Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Giro d`italia på NRK??

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: skubisan] #560275 30/05/2008 14:19
V
ViggoM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
V
Ikke alle som er like begeistret for at NRK sender giroen.

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=220&Group=Aktuelt&ThreadID=1382697&Thread=G%E5r%20den%20%F8kte%20lisensen%20til%20%20sykkelritt%20p%E5%20tv

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: ViggoM] #560331 30/05/2008 18:05
kjull Offline
Besatt
Besatt
....lurer på hvor mye Chianti de der to gutta i bua heller i seg i løpet av formiddagen, for de henger jo ikke helt med da :-)

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: kjull] #560388 30/05/2008 19:49
EgilS Offline
More than words
More than words
Jeg synes de to i bua gjør en brukbar jobb som kommentatorer. Ikke helt i klassen med KEK, men i hvert fall bedre enn Kaggestad & co. på TV2.

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: EgilS] #560428 30/05/2008 20:44
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg synes NRK-sendingene og kommentatorene er strålende! Mange hakk bedre en det TV 2 har fått til og lysår bedre en Eurosport og Kjell Erik Kristiansen som jeg mener var en skandaløs sykkelkommentator.

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: skubisan] #560557 31/05/2008 12:15
V
ViggoM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
V
Jeg synes Eurosport-sendingene og kommentatorene på svensk er strålende.
"Roberto Vacchi ÄR Gud och Anders Adamson ÄR Jesus!"

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: ViggoM] #560751 01/06/2008 03:36
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Så enig, så enig! Sendingene med Vacchi, Adamson og Serra var utrolig bra, og er det sikkert fortsatt selv om jeg tror Roberto mistet litt av gløden når doping skandalene og Eurosports elendige regi var på sitt værste . Vannvittig mye kunnskap og god humor og generellt høy kvalitet på kommenteringen. Det meste jeg kan om sykling har jeg lært av de gutta.

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: skubisan] #561114 01/06/2008 22:19
kjull Offline
Besatt
Besatt
Jo, det er helt ok men de surrer mye syns jeg.
Når rytterne passerer 5km til mål skiltet på bakketempoen som var ca 13km så fikk de ikke tiden til å stemme med passering 5km fra start og konstaterte glatt "det var et opptak", osv...
Mye sånne småglipper som tyder på at det er gode lunsjer - men det er da helt ålreit ;-)

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: kjull] #561165 02/06/2008 07:20
G
gepe Offline
Entusiast
Entusiast
G
Litt surr i sendinger som ruller og går i time etter time etter time er greit nok for meg. Synes både NRK og TV2 har helt brukbare kommentatorer og regi. Utrolig flott at begge de store norske kanalene har funnet ut at sykkel er god underholdning, og at det ikke bare er sykkelmenigheten som er interessert. Rart de ikke har funnet ut det før egentlig. Det er jo en idrett som fyller enorme sendeflater i verste sendetid. Må være superbillig i innkjøp og produksjon per minutt. I tillegg kan man jo spinne videre på saker om norske sykkelhelter, intriger og dopingskandaler.

Nå mangler vi bare at noen begynner å sende fra Vueltaen.

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: gepe] #562027 03/06/2008 17:20
pet1 Offline
Entusiast
Entusiast
Etter å fulgt med sånn dag etter dag i disse store etapperittene så sier kynikeren i meg at det ikke er rart noe blir tatt i doping. Det er ufattelig at noen klarer det , selv med dop....

Samtidig er det en utrolig fascinerende blanding av lagspill og enkeltprestasjoner, taktikk og flaks, kraft og teknikk,utholdenhet og fart, langdryge timer og øyeblikks magi.

De som sier at sport må være kjapt og enkelt for å fenge vet tydligvis ikke hva de prater om hvertfall.

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: pet1] #562031 03/06/2008 17:53
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: pet1
Etter å fulgt med sånn dag etter dag i disse store etapperittene så sier kynikeren i meg at det ikke er rart noe blir tatt i doping. Det er ufattelig at noen klarer det , selv med dop....

