Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Nybegynner

Nybegynner #555663 21/05/2008 13:30
D
Diabloto Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
D
Heihei
Flere kan tolke dette som syting fra enda en nybegynner, menmen.

Flyttet til Oslo sist høst for å studere. Har hatt en Grei sykkel stående siden(07 Stumpjumper FSR Comp, http://specialized.no/index.php?cat=70593)

Den har ikke sett så veldig mye til meg, jeg tenker veldig ofte å dra ut på tur når man er ferdig på skolen 12-16 tiden, men klarer ikke å komme meg ut. Synes det er så mye som skal til(komme seg til et sted, så finne stier, kryss, riktig vei hjem osv) "kjem frå Hallingdal" og er vant til å ha natur utenfor døra.

Noen som har tips på å komme igang? steder, stibok som gjør det enkelt å komme seg ut. Jeg vet jeg kommer til å bli hekta med engang jeg kommer igang, men 1 a4 side med sti beskrivelse gir meg avsmak.

Vurderer jo f.eks. tirsdagsrunden, men vet ikke helt nivået. Er en kraftig bygget 22åring som stort sett aldri har problem med å følge "spreke" mennesker i sport, men med lite sti kunnskaper. Trenger noe i tilegg til skatingen/bysykkel t/r skolen.

Hjelp?

mvh.
Hans Chr

Re: Nybegynner [Re: Diabloto] #556197 22/05/2008 11:31
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
Tirsdagsklubben er helt klart et hyggelig og lite krevende sted å begynne. Vet ikke hvor du bor i byen , men er du langt unna skullerud eller østmarksetra som ofte er utgangspunktene så setter du deg og sykkelen på bane 3 mot mortensrud, og går av enten på Skullerud stasjon, eller Ulsrud om Øsmtarksetra er startpunktet.

Send en pm om du er hypp på en snartur rundt skullerud allerede i kveld, vurderer å ta en runde der selv.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Nybegynner [Re: Subs] #556467 22/05/2008 20:39
L
langen Offline
Besatt
Besatt
L
Som Fredrik sier - Tirsdagsklubben er knall! Både folk og tempo er midt i blinken. T-bane nr 3 til Mortensrud så går du av enten på Ulsrud eller Skullerud, avhengig av hvor det skal sykles.

Ellers er det mange paralelle stier mellom Grindajordet og (nesten) Ullevålseter, blant annet E6 og Hobo. Jeg pleier å sykle opp Akerselva, og vips så starter stien. Dette området var mitt første møte med stiene rundt Oslo.

Hvor du bor er jo også noe som betyr litt. Hold et halvt øye med Utflukt-forumet så finner du helt sikkert noe som er i nærheten!

-Magnus
Re: Nybegynner [Re: langen] #557217 24/05/2008 10:47
D
Diabloto Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
D
Takk for svar!
Tok en 48 timer pause fra forumet så fikk ikke med meg inviten Subs, men skulle du få et rykk igjen så gjerne legg igjen en beskjed til diabloto@spray.no

Jeg trodde at man fikk e-mail hjem når tråden ble besvart, sikkert en instilling.

Bor i Uranienborgveien nå, bodde i Torgata før, var da en runde opp og ned langs akerselva(iført kun svarte klær, helhjelm og googles til Grønlands store skrekk).

Tenkte jeg skulle prøve å finne noe idag!

Re: Nybegynner [Re: Diabloto] #557220 24/05/2008 10:54
esp Offline
Veteran
Veteran
OSI sykkel har stiturer ein gang i veka: http://osisykkel.blogspot.com/

Re: Nybegynner [Re: Diabloto] #557339 24/05/2008 17:14
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
[quote=Diabloto]Takk for svar!
Tok en 48 timer pause fra forumet så fikk ikke med meg inviten Subs, men skulle du få et rykk igjen så gjerne legg igjen en beskjed til diabloto@spray.no
/quote]

Den er grei, ellers så anbefaler jeg deg selvsagt å være observant på tirsdagen. Da er det gjerne flere som er i gang med å planlegge turen i østmarka (somregel).
Turen på torsdag var forøvrig finfin, bra guiding av Mikel og Bård.

Redigert av Subs; 24/05/2008 17:16.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Nybegynner [Re: Subs] #557350 24/05/2008 17:34
D
Diabloto Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
D
Kom akkurat inn etter noen timer med utgangspunkt fra Frognerseter t-bane. Fan va kul! Sleit mye, ekstremt mye, men man kom da inn i det etterhvert. Var rimelig vått, men fant noen steder hvor man fikk ting til å stemme. Starten(eller slutten) på Kongs Olav løypa(fra en type rksveg, forbi noen parkeringer og et vann)var det tørt og bra, hadde det riktig gøy der. På vei hjem kom jeg inn på DH løypa noe som var jævelig gøy store deler av tiden. Bare det å sykle hjemover er jo gøy når man kan sykle fra bilder og t-bane. Det var vel det som rtengtes for å tenne meg.

Ting man har lært idag:
- absolutt alt går lettere med fart(også klatring)
- Klatring er det vanskeligste med tanke på teknikk
- Man skal tryne mange ganger før man venner seg til sykkelsko

Nå skal Oslos møkkeste, svetteste mann ta en dusj

Moderator  support