Hei..
Jeg mottar straks min nye sykkel, og iår som ifjor og året før der er det Mavic Ksyrium Equippe. Altså mitt tredje sett, og jeg har forlengst gjort opp min mening om settet... Bosset går fryktelig tregt rundt fra første stund, og de krenger i spurter..
Jeg vurderer altså et nytt hjulsett...De skal brukes hovedsaklig til trening og bergen-voss, men kan nok forekomme i ritt dersom formen tilsier det.. Til nå har jeg tenkt på et par alternativer.
1. Dura-Ace 7800 nav med DT Aerolite eiker og Mavic Open Pro, gjerne med kjeramisk bremseflate. 28 hulls nav og felg hadde heller ikke vært å forakte, men er vanskelig å få tak i tror jeg.
2. Velocity Helios: Surfet litt på nettet idag og fant disse:
http://www.velocityusa.com/default.asp?contentID=572Har hørt at velocity skal lage bra felger hvertfall, men aldri hørt noe om ferdige hjul. Noen som vet hvor de selges?
3. En blanding mellom 1 og 2. Dura-Ace nav og Velocity Aero felg.
4. Systemhjul: Finnes det noen pene systemhjul der ute? Fullcrum, Ksyrium + + er uaktuelt. Stilrent er et stikkord.
Når det gjelder pris er jeg litt usikker.. Jeg jobber i sportsbutikk og kan få endel gode priser der.. Systemhjul på veiledene 3-5000,-
ps. Noen som bygger hjul i Bergen?