|
|
|
Innstilling av Rock Shox Reba SL
|
Innstilling av Rock Shox Reba SL
14/05/2008 08:07
|
eltorro
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Har akkurat kjøpt en sykkel med en Reba SL-gaffel. (Spm gjelder sikkert for andre gafler enn denne også.)
Jeg er av typen som lærer meg skruing under mottoet "learning by doing", men frykter litt for mye fikling fort kan bli dyrt i dette tilfellet.
Gaffelen har ventil oppe og nede på det venstre beinet. (Har forstått det slik at det poitive kammeret er ventilen oppe, mens den nede er til det negative kammeret??)
På det høyere beinet har jeg noe strammegreier både oppe og nede.
Problemet er: Når gaffelen står i "lock" er den ikke så stiv som jeg ønsker. Jeg har ikke gjort noe med den etter jeg kjøpte den. Jeg kan selvsagt gå til en sportsforretning å få dette fikset, men synes det hadde vært ok og lært seg dette. Jeg ønsker at det skal være som en stiv gaffel når jeg har den i lock. Regner med at dette er mulig å få til.
Er det noen som kan hjelpe meg med en lett forståelig walk-trough på innstilling av demperen?
Jeg har ikke demperpumpe. Er dette noe man må ha, eller kan man bruke en vanlig dekkpumpe? Hvor ofte bør man justere demperen?
Alle innspill tas imot med åpne armer.
|
|
|
Re: Innstilling av Rock Shox Reba SL
[Re: eltorro]
14/05/2008 08:39
|
Astaroth
Entusiast
|
Entusiast
Har helt samme problemet her! Har Reba Team med poplock, men det blir bare ikke stivt nok og så fort det humper litt, gir den etter. (Den er vridd helt til max lock posisjon og den lille fingerskruen på toppen er helt skrudd igjen).
Om noen har noen gode ideer hadde jeg vært veldig takknemlig.
-Tarjei Scott Scale 50 - 2006 Marin Mount Vision Pro - 2008
|
|
|
[Re: Astaroth]
14/05/2008 09:03
|
goiddebæh
Entusiast
|
Entusiast
Du må ha demperpumpe. En vanlig pumpe vil ikke gi høyt nok trykk. Luftmengden må innstilles etter din vekt (finnes i tabeller), og/eller evt tjunes etter det du finner passer best til din kjørestil.
Ståle
|
|
|
[Re: goiddebæh]
14/05/2008 09:08
|