Jeg ser dette argumentet hele tiden, men er uenig i gyldigheten av det. Man doper seg ikke for å gjennomføre konkurransene, men for å få til gode resultater. Det er bare å se på andre idretter hvor doping tradisjonelt har vært et stort problem; sprint- og styrkeøvelser (vekter). Ingen mener vel at man doper seg for å klare å gjennomføre en 100 meter? Dopingproblematikken blir neppe mindre om man hadde kuttet 1000 km av de store tourene.

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: EgilS] #562097 03/06/2008 20:01
T
TAHL Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Helt enig med Egil S. De prøvde forresten å kjøre kortere etapper på Spainia Rundt. Hva skjedde da, jo farten økte.

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: TAHL] #562105 03/06/2008 20:12
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg har syklet to 14 dagers etapperitt i over 40 graders varme med dagsetapper på mellom 5 og 7 timer og distanser på opp mot 19 mil pr dag i terrenget. Å gjennomføre dette gikk overraskende bra og jeg tror ikke en uke til hadde vært helt umulig. Jeg synes ikke det virker umulig å fullføre et Giro D'Italia eller en Tour De France, spesielt ikke i et stort felg og med perfekt støtteapparat.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: sykkeloyvind] #562115 03/06/2008 20:21
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Sitat: sykkeloyvind
[..] spesielt ikke i et stort felg og med perfekt støtteapparat.

29"?

Recovery-mode
Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: Pete] #562256 04/06/2008 07:11
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Pete
Sitat: sykkeloyvind
[..] spesielt ikke i et stort felg og med perfekt støtteapparat.

29"?

Pøh, skal det være stort felg(sic), så skal det være 36"

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: gare] #562467 04/06/2008 11:51
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Den sykkelen må være dopet....

Big wheels keep on turning
Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: EgilS] #562510 04/06/2008 12:47
pet1 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: EgilS

Jeg ser dette argumentet hele tiden, men er uenig i gyldigheten av det. Man doper seg ikke for å gjennomføre konkurransene, men for å få til gode resultater. Det er bare å se på andre idretter hvor doping tradisjonelt har vært et stort problem; sprint- og styrkeøvelser (vekter). Ingen mener vel at man doper seg for å klare å gjennomføre en 100 meter? Dopingproblematikken blir neppe mindre om man hadde kuttet 1000 km av de store tourene.

Før fant man hotellrom som så ut som apoteker, folk lå med drypp om natta for å tilføre kroppen veske mens de sov. På sekstitallet tok de amfetamin for å døve smertene. Restituere seg er helt essensielt for å klare å yte så mye dag etter dag.
Bare det å tilføre kroppen nok kalorier er et problem, det er vel bare folk som går alene til Nordpolen som klarer å bruke så mye energi på en dag/mnd som disse.
Det vil alltid være fristende å løse disse problemstillingene med ulovlige midler.

Det er mye som tyder på at det er mindre bruk i dag enn for noen år siden, selvfølgelig fordi tester og kontrollerer oftere og bedre. Til gjengjeld er pengeinteressene bare større og større så dette er ikke et løst problem, gevinsten ved å lykkes er så stor.

I endagersløp og kortere etappeløp så minsker gevinsten av denne type doping.

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: pet1] #562523 04/06/2008 13:06
EgilS Offline
More than words
More than words

Før fant man hotellrom som så ut som apoteker, folk lå med drypp om natta for å tilføre kroppen veske mens de sov. På sekstitallet tok de amfetamin for å døve smertene. Restituere seg er helt essensielt for å klare å yte så mye dag etter dag.
Bare det å tilføre kroppen nok kalorier er et problem, det er vel bare folk som går alene til Nordpolen som klarer å bruke så mye energi på en dag/mnd som disse.
Det vil alltid være fristende å løse disse problemstillingene med ulovlige midler.

Det er mye som tyder på at det er mindre bruk i dag enn for noen år siden, selvfølgelig fordi tester og kontrollerer oftere og bedre. Til gjengjeld er pengeinteressene bare større og større så dette er ikke et løst problem, gevinsten ved å lykkes er så stor.

I endagersløp og kortere etappeløp så minsker gevinsten av denne type doping.

