|
OneCall - tregt nytt simkort
|
OneCall - tregt nytt simkort
25/04/2008 08:49
|
Anomyn
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Fikk tilsendt nytt simkort fra OneCall for en tid tilbake. Alt skulle bli så mye bedre nå, skrev de, spesielt ved ringing i utlandet...
Med det nye simkortet i er telefonen underlig "treg", dvs. den kan stå og søke etter nett fra 15 sekunder opp til flere minutter, før operatørnavnet OneCall endelig kommer opp på displayet. Noen ganger oppnår telefonene IKKE kontakt med nettet overhodet!.
Neida, dette skjer sentralt i Oslo, og signaldekningen er god. Nei, det er ikke telefonen sin feil, har prøvd det samme simkortet i tre telefoner, ingen forskjell.
Flere som opplever dette med OneCall om dagen?
Redigert av Anomyn; 25/04/2008 08:50.
|
|
|
Re: OneCall - tregt nytt simkort
[Re: Anomyn]
25/04/2008 09:54
|
HaakonL
Tidligere hCon
|
Tidligere hCon
Huff, du er kunde der ja. Det er jeg og, men etter to utenlandsturer uten fungerende Edge så har jeg nå bestilt meg et litt dyrere abonnement fra en operatør som må tåle mye pepper, men som kan sakene sine - Telenor.
Etter at OneCall ble en del av Network Norway har det meste blitt sirup, og teknologi utover å ringe eller sende SMS på mindre enn 160 tegn (fra utlandet) kan de dessverre ingenting om.
Haakon
|
|
|
[Re: HaakonL]
25/04/2008 15:13
|
Mr Blomst
Ivrig
|
Ivrig
Jeg benytter enhver anledning til å snakke dritt om One Call. One Call er dritt.
Jeg har byttet til MTU. Vet ikke noe om servicenivået, eller om 3G-dekning m.m. er bra (abonnementet er ikke aktivisert ennå), men det er i hvert fall ikke One Call.
Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
|
|
|
[Re: HaakonL]
25/04/2008 16:22
|
oyvisol
Fersking
|
Fersking
Etter at OneCall ble en del av Network Norway har det meste blitt sirup, Kan i høyeste grad skrive under på dette. Fikk nytt SIM-kort tilsendt i posten fra OneCall i dag, men virker gjerne som om rotet ligger høyere opp i systemet siden mange brukere sliter med de samme feilmeldingene.
|
|
|
[Re: oyvisol]
25/04/2008 17:22
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
hmmm... har ikke lagt merke til noen endringer fra før eller etter network norway. Jeg er storfornøyd med onecall, ikke bare sank forbruke mitt med over 600 kr (gangene jeg forbrukte minst med Telenor og Tele2) og i tillegg har jeg dekning inne på forelesningsrommene på Idrettshøgskolen, det hadde jeg ikke før med Telenor.
|
|
|
[Re: polkaDOT]
27/04/2008 15:52
|
Anomyn
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
.. Jeg er storfornøyd med onecall ..
Ja, jeg var også godt fornøyd med OneCall FØR jeg fikk det nye simkortet. Det ble aktivisert 18/4, en dato fastsatt av OneCall. Det var DA trøbbelet begynte. Har aldri opplevd slik treghet ved søking etter sendernettet på noen mobiltelefon noengang. Ikke der det er bra dekning. (Sendersignal-styrke anvisningen på displayet viser maks. i dette området). Ofte nå søker telefonen etter sendernettet i mange minutter, noen ganger forgjeves. Etter noe tid kommer gjerne beskjeden "kun nødmeldinger" opp på displayet. Har sendt melding til OneCall for noen dager siden, har ikke fått noe svar derfra ennå. Leste forøvrig at OneCall skal gå over fra Netcoms nett til Telenors nett om kort tid.
|
|
|
27/04/2008 15:54
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Det kan være feil på det aktuelle sim-kortet, så å be kundeservice om et nytt kan løse det meste. "Rare" problem med jobbmobiltelefoner har ofte blitt løst ved bytte til nytt sim-kort.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
01/05/2008 10:10
|
Anomyn
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Det kan være feil på det aktuelle sim-kortet,... Det er ikke umulig. Men faktum er, at ved forsøk på å slå på telefonen om natten, når trafikken på nettet nok er mindre, klarer telefonen(e) å søke seg inn på nettet til OneCall/Norway Network etter bare et par minutter. På dagtid tar det fra evigheter til aldri. Ved aldri kommer beskjeden "kun nødanrop" eller "intet nett" opp på displayet. Selv om signalstyrkenagivelsen viser full styrke... Kan dette tyde på et kapasitetsproblem for OneCall? Fikk svar fra kundeservicen hos OneCall, hvor de ber meg søke manuelt inn på nettene (OneCall/Netcom/Norway Network). Hver gang jeg slår på telefonen (!) Jo, det går , men det tar mange minutter før telefonene kommer inn på nettet også da. Tror ikke jeg orker det hver eneste gang jeg slår på telefonen.
|
|
|
01/05/2008 11:23
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvorfor må du slå av telefonen hver dag da?
|
|
|
[Re: polkaDOT]
01/05/2008 12:09
|
Anomyn
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hvorfor må du slå av telefonen hver dag da? Batteriet tappes når telefonen står "stand by". Da må den lades oftere. Slår av telefonen når jeg ikke har bruk for den. Jeg er ikke kommet til det stadium at jeg er helt avhengig av mobiltelefonen til enhver tid. (Takk og pris). Friheten ligger i å ikke være tilgjengelig på mobiltelefon til enhvert tid og på ethvert sted... Men når jeg trenger den, har den pent å virke. Og klare å finne frem til nettet...:-)
|
|
|
01/05/2008 12:10
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Fikk svar fra kundeservicen hos OneCall, hvor de ber meg søke manuelt inn på nettene (OneCall/Netcom/Norway Network). Hver gang jeg slår på telefonen (!) Jo, det går , men det tar mange minutter før telefonene kommer inn på nettet også da.
Tror ikke jeg orker det hver eneste gang jeg slår på telefonen. Annet triks som også gjerne gir deg "en dag" ekstra batteri er å finne instillingene for nettverk, og sette den på GSM og ikke dualmodus. Iflg kundeservice hos Ventelo kunne man oppleve manglende nett hvis telefonen sto i dualmodus. Telefonen vil forsøke å skifte mellom umts og gsm, og kan da få problemer med å få kontakt med nett. På egen Nokia N82 opplevdes dette ved at jeg hadde problemer med å ringe ut og telefoner inn kunne gå rett til talepostkasse uten at telefonen ringte. Bytte til GSM gav meg lengre varighet på batteriet, samt null nettproblem. Oppgrader også gjerne programvaren i telefoner som oppfører seg merkelig.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
01/05/2008 14:42
|
kimhas
Entusiast
|
Entusiast
jeg var også storfornøyd, før det nye simkortet kom. Det nye jeg fikk var det noe galt med så det var bare plass til og lagre 50nummere, så etter og ha ringt en 30 min vertfall fikk jeg snakket med de og de har sendt ett nytt. Har også problem med at den mister dekningen helt av og til, utrolig irriterende
|
|
|
[Re: kimhas]
01/05/2008 20:31
|
oyvisol
Fersking
|
Fersking
Samme her, alt vel før det nye SIM-kortet kom. Klaget på de samme tingene som er nevnt i de overstående postene og fikk tilsendt nytt SIM-kort fra OneCall.
Resultat: ingen forskjell, har fortsatt de samme problemene. Dårlig!
|
|
|
[Re: oyvisol]
02/05/2008 13:22
|
Anomyn
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Prøvde igjen å slå telefonen på: Første forsøk: søker...søker.....søker....søker....i det uendelige. Etter laaaang tid slår jeg av telefonen.
Prøver igjen litt senere: søker....og der! Etter mindre enn et minutt kommer onecall opp på displayet. Telefonen er på nett!
Under ett minutt.. jøye meg, må være bestenotering hittil med det nye SIM-kortet.:-)
Redigert av Anomyn; 02/05/2008 16:16.
|
|
|
05/05/2008 08:11
|
Anomyn
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Nye morsomheter med det nye sim-kortet fra "onecall": Forsøkte å bruke tlf. fire ganger i dag, før jeg lyktes. Tlf. slås av mellom hvert forsøk: 1.forsøk: tlf. søker i det undelige, før "kun nødanrop" vises. 2.forsøk: - " - , før "intet nett" vises. (Feltstyrkeindikator viste full styrke). 3.forsøk: - " - , "ingen adgang" vises (den var ny!) 4.forsøk: - " - , etter noen minutter er jeg på operatørnett! "Onecall" opplyser at de har ikke kjennskap til vansker med sine nye sim-kort. Men vil å sende meg et nytt...som forhåpentligvis vil løse vanskene.
Redigert av Anomyn; 05/05/2008 08:12.
|
|
|
05/05/2008 08:31
|
nicolai
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
|
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Har du sjekket opp nettverksinnstillingene?
Som du, har jeg hatt lignende problemer med Tele2 for litt siden, og gjennomgang av nettverksinnstillinger og litt annen konfigurasjon der, løste biffen.
Fikk god hjelp hos kundeservice.
Det rare, som jeg ikke fikk noe godt svar på, var hvordan dette hadde skjedd, siden det "skjedde av seg selv".
/Are Nicolai
|
|
|
[Re: nicolai]
12/05/2008 11:08
|
Anomyn
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Har du sjekket opp nettverksinnstillingene?
Ja. Har sammen med OneCall sjekket alt annet også. Brukte en time eller to nede på OneCalls lokaler i Nydalen, sammen med en av de ansatte der. Service-instillingen fra OneCall var upåklagelig! Men problemet med tregt simkort ble ikke hverken helt forstått eller helt løst. Flere simkort ble brukt, alternert i flere telefoner. Men "tregheten" i nettsøket kom og gikk. Noen ganger få sekunder, andre ganger så tregt av "Kun nødanrop" dukket opp på skjermen. Ser ut til at selskapet kan måtte justere programvaren som "lader"/aktiviserer sim-kortene. Selskapet ville "forske" på problemet for å få det løst. Vanskene kan se ut til å ha relasjon til at telefoner med OneCalls nye simkort søker seg (i utgangspunktet automatisk) inn på det av nettene Norway Network (N Netcom) (det nye "Storbynettet") og OneCall/Netcom som til enhver tid/sted har best dekning/signalstyrke. Jeg fikk under besøket aktivisert et nytt simkort (igjen), og "tregheten" i nettsøket for min Ericsson er nå nede i godtagbare "få minutter". Jeg sier "godtagbare", i forhold til OneCalls hygelige prisr :-).
Redigert av Anomyn; 12/05/2008 11:10.
|
|
|
|
|