Har derfor tenkt å spare Crow dekkene litt, og sette på litt grovere dekk for trening fremover. Disse dekkene skal også brukes i rittene om det blir vått.
Ser at Raching Ralph 26*2,10 får mye skryt, og koster ca 380 pr stk. (...) Noen som kan gi noen gode arguemt for eller mot dekkene jeg nevner over?
Crow ruller utrolig bra, men er nok litt glatte på vått føre. RR 2.1 er bra dekk, men i dag ville jeg heller kjøpt RR 2.25. De veier litt mer, men skal rulle minst like bra som 2.1. Selv har jeg RR 2.1 og synes de virker litt for smale i utforkjøringer.
Lurer også på dette med slangeløse.
Har noen link(er) til forklaringer på fordel/ulemper med slangeløst, og gjerne forklaring på hva som er bra med slangeløst vs. slange osv, hvordan man får dekket tett osv?
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=554467&page=0&fpart=1Kjører med Stans guffe i mine RR 2.1 (dekk beregnet for slange) på Mavic UST-felger. Foreløpig ser det ut til å holde bra. De var ikke spesielt vanskelig å montere heller, men siden jeg ikke gadd å dra ned til bensinstasjonen så gikk det med to gasspatroner i hvert dekk. Nye dekk bør stå montert med slange noen dager først for å få strukket ut dekket.
UST-felg med UST-dekk er fantastisk å kjøre på i terrenget, men dekkene er ganske tunge og på enkle grusritt som Birken er det uansett ikke særlig stor fare for å ødelegge sideveggene på slangedekk med Stans guffe.