Det er fremdeles ikke å fullføre som er målet for de fleste og som gjør at de doper seg, det er for å sykle fortest mulig de gjør det. Jeg tipper det er mange her på forumet som hadde klart å fullføre Giro'n uten å dope seg. Farten hadde naturligvis ligget på et annet nivå. ICON_SMILE

De doper seg like gjerne for å vinne P-R eller en 100 meter sprint, som for å vinne Giro'n. De første gangen touren ble arrangert så var vel distansen mye lengre enn i dag i tillegg til at farten var mye mindre. Dopingproblematikken har ikke blitt noe mindre selv om man i dag bruker mye kortere tid på den.

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: EgilS] #562703 04/06/2008 20:37
J
jeppjepp Offline
Entusiast
Entusiast
J
Hordan kan folk si at Eriksen og Pederesen(?) er gode kommentatorer? de suger jo så inn i helvete heftig. Klarer ikke å kjenne igjen en eneste rytter. Nei, de suger rett og slett. de er en skandale, EU VAR en skandale, men har skjerpet seg litt. Synes også at TV2 sine er helt greie, men svensk Eurosport er fantastisk Vacchi lager en helt ny standard når det gjelder konnemtering.

NRK sine sier mye bull og de får ei heller med seg noenting. folk som synes de er gode har ikke peiling!

Takk for meg.

"Man U er et kjøpelag! Kjøøøpe lag" Jokke
"Leeds er også et kjøpe lag! bare uten penger! Kan du si Konkurs? Kon - Kuurs" Cammila

Pondus av Frode Øverli
Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: EgilS] #562717 04/06/2008 20:54
cannondalist Offline
Ringrev
Ringrev

Det er fremdeles ikke å fullføre som er målet for de fleste og som gjør at de doper seg, det er for å sykle fortest mulig de gjør det. Jeg tipper det er mange her på forumet som hadde klart å fullføre Giro'n uten å dope seg. Farten hadde naturligvis ligget på et annet nivå. ICON_SMILE

Håper du mener fullføre giroen i den forstand å sykle samme distansen...

På enkelte av etappene er det vannvittig hardt å "bare" klare tidslimiten for å kunne starte neste dag. Vi ser jo til stadighet at f.eks de beste sprinterne i feltet sliter med å klare tidsgrensa i fjellene.

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: cannondalist] #562777 05/06/2008 05:51
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Ang doping; Det finnes fremdeles kjente og "kjære" dopingmidler som kan brukes uten at man trenger å bekymre seg nevneverdig for tester. Veksthormontesten er fremdeles ikke god nok, og sammen med insulin har man en god stamme bare der. Legg så til mikrodoser epo hvor sporbarheten er borte etter noen timer samt evt varianter av "the clear" som sikkert er redesignet så har du en fin coctail.

Mulighetene for å dope seg trygt er fremdeles tilstede, men jeg tror dagene med hotellrom som så ut som sykehus nå er borte (håper)

Gleder meg til vi får høre dag ottos sanne fortellinger om 7-11 teamet i gamle dager. Der gikk det nok litt medisin i uka....

I told u so!
Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: ElGordo] #563315 06/06/2008 07:52
kjull Offline
Besatt
Besatt
Om det er riktig at de kan bruke mikrodoser av EPO som er sporbar bare i noen timer, så er det jo greit å komme unna da:

1. Dagens etappe
2. Dopingtest
3. Dagens Mikrodose
4. Neste dags etappe

....osv....
Forøvrig litt mer tillitvekkende at det ser ut til å være litt mer up and downs enn tidligere. At Di Luca merket hardkjøret på etappen han rykket og tok et minutt på dagen etter osv. Men Astana rytterne har vel ikke dårlige dager enda?

Re: Giro d`italia på NRK?? [Re: kjull] #565427 10/06/2008 21:41
J
jeppjepp Offline
Entusiast
Entusiast
J
Ingen av Astana guttene er vel ikke hatt gode dager heller så. Astana hadde EN eneste god dag i løpet av Giro og da vant de ikke en gang.

"Man U er et kjøpelag! Kjøøøpe lag" Jokke
"Leeds er også et kjøpe lag! bare uten penger! Kan du si Konkurs? Kon - Kuurs" Cammila

Pondus av Frode Øverli
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino