En liten rapport for dem som har interesse av slikt: Start på BB med bar sti forbi Sommersetra. Opp(!) bringebærstien funker helt supert. Tok også halveis opp i blåbærstien. Snudde da jeg møtte snø, men tipper denne egentlig er OK nesten hele veien. Ned Blåbær+bringebær+dessert funker supert. Skjekk ut stien som forsetter etter desserten. Ta først litt ned mot strandlinja før skarp til venstre. Super ST med et spektakulæt dobbeldropp med null feilmarginer. Skal ikke skryte på meg at jeg har tatt denne. Ender opp i nedkjøringa fra Våttakammen. Har ikke sjekket forholdene oppover. Tut og kjør nedover helt til strandlinja. kryss denne og forstett til driftsveien. Tørt og fint det aller meste!
PS ligger et tre over Bringebærstien. Flytknuser. Ta med liten greinsag. Det holder. Gjør det uansestt selv neste gang.
Overraskende lite snø på Bringebærstien. De snøfnuggene som er kan man brase igjennom. Dog rimelig bløtt der det begynner å gå nedover.
Desserten var fin og relativt tørr, ja.
Blåbærstien var rimelig våt på toppen - greit å la denne få tørke ennå litt. Det samme gjelder stien mellom Langdalen og Blåbær - her var det tidvis meget bløtt.
Opp Langdalen var det dog overraskende tørt. Kun øverst ved bekke-kryssingen det var litt snø og bløtt.
Alt i alt har det forsvunnet sinnsykt mye snø på en uke.
g
- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)
Takk til Oddeman for fint stitips - snutten mellom Dessert og Våttakammen passer perfekt på en liten rundtur.
Og den dobbeldroppen må jo være byens mest hårete. Noen som har tatt den? Er den "alltid" våt? Må innrømme jeg var skeptisk selv når jeg gikk forbi, her er det virkelig ikke rom for feil og konsekvensene...nuvel.
g
- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)
Høres ut som bra turer, men jeg skjønner ikke helt dette med Blåbær+bringebær+dessert løype. Hvem har funet på dette samt finnes det noen kart på nettet som viser hvor disse løypene går?
Det mobilbildet ikke viser, er stupet ut til venstre som gjør at de fleste synes det er skummelt nok å leie en sykkel i dette partiet. Å prøve å sykle her er ikke forenlig med forsørgeransvar, så jeg lar det være.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Var og tittet en tur i går kveld. Sikkert noen som klarer denne, hvis man er tøff i hodet og mangler forsørgeransvar. Men den var fin å trille. Har aldri syklet i dette området før, men ble mektig imponert. Bremsefingeren fikk kjørt seg. Stort sett tørt og fint. Var opp til Lavollen, ikke noe særlig snø der heller. Kl 22.15 var det fortsatt lyst nok til å sykle. Trondheim er hærrlig!
Bringebærstien i dag: Stort sett helt tørr med unntak av et gjørmehøl ved inngangen. Noen har vært snille og fjernet den bjørka som hadde lagt seg i vinter.
Prøvde Solemsåsen også, men den kan godt få tørke opp litt mer.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Første tur i dag med nysykkel , FELT virtue two. Syklet fra Kyvannet, over Tunga gård, tok stien fra Tempervollen til Geitfjellet (den blir bare brattere for hvert år ), syklet ned til Helkansætra, kjempeflyt og tørre stier. Prøve meg fra Tunga gård opp til Fjellseter men der var det for mye snø/gjørmete. Må nok vente en uke før den er tørr nok.
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
Kul sykkel Arve, artig med bilde. Men er det noen som vet om det er tilrettelagt noen ordentlige trails i bymarka, med et snev av collective? Eller om det er laget noen hoppbaner på Byåsen siden?