Gleder meg! Giroen har alltid vært mitt favoritt etapperitt. Passer ganske bra med halsbetennelse og mandeloperasjon den 16. Bør klare å få med meg alle etappene, men ville heller vært ute å sykla selvfølgelig.
Blir et artigt ritt med mange flotte etapper ... merker meg at det er etapper med 1000meters fjell på tidlige etapper og 3 enkeltstarter deriblandt en bakketempo med opptil 24% og siste etappe.....
Re: Giro d`italia på NRK??
[Re: cipU]
#54970108/05/200810:51
Blir et artigt ritt med mange flotte etapper ... merker meg at det er etapper med 1000meters fjell på tidlige etapper og 3 enkeltstarter deriblandt en bakketempo med opptil 24% og siste etappe.....
Det er blant annet slike ting som gjør at det er mer moro å følge Giro'n enn TdF.
Gleder meg også til Giroen. Må bare passe på å komme seg ut selv og ikke sitte for mye foran TV'en.
Ser særlig fra til etappene som går over pass som jeg har syklet selv. 24. mai: Passo Pordoi, Passo di Giau og Passo Falzarego. 31. mai - nest siste etappe: Passo di Gavia.
Det ser ut som at jeg skal kunne få med meg etappe 12 fra Forlì til Carpi 22. mai. Den dagen skal jeg forflytte meg fra Liguria og ned til SSEC i Massa, og en liten omvei kan det kanskje være verdt. Men spørsmålet er jo hvor og hvordan man skal stå. Det blir sikkert bare snakk om å stoppe et halvøde sted mellom Bologna og Modena og se pelotonen passere, men hva er sjansen for å finne et slikt sted?
[Re: Dan]
#55009009/05/200807:45
Jeg vet ikke hvor det kan være lurt å stå, men skal du innom Bologna, og har lyst til å gå på museum, så husk at Ducatimuseet har stengt i helgene(de hadde i hvert fall det før...du trenger ikke spørre om hvordan jeg vet det).
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
[Re: gare]
#55012109/05/200808:14
Jeg vet ikke hvor det kan være lurt å stå, men skal du innom Bologna, og har lyst til å gå på museum, så husk at Ducatimuseet har stengt i helgene(de hadde i hvert fall det før...du trenger ikke spørre om hvordan jeg vet det).
Hehe. Jeg har jo faktisk vært på Ducati-muséet og fabrikken to ganger. Har til og med spist i kantina, sammen med både gutta fra gulvet og Pierre Terblanche (som beskrev noe nytt og superhemmelig de tegnet på, og som viste seg å bli 999). I forbindelse med det ene besøket bodde jeg i det rommet Michael Schumacher pleide å bo i på hotellet i Imola. Det var fint.
#55012909/05/200808:20
Digresjon: Og har du lyst å ta en omvei innom Ravenna, og gå innom en butikk, kan det også bli problematisk, ettersom 22/5 er en torsdag, og alt stenger ca kl 12 på torsdager i Ravenna :-) (Fant ut the hard way)
Forøvrig anbefaler jeg å ta turen innom Bologna om tiden tillater det, absolutt en fin by!
Forøvrig anbefaler jeg å ta turen innom Bologna om tiden tillater det, absolutt en fin by!
Siden Ducatimuseet var stengt, så fikk jeg i hvert fall god tid til å finne ut at Bologna er en fin by.
(Jeg kan vel også legge til at Moto Guzzi museet i Mandello også er/var stengt i helgene, det fant jeg ut på søndag da jeg var på vei tilbake til tre-ukersjobben jeg var på i Tyskland. Men det er fint i Mandello, selv om det er relativt fort gjort å se seg om der)
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
#55014009/05/200808:39
Gleder meg også til Giroen. Må bare passe på å komme seg ut selv og ikke sitte for mye foran TV'en.
Ser særlig fra til etappene som går over pass som jeg har syklet selv. 24. mai: Passo Pordoi, Passo di Giau og Passo Falzarego. 31. mai - nest siste etappe: Passo di Gavia.
Etappe 15 - 25. mai: Jeg har ikke sykla her nede, men jeg har hatt gleden av å stå hele Sella Ronda på slalåmski og kommet meg høyt opp (med gondol) i både selve Sella-massivet og også (et godt stykke opp på) Marmolada-breen. Dette er heftig landskap, gleder meg stort til å se bilder av samme område i vårmodus på tv
Fun fact: I restauranten på toppen av gondolen i Sella-massivet hang bildet og avisutklippet som dokumenterte Fausto Coppis besøk side om side med trynet til gode gamle Johannes Paul II. Alberto Tomba og div. smørsangere hang litt lenger ned på veggen.
Recovery-mode
[Re: Pete]
#55050810/05/200803:59