|
Barends på riserstyre?
|
Barends på riserstyre?
07/05/2008 19:07
|
Hillmar
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Jeg sliter med for smalt styre på sykkelen min, det er vel 57-58cm. Men når jeg leter etter nytt styre finner jeg ikke rette styrer som er lange nok. Kunne tenke meg 62cm eller noe deromkring. Så spm. er da, funker det med barends på disse riserstyrene? Ser de fleste har ganske mye mer sweep en de 5gradene jeg har på styre nå.
|
|
|
Re: Barends på riserstyre?
[Re: Hillmar]
07/05/2008 19:12
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Salsa og Syntace har flate > 62cm.
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
|
|
|
[Re: MortenML]
07/05/2008 19:39
|
Hillmar
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Supert! fant et styre fra salsa på cyclecomponents, går utifra at disse har helt ok kvalitet. Prisen var jo veldig koselig!
|
|
|
07/05/2008 19:51
|
StigB
Señor
|
Señor
Dette har vi sett på tidligere.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
[Re: StigB]
07/05/2008 19:55
|
Hillmar
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Nei det så ikke bra ut. Da blir det flatt styre, for barends må jeg ha... Takk for hjelp!
|
|
|
07/05/2008 19:58
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Bra konklusjon, for hvem vil vel at sykkelen skal se ut som en metallelg?
mvh OveR
|
|
|
07/05/2008 21:24
|
nicolai
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
|
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Du har mindre behov for bar-ends, med bruk av riserstyre. Så om du ellers har lyst på riserstyre og de egenskapene det har, er det ikke sikkert du vil savne bar-ends.
/Are Nicolai
|
|
|
[Re: OveR]
07/05/2008 21:26
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Klart du skal ha både riser og barends. Jeg har tatt den tunge jobben i flere år nå med å være foregangsmann på dette området. http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthrea...true#Post244020Og det er jo ikke nødvendig å sette på de verste æljhønna heller, og de skal dessuten ikke stå rett opp. Riserstyre er klart best, og da bruker jeg det. Når jeg i tillegg liker klatrehåndtak så bruker jeg det også, og så kan stilpolitiet ryke og reise. svært vennlig hilsen sv
|
|
|
[Re: svegar]
08/05/2008 14:26
|
Gygrid
Entusiast
|
Entusiast
Såååååååååååå enig med deg Svegar! Banke til med noen spreke æljhønn! Så lenge det fønker er det gull!
|
|
|
08/05/2008 17:27
|
GeirEivind
Besatt
|
Besatt
Klart du skal ha både riser og barends. Jeg har tatt den tunge jobben i flere år nå med å være foregangsmann på dette området. Bare pass på at du holder deg innendørs fra slutten av september til starten av oktober, da elgjegere er kjent for å sende en kule etter alt som ser ut som en elg etter to flasker jäger og litt aquavite. Jeg er heller sett død enn med barends på riser. Det er som en velproposjonert kvinnekropp som ender med bredere skuldre enn arnold fra hans storhetstid på 80-tallet.
|
|
|
[Re: GeirEivind]
08/05/2008 17:59
|
Dan
More than words
|
More than words
Jeg er heller sett død enn med barends på riser. Ditto. Men jeg vil strekke det til å si at jeg heller blir sett død enn med barends i det hele tatt. Men det som er litt morsomt er at moten er i ferd med å snu enda en gang. Da jeg begynte med terrengsykling i begynnelsen av 90-tallet var det flatt styre som var beviset på at man skjønte hva man drev med. Og da helst med barends. "Damesykkelstyre" var for kjipe billig-liksom-terrengsykler. Så ble det plutselig en viktig og selvfølgelig sannhet at damesykkelstyre, eller "riserbar" som det nå het, var tegnet på at man visste hva man drev med. Flate rette styrer var for billigsykler og birkentullinger. Riser var det som måtte til for å håndtere teknisk terreng, slik at man fikk holkene høyere og lengre ut. -Jammen... Kan man ikke oppnå akkurat samme håndposisjonen med brattere stem og bredt flatt styre? -Kjetter! Brenn ham! Og nå ser vi altså plutselig at breie flate styrer har begynt å dukke opp på nydelige nybyggen blant de mest stilpolitisk korrekte her på forumet. Det er bare et tidsspørsmål før barends igjen blir signalet på at man tilhører the in-crowd.
|
|
|
[Re: Dan]
08/05/2008 18:06
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Det er bare et tidsspørsmål før barends igjen blir signalet på at man tilhører the in-crowd. Dommedagen er også bare et tidsspørsmål ... Martin
|
|
|
08/05/2008 18:09
|
klean
Besatt
|
Besatt
Og nå ser vi altså plutselig at breie flate styrer har begynt å dukke opp på nydelige nybyggen blant de mest stilpolitisk korrekte her på forumet. Det er bare et tidsspørsmål før barends igjen blir signalet på at man tilhører the in-crowd. Det er vel mer som en følge av hjul som er så store at det ikke er mulig å få til en hensiktsmessig sittestilling med annet en flatt styre og oppnedstem. Oppnedstem hører jo ikke hjemme i skogen så snart kommer vel lowerstyrene i handelen  Forøvrig kan jeg minne om at barends i skogen er livsfarlig. Hekte i trær er ikke no morro.
Andreas.
|
|
|
[Re: klean]
08/05/2008 20:35
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Men hva sier stilpolitiet?
|
|
|
[Re: klean]
09/05/2008 15:23
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Forøvrig kan jeg minne om at barends i skogen er livsfarlig. Hekte i trær er ikke no morro. Jepp. Men likevel mindre livsfarlig enn å få et styre uten barends rett i magen om du tryner. Da er det spesielt fint om det er et bredt styre, for da er pinnen lang nok til å komme helt gjennom og ut gjennom ryggen. sv
|
|
|
09/05/2008 15:59
|
Dan
More than words
|
More than words
Jepp. Men likevel mindre livsfarlig enn å få et styre uten barends rett i magen om du tryner. Da er det spesielt fint om det er et bredt styre, for da er pinnen lang nok til å komme helt gjennom og ut gjennom ryggen. Nå har ikke jeg stått på legevakten og sett hva som kommer inn, men jeg har vanskelig for å tro at et styre med gode og litt store endeplugger klarer å gjøre mer skade enn å knekke noen ribbein. Det er jo ikke snakk om å sykle i 60 km/h rett inn i fjellveggen, med styret på tvers. Faktisk har jeg en gang, for lenge lenge siden, klart å sette meg fast under sykkelen takket være barendsene. Jeg hadde en hundreliterssekk på ryggen og gikk over styret i et rotete parti. Jeg klarte å lande slik at det ene benet kom under sykkelen og resten av kroppsvekten og sekken kom oppe på sykkelen. I tillegg hadde den ene barenden stikket seg ned i jorden og hektet seg fast i en rot. Jeg satt som i en skrustikke og måtte jobbe litt for å komme meg løs. Vel på sykkelen igjen kom jeg noen kilometer før jeg oppdaget at den ene barenden manglet endepluggen. Så jeg syklet tilbake til stedet, gravde ut hullet etter barenden og der i bunn lå det en endeplugg. Nei, jeg heter ikke Kaffeolainen og ja, det er en sann historie.
|
|
|
09/05/2008 16:26
|
Kaffeolainen
Fersking
|
Fersking
Jasså? Heter jeg ikke det? Er vi uenige med oss selv i dag Dan?
Uansett, siden du manet meg fram kan jeg fortelle sannheten om Belzebubs verste gjerning. Han var den første som brukte barends på riserstyre. Jo, det var en varm dag i helvete, og han hadde akkurat forsøkt å sende ut en regnbyge som inneholdt griser. Det var som vanlig mislykket, og han følte seg litt underlegen. Gud hadde nettopp sendt ut et par landeplager, og varslet at flere var på vei. Satan satt for seg selv og gråt og tenkte på hva som kunne matche gresshopper og froskeregn. Han tenkte lenge og vel. Han forsøkte mye, men klarte ikke å framskaffe annet enn en bitteliten lokal regnbyge i de søndre delene av Somalia som inneholdt litt skittent oppvaskvann. Gud er konge på jævelskap tenkte Satan, som satt og tenkte på hva han kunne bidra med. Han filosoferte i tusenvis av år før han kom på at det styggeste han kunne bidra med rett og slett var sykkelstyrer som ikke er rette og har på seg en slags påmontert pinne på enden. I utgangspunktet tenkte Satan at dettte skulle være seksuelle hjelpemider for homofile som var litt langt hjemmefra, og han var ikke fremmed for å plage de homofile litt sånn i småskala. En liten landeplage er bedre enn ingen landeplage synes Djevelen, og sendte ideen ut på markedet til noen lettlurte disipler. Djevelen hadde skapt sin første plage.
Hvem skapte all den andre faenskapen? Jo det må Gud og undertegnede dele ansvaret for.
Gud: landeplagene, fiskeboller, Finn Jarle Sæle, formiddags-TV, Yosemite-sykler og Sugino Impel kranken. Kaffeolainen: Verdenskrigene, Nixon(min sønn), franske biler, Hitler og Thor Heyerdals engelsklærer.
K.
|
|
|
[Re: Kaffeolainen]
09/05/2008 18:09
|
Dan
More than words
|
More than words
Jasså? Heter jeg ikke det? Er vi uenige med oss selv i dag Dan? Nå gjør du meg usikker. Jeg har alltid vært enig med oss selv at jeg er Napoleon.
|
|
|
|
|