Det så ikke helt grusomt ut Her regner det, så veranda-pils blir litt deprimerende. Kommer kanskje litt an på hvor mange man har fått i seg før man havner på verandaen såklart.
Var smilet like bredt også etter du begynte monteringen?
Jada, men ikke etterpå når jeg måtte ta det av for å snu det ene dekket som var satt på feil vei, og igjen dagen etterpå når lufta var gått ut av bakdekket... Men nå er det tett, bank i bordet! De var iallfall mye enklere å få på og tette enn vinterdekkene.
-Tarjei Scott Scale 50 - 2006 Marin Mount Vision Pro - 2008
Ja, da er jeg også slangeløs. Etter to runder i terrengsykkelrittløypa og to snakebites så fant jeg ut at noe må gjøres.
Komponentene består av Mavic Crosstrail hjul og Maxxis Ranchero Exception. Som den Ô store optimist jeg var så prøvde jeg meg med gulvpumpe først. Vel, jeg ga opp relativt fort og gikk til nærmeste bensinstasjon. Bang, bang, bang, så var dekket på plass. Men jaggu sto det ikke en liten sprut ut fra midt på dekket. Etter en stund stoppet det og jeg fylte i litt mer luft. Ingen sprut. Vel, hjemme igjen så pumpet jeg opp dekket enda litt mer og da sto spruten igjen. Nå hadde det sprutet ut så mye at jeg fant ut at jeg måtte etterfylle via ventilen. Denne gangen gikk det greit å bruke gulvpumpa. Fremhjulet gikk mye lettere siden dette var helt og fint. I morges hadde dekkene bare mistet ca 10 psi. Foreløpig ser jo dette ut som en suksess. I morgen er det ilddåp i terrenget.
Re: Hvem sier tubeless er et slit?
[Re: Dufman]
#54553730/04/200807:41
Da kan jeg si at ilddåpen ikke gikk så bra. Midtveis på Slettfjell begynte bakdekket å lekke. Det så ut til at det lakk igjennom det hullet jeg hadde fra før. Da var det frem med gode gamle slangen igjen.