Jeg har for moro skyld satt det gamle SLR setet over fra landeveisykkelen til terrengsykkelen min, men jeg vet ikke helt hva jeg synes
Var det kult med hvitt sete - eller var det femi ?
Altenativet er et sort SLR XP
Beklager bildekvalitet og at jeg ikke har fått helt skikk på å finne riktig størrelse på bildene, vet at det også finnes en del annet rusk for påtalemakten når det gjelder den sykkelen, men den skal tunes på beste måte etterhvert.
Hvis noen ønsker å påpeke setevinkel så vær obs på at den står på støtte
Når det gjelder Afrika-jakt så er det J.E.G. som er stilpolitiet, og enhver innvending mot den "litt flate" sørafrikanske sebraen som ble felt etter nesten 2 døgns smygjakt vil sansynligvis medføre politivold...subsidiært deltagelse som "jager" på neste bøffeljakt
Stor kudos for Sebraen, liten kudos for setet. Siden du er kjent med våpen vil jeg sammenlikne seteprosjektet med å kjøpe en fin gammel Purdy-hagle for deretter å skjære ut ansiktet til John Arne Riise på kolben. Setet må tilbake til raceren. Nå var jeg streng, men det var du som spurte. Du kan ta det som et godt tegn at du i utgangspunktet var usikker på om dette ble bra!
PS, brukte du turoperatør til Sør-Afrika, og i tilfelle hvilken? Var du fornøyd?
Noen ting som stilpolitiet pleier å kjefte på: -Merkene på dekkene skal sentreres på linjen fra ventilen gjennom navet. (Men jeg har ikke sett noe fasitsvar på om det er produsentnavnet eller modellnavnet på dekket som skal være på ventilsiden.) -Hvis stemmet dit er snudd nedover og du har en haug med spacere under, bør du ta vekk noen spacere og snu stemmet oppover. Flytt spacerne på oversiden eller kutt kronerøret. (På racer er det motsatt.) -Hendlene kunne muligens pekt litt mer nedover.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Stor kudos for Sebraen, liten kudos for setet. Siden du er kjent med våpen vil jeg sammenlikne setetprosjektet med å kjøpe en fin gammel Purdy-hagle for deretter å skjære ut ansiktet til John Arne Riise på kolben. Setet må tilbake til raceren. Nå var jeg streng, men det var du som spurte. Du kan ta det som et godt tegn at du i utgangspunktet var usikker på om dette ble bra!
PS, brukte du turoperatør til Sør-Afrika, og i tilfelle hvilken? Var du fornøyd?
mvh OveR
Hehe...tydeligere kan det vel ikke sies
Det dreier seg uansett kun om et farge/prøveprosjekt, da det setet skal bort og vekk, og racern har fått nytt specialized sete.
Det andre som blir påpekt skal rettes opp men jeg venter på nytt styre og ny setepinne, og gidder ikke skru før jeg har alt sammen. Stemet skal også skiftes i et 90mm 4-axis.
Når det gjelder afrika, så er det Sigurd Halvorsen som er min kontaktperson i Norge, en knakande kjekk kar med utrolig insikt i det afrikanske kontinent. På jakten hvor sebraen ble skutt jaktet jeg sammen med Randy Westraadt fra hunters unlimited, som er en ultraprofesjonell jeger - og ellers en meget hyggelig og innsiktsfull kar med stor erfaring fra alt det gode - og alt det vonde det sydlige Afrika har vært, og er igjennom. Vil anbefale alle å ta en safari, ikke nødvendigvis med våpen i hånden men bare for å se, høre, lukte og føle det utrolig vakre sydlige Afrika.
Jeg vil si at dette var meget vellykket, faktisk et av de beste eksempler på bruk av hvitt sete jeg har sett. Som kjent koker stilpolitets betraktninger ned til subjektive oppfatninger som adresserer spørsmål om fargepalett og komposisjon. Det hvite setet gjenntar i dette tilfellet både i form og farge det visuelle temaet i rammens dekaler, og fungerer således som en vakker og integrert visuell avslutning av rammens personlighet. Kjør hvitt
OveR. Var i Sør Afrika for en del år siden og da brukte vi et byrå som het :Get Africa. Vet ikke hvorvidt de bare tar firmaturer, men de var veldig flinke.
Siden sheriffen ikke svarer så får deputyen komme til unnsetning:
- Snu stem og flytt spacere over. - Sentrer ventilen under "Schwalbe" - Det gule på setepinnen skjærer med resten (pirk) - Hvitt sete på mtb: Pent? Det forblir en smakssak, nei fra meg. Praktisk i gjørme og skit: Nei.
Stil-politiet uttaller: * hvit og rød ramme, hvitt sete; tydelige femi- eller homotrekk * ihht. antidiskrimineringsparagrafen skal poster ikke kritiseres på dette grunnlaget.
ps: fin sykkel! Skal vi sykle en tur sammen??? ;-)
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Hvitt sete passer kun på racer'n, men da bare når det står i stil med sykkelen, asfalten er tørr og varm, solen skinner, og beina er så brune og muskuløse (men slanke) at det er pent med hvit bukse.
Ergo kommer jeg selv aldri til å kunne ha hvitt sete....
Hvit bukse? Pass deg nå, så ingen kommer i skade for å poste bildet som viser hvorfor sykkelbukser i alt annet enn svart er en dårlig idé for oss gutta!
Ble en gang i fortiden "tilfeldigvis" syklende bak et jentelag med hvite bukser på Mallorca. De kunne godt hatt hvite seter uten at det hadde forstyrret helhetsinntrykket.
Siden du spør; - sebra er ut - mørkt treverk er kun inn dersom møblementet er arvet - hvite/lyse vegger er inn - festlig innslag med den sykkelen på teppet, men er det ikke mere praktisk med en sofa eller noe slikt å sitte på. Det er jo ikke plass til gjester på sykkelen........
Anbefaler Bonytt eller Interiør eller liknende....
Ååååh ser jo nå at det var sykkelen du ville ha kommentarer på. Da vil jeg si at marinestilen er veldig inn for tiden. Så rødt og hvitt er heeeelllt flott!
Siden du spør; - sebra er ut - mørkt treverk er kun inn dersom møblementet er arvet - hvite/lyse vegger er inn - festlig innslag med den sykkelen på teppet, men er det ikke mere praktisk med en sofa eller noe slikt å sitte på. Det er jo ikke plass til gjester på sykkelen........
Anbefaler Bonytt eller Interiør eller liknende....
Ååååh ser jo nå at det var sykkelen du ville ha kommentarer på. Da vil jeg si at marinestilen er veldig inn for tiden. Så rødt og hvitt er heeeelllt flott!
Forøvrig kan jeg tilføye at verden er brakt i balanse igjen...homsepatruljen er reist hjem og jeg har satt tilbake det sorte SLR xp setet på sykkelen Takk for mange synspunkter både på det jeg spurte om - og ikke minst på alt jeg ikke spurte om
Redigert av xscream; 02/05/200822:51. Rediger grunn: beroligende info om sort sete