Takk for flott helg, folkens! Takk til Øyvind som tok initiativet (og som overtalte meg til å komme og sykle på gamle trakter), til alle de andre som var med, og til værgudene.
Fabelaktig vær, hyggelige, positive og dyktige folk, flotte stier... Kan ikke bli stort bedre!
Eller, forresten: Når E18 langs sørlandskysten tillater høyere hastighet enn 35-40km/t opp mot Østlandet etter ei langhelg, da er det enda bedre...
Vi satte ny somlerekord hjem fra hytta i går. Dro klokka fem fra Grimstad. Vanlig fart tilsier at man er ved Brevik (halvveis) etter ca halvannen time. Men vi var der etter 3,5 timer! Derfra og hjem løste det seg opp og tok den stipulerte halvannen timen.
Det artigste var at ved Kragerø stod det omtrent bom stille. Vi svingte av ned mot Valle og fant en bensinstasjon med mat og tok en laaaaang pause, og så kjørte vi noen småveier og kom inn igjen på E18 en mil lengre nord etter over en time. Da kom vi inn på akkurat samme plass i køen :-)
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Hei og takk for bra helg og super guiding på herlige sørlandsstier! Kjenner det bra i kroppen, ikke minst høyre skulder - men - en sjekk på sykehuset gav den gledelige meldingen om at det kun var skulderen som var ute av ledd, så sesongen er reddet
Benytter også anledningen til å takke for bærehjelp med sykkelen ut av Søgneskogen, og for bra dop fra Johan
Takk for en supertrivelig stibonanza i Kristiansand. Så mange hyggelige- og flinke folk, og stiene levde virkelig opp til forventningene! Artig å se Benjamin bombe ned de værste hardhauskneikene på hardtail.
Super langhelg i Kristiansand.All mulig kredd til Østvedt og Lisa som åpner huset sitt for slitne,sultne & møkkete syklister som bråker om morran. Fire dager med stisykling i slitsomt terreng tar på gamle pønkere,dag 4 i Søgne var nye stier for meg,synd jeg ikke fikk blikket over stemmen,for jeg har en fornemmelse av at det var et veldig bra område for stisykling.
Jeg har noen flere bilder som jeg føler er verdige å legges ut
Bildene under er fra Søgne...
Dette er da Gaute. Lille-Gaute "Bender" Reitan gav ham raskt navnet "toern" og det forble hans navn gjennom helgen. Ihvertfall så langt jeg fikk med meg.. Her smiler "toern" peeent
Må alltid ha et bilde av en sliten Tommy. Her fra et av de få øyblikk hvor han så litt over og forbi stemmet
Ble ikke tatt så mange bilder på søndag av meg pga dårlig med batteri. De filmene jeg tok får komme litt senere, orket ikke å begynne å styre med å få de ut på Youtube i kveld.
Første kneika på søndag som noen kom opp
og noen ikke
Top of the world, Sveinsheia, turens høyeste punkt. Herfra gikk det bare nedover (bokstavelig talt for flere)
Skuldra er ute av ledd, men ren sykkel det skal vi ha! Snakk om prioritering
De nyansatte (På akkord) i parketaten i Søgne, i god gang med å flytte kantsteinene til et mer egnet lagringssted.
Og til slutt gamle kara i teknisk etat i god gang med å teste fundamentet til lyktestolpen. Etter flere klager fra naboen angående skeive lyktestolper.
Men det blei da noen godbiter, og med festlige undertekster tilogmed. Skal prøve og legge ut link til flickr-sida mi der jeg har lagt ut bilder fra turene i helga.
Dette er da Gaute. Lille-Gaute "Bender" Reitan gav ham raskt navnet "toern" og det forble hans navn gjennom helgen.
Bakgrunnen for tilnavnet er at Gaute Havik og undertegnede for flere år sida (6-7-8?) var på samme mailingliste i Osius. Havik kom til sist av oss to på denne lista, og han måtte pent finne seg i å undertegne sine e-poster med Gaute2 (i god, gammel Osius-tradisjon).
Derfra er veien kort til å bare kalle ham "Toer'n"...
Nå som jeg har nådd målet om å sykler vekk 25kg, hadde jeg igrunnen et mål om å bytte avatar, men ingen her fikk tatt en eneste "fin" bilde av lille meg.