/2008 21:56
|
GeirEivind
Besatt
|
Besatt
Nå har jeg skaffet med den nye PVR boksen, og det var verdt de 100kr ekstra hver måned. For en småbarnsfamilie er det gull verdt å kunne pause hotel cesar når ungene nekter å sove  Jeg tror jeg tar en skrikende unge i en time over en episode av hotell cesar takk. Grøss.
|
|
|
|
|