hvor mye vandring må en ha før en kan si at man har en DH sykkel? jeg har 170mm vandring på min dobbelkronede gaffel og 6,6" (165mm)vandring bak, bør jeg se den som en grov sti sykkel eller lett DH?
Fredrik
Giant AC
With the careful comes the crashes. With the easy comes the insane
I og med att du har dobbeltkronet gaffel så har jeg ville kalt det en Downhill sykkel da, men med singelkronet så hadde det vel blitt en grov stisykkel. kommer litt an på vilket oppsett du har på resten av utstyret da
Det er vel avhengig av vinklene som sykkelen har mer enn vandringen foran og bak. Trygve her inne har bygd the ONE med 7" bak og 180mm RS (med vandringsjustering) foran og den får fine stisykkelvinkler og er relativt lett. Her må det mer info før man kan e-synse om riktig svar på spørsmålet.
I og med att du har dobbeltkronet gaffel så har jeg ville kalt det en Downhill sykkel da, men med singelkronet så hadde det vel blitt en grov stisykkel. kommer litt an på vilket oppsett du har på resten av utstyret da
En kompis av meg hadde i en periode dobbeltkronet gaffel på sin 5Spot. Det gjorde den ikke til en downhill-sykkel.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Re: grov sti sykkel eller DH?
[Re: GeirK]
#54753304/05/200817:04