Hvis du tenker på Hammeren-Skjærsjøen-Tømte-Movatn, så er det greit til Tømte, men derfra ned til Movatn, er det nærmere skiføre enn det er sykkelføre.
Takk for info. Det er jo et stykke å traske i snøen fra Tømte til Movann, så jeg får forsøke å finne en annen rute foreløpig. Planen var å sykle fra sentrum etter jobb, opp til maridalen og så sånn ca den ruta jeg har tegnet på kartet her, med avslutning opp helvetesbakken til Solemskogen og over til Ammerud. Et alternativ er å klatre fra Movann opp til Sinober for å sykle sti derfra og hjem. Men jeg blir altså stoppet av skiløyper ned mot Movann?
Haakon
Re: Hvordan er forholdene innenfor Maridalen?
[Re: HaakonL]
#54524129/04/200815:03
Var oppe å så på et hus inne i Sørbråtveien i forrige uke. Da gikk det folk på ski fortsatt rundt Movann. Så godt at det lå en del snø der da i alle fall..
Nå er det nesten en uke siden, men om det ikke har blitt en del bedre kan det være et godt stykke med en del snø!
En gang må være den første
[Re: Rookie22]
#54536429/04/200820:38
Ikke helt relevant for ditt rutevalg, men kanskje nyttig for andre: Jeg syklet Maridalen skole-Fagervann i kveld og der var bare litt snø helt på toppen. Herlig!
[Re: HaakonL]
#54559130/04/200808:40
Ja, det er snaue 5 km fra Tømte til Movatn, og store deler er dekket av snø der enda. Her har du en rute, som er innom deler av det samme området, og her ligger det kun noen flekker med snø igjen: http://www.mapmyride.com/ride/norway/oslo/700659125 Fin blanding av alle underlag Sykler du fra byen, så kommer du lettest inn på denne løype, ved å sykle til Kjelsås, og kjøre inn grusveien rett over Oset (Renseanlegget)