Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

DT Swiss EXC

DT Swiss EXC #544903 28/04/2008 22:11
Knut L Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Noen som har eller har prøvd denne gafelen, en DT Swiss EXC?
MTBR har ingen reviews av den ennå. Veldig kjapp Googling gav meg heller ingenting.
Ser CRC skal ha den etterhvert, men er not in stock foreløpig. Deler AS skal også ta den inn, men til en litt annen pris en CRC har tenkt til.
Nå har jeg en OEM Marzocchi Allmountain SL2 som jeg forsåvidt er veldig fornøyd med på en Scott Ransom 20 fra i fjor. Da hjulsettet ble byttet litt for fort i fjor til noe alt for tungt, dog sterkt, er planen om jeg får råd i år å bytte til lettere deler.
Hjul/dekk ser jeg som en ikke så dyr måte å gjøre det på, men ser at det er mye vekt å spare i front på gaffelen også med en EXC.
Da går jeg ned 1 cm i vandring. Noe jeg vil merke godt?

Men dette klarer jeg nok gruble meg frem til selv.
Lurer mest på om noen har erfaring, eller lest noe flott, om DT EXC, evt andre DT gafler.

Knut

Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy
Jobber med Trek sykler
Re: DT Swiss EXC [Re: Knut L] #544945 29/04/2008 06:30
perano Offline
Ivrig
Ivrig
Dette er vel i bunn og grunn gamle Pace RC41 Fighter. Kan tenkes du får noen flere treff på den.

Per Andreas

Støtt NOTS
Re: DT Swiss EXC [Re: perano] #701953 29/03/2009 10:44
Knut L Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Vel... da får jeg finne det ut selv. Gammel tråd, internett har oppdatert seg. Riktig link til gaffelen er nå denne .

Har fått den montert på sykkelen.

Foreløpig virker det veldig lovende. Plush og fin. Ikke sticky. Launch Control tingen funker helt supert. Tror det blir greit å kunne senke fronten så lett, og bare "slå" forhjulet i bakken igjen for å slå den av. Det kan justeres hvor mye som skal til for at den spretter ut igjen. Evt kan man slå den av igjen med hånden.

Justeringsmuligheter: Retur, kompresjon og launch control threshold. Mister da high/low speed som jeg hadde på Fox 36'n jeg bytt ut. Men det tror jeg jeg skal klare meg med. ICON_SMILE Mista også litt over 400g i forhold til Fox'n.

Launch control (LC) knappen er den samme som returjusteringen. Noe som egentlig fort kan føre til at jeg justerer retur når jeg slår på LC. Knappen står også 6-7mm over gaffelkrona når den er av. Ser ut som et evt svakt punkt om jeg tryner. Den vrir seg dog lett rundt, så det går vel bra.

Kommer med fler oppdateringer utover våren.

Knut

Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy
Jobber med Trek sykler
Re: DT Swiss EXC [Re: Knut L] #702085 29/03/2009 16:45
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Yeah, kult. Disse gaflene er jo ekstremt lette. Ifølge testen av 130 millimeteren på Bikeradar.com så fungerte gaffelen brillefint. Det eneste er prisen. Men det må jo bli dyrt når man skal spare såpass mye vekt. Jeg må innrømme at jeg har utrolig lyst på en langbeint stisykkel med DT Swiss i front.

Moderator  support