Det 2. rittet i terrengkarusellen avholdes på Skogly 14. mai, klokken 18.30. Last bilen full av unger og sykler og møt opp. Tross mye snø i marka blir det ei morsom løype med en bra andel sti på tørr skogsbunn.
Undertegnede er rittleder og lover at det denne gangen skal bli kake også til de litt større "barna".
Hmm... kollisjon med visning av Seasons på Blæst. Jaja, Seasons kan man alltids se senere.
Regner med jeg og 3-åringen kommer (med støttehjul). Kan vi få et kakestykke før start for å henge foran sykkelen på en stang for å sikre at hun kommer rundt løypa?
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Terrengritt 14. mai, Trondheim
[Re: parob]
#54780605/05/200808:20
Regner med jeg og 3-åringen kommer (med støttehjul). Kan vi få et kakestykke før start for å henge foran sykkelen på en stang for å sikre at hun kommer rundt løypa?
Og du er sikker på at det var hun som trenger kakestykket?
[Re: EgilS]
#54783005/05/200808:53
Og du er sikker på at det var hun som trenger kakestykket?
Nei, og jeg er egentlig litt usikker på hvem som trenger støttehjulene mest også. ;-)
#54784605/05/200809:10
Vi stiller nok også, dog uten støttehjul, men usikker på hvor mange som stiller med pedaler.
Tror nok frøken parob blir igjen hjemme. Jeg bet meg ikke merke i at rittet starter først kl.1830 får nå. Det blir litt i seneste laget for ei som helst er klar for sengen en drøy halvtime senere.
Sykkelen min fikk derimot gir i dag (ja, flere enn ett), så nå har jeg vel ingen unnskyldning.
#55222214/05/200806:18
Ikke like tørr som i går kveld, men regnet som har kommet gjør neppe noen stor skade. I følge yr.no så skal det snart slutte å regne og da vil det nok stort sett tørke opp.
Uansett skal det svært mye til før dette blir noe gjørmeritt.
#55233614/05/200808:52
Har du løypekart over den nye løypen? Løypekartet som det linkes til er vel identisk med den som ble brukt ifjor?
Har alle disse karusellrittene forresten start kl.1830?
TVKs karusellritt er planlagt å starte 1830, men dette er egentlig mye opp til den som skal gjennomføre det. Det er i hvert fall utrolig mye enklere for meg å få ordnet alt med den ekstra halvtimen mellom ritt og jobb. Gauldal tror jeg stort sett starter 1800.
Flaut med feil løypekart. Det er i hvert fall oppdatert nå, og her er det også (gul løype fra og med 13 år):
#55248514/05/200812:40
På tross av et ufyselig vær, med sterk vind og tidvis regn, så møtte det opp rundt 65 ryttere med stort og smått. Etter tilbakemeldingene å dømme var de vel stort sett fornøyde med det meste, bortsett fra været. Kake nok til alle ble det også.
Neste ritt i karusellen er det Gauldal SK som står for den torsdag 29. mai.
Neste karusellritt i TVK-regi blir også på Skogly (11. juni), også det med meg som rittleder. Planlegging av trasé er allerede i gang.
#55264814/05/200820:00
Takker for et godt arrangement Egil! Artig å se at smårollingene også finner glede i skogen til tross for kulde og regn. Kanskje man skulle sett opp litt mer konkret starttidspunkt ved neste anledning? Det ble rimelig kjølig for oss som startet sist..... For min egen del var dette første skikkelige terrengritt, jeg er enn så lenge bedre til å løpe med sykkelen på skulderen enn å sitte oppå den i de verste terrengpartiene, men det er jo for å bli bedre i terrenget jeg er med på dette:-)
Scientia vincit timorem!
[Re: DrBike]
#55266114/05/200820:21
Kanskje man skulle sett opp litt mer konkret starttidspunkt ved neste anledning? Det ble rimelig kjølig for oss som startet sist.....
Det er notert! Og forhåpentligvis er temperaturen i juni litt høyere.
Bestandig artig å se ungene på slike ritt. Jeg er litt usikker på hvordan småttisene taklet den våte løypa. Jeg håper det ikke ble for tungt for de slik at de ble skremt fra å stille opp senere.
#55274615/05/200805:26
Bra gjennomført, Egil. Tommelen opp for kona di også, det så ut som hun frøs en smule når vi siste kom i mål. Da hadde vi andre i det minste syklet mens hun hadde stått stille med stoppeklokken lenge.
Ikke noe å gjøre med været, men for en som først og fremst er stisyklist så synes jeg løypa var mye bedre enn ifjor! Gleder meg allerede til neste ritt på Skogly.
#55301715/05/200814:24