Skal oppgradere og bli en mer aktiv syklist og selger da min trofaste Schwinn Mesa GS. Den er pent behandlet og har fått service på Hank Sport underveis i perioden. Den har ett år som bysykkel, og et år som "tur-retur byen"-sykkel i Trondheim bak seg.
Klistremerkene på demperen er litt revet av eller er den fin, disse hadde jeg planer om å ta av, men har ikke fått gjort dette ennå.
Det kommer bilder som ikke er arkivbilder når jeg har fått vasket sykkelen senere i dag. Jeg tar gjerne i mot prisantydning. Den ble kjøpt for to år siden for ca 4000, da med rabatt. Jeg kunne tenke meg minst 2000 for denne.
Skjermer foran og bak følger med, samt et ekstra Selle Royal-sete. Pedalene er helt standard med refleks, ikke til bruk med sykkelsko. Dekkene er byttet til noen som passet bedre til mitt bruk, de kostet 300 på Hank Sport, er av typen man finner på hybridsykler, med andre ord ganske raske dekk på asfalt og grus.
Her er litt mer teknisk: Demper: Manitou SIX w/ Reverse Arch Aluminum lowers, Coil / MCU spring, pre-load adjust, Microlube grease port and mini-boots, 100mm travel
Frame N'Litened Gold Label Custom Drawn Aluminum alloy Off-Road Ride-Tuned geometry, Zero Stack head tube, 3x gussets, sloping top tube, wishbone Epicenter seat stays, replaceable der. hanger, disc brake mount, rack and WB fittings.
Crankset TruVativ X-Flow alloy arms, 42-32-22 Cr-Mo rings
Bottom Bracket TruVativ sealed cartridge square taper 68 x 113 w/ chainline stabilizer
Pedals ATB Resin body, Boron steel axle, Steel cage. Toe-clip adaptable.
Front Derailleur SR / Suntour XCC-202 31.8 dual pull
Rear Derailleur Shimano Deore
Shifters Shimano ST-EF29-8 Easy-Fire
Freewheel SRAM Power Glide 8-speed cassette 11-32
Rims Alex DM 17
Front Brake Tektro Linear Pull w/ 64mm MC pads and linear springs
Rear Brake Tektro Linear Pull w/ 64mm MC pads and linear springs
Brake Levers Shimano ST-EF29-8
Handlebar Butted Alum. 20 mm Rise, 9 degree bend, 620 mm wide
Stem Schwinn Ride Tuned TIG welded threadless ,10 degree rise with forged front load cap.
Grips Schwinn double density Kraton / Gel
Headset FPD Threadless semi-integrated Aheadset 1 1/8"