Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Resette Trådløs ruter, Thomson Speedtouch 585i

Resette Trådløs ruter, Thomson Speedtouch 585i #541335 22/04/2008 06:36
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Noen som har forslag til hva man gjør med en Thomson Speedtouch 585i som ikke vil la seg resette, og som nekter å sende trådløst i kombinasjon med at den har fått internett-allergi?

Skulle resettes ved å holde inne reset-knappen i 20 sekund i påslått tilstand, men det funker dårlig.
Har også prøvd å holde inne resetknappen mens jeg slår på ruteren, still no fix.
Andre tips?

Har seff kontakta kundeservice, fikk da 20 sekunders-trikset som råd. Har sendt svar og venter på svar med magisk trylletriks i mailform før jeg ringer og maser i kveld.
Men det kan jo hende noen her inne vet, det er jo så mye kunnskapp som bare venter på å slippe ut på dette forumet..!

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Resette Trådløs ruter, Thomson Speedtouch 585i [Re: Ripen] #542030 23/04/2008 08:14
A
Astaroth Offline
Entusiast
Entusiast
A
Jeg har jo en sånn en, og det skal da fungere med reset-knapp-trikset som du beskriver her.

Dog er det mye enklere å gå inn i webadministrasjonsinterfacet, meny "Speedtouch", og "Return to Factory default settings".

Funker intet av dette, tar du en ny firmware fra www.speedtouch.nl og flasher den om.

-Tarjei
Scott Scale 50 - 2006
Marin Mount Vision Pro - 2008
Re: Resette Trådløs ruter, Thomson Speedtouch 585i [Re: Astaroth] #542331 23/04/2008 14:00
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Hmm.. Ja, problemet er at jeg ikke får kontakt med den via kabel heller, så jeg når ikke interfacen.
Så da får jeg vel ikke akkurat flashet den heller, eller?

Og 20-sekunders reset-trikset funker definitivt ikke. Den reagerer ikke på det i det hele tatt.

Fikk ikke tid/orka ikke å styre med det i gårkveld, men ringer NGT-kundeservice i kveld. Tipper jeg må sende/levere den.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Resette Trådløs ruter, Thomson Speedtouch 585i [Re: Ripen] #542461 23/04/2008 19:21
Santacruz Offline
Besatt
Besatt
Du må ut å sykle.

Re: Resette Trådløs ruter, Thomson Speedtouch 585i [Re: Astaroth] #542495 23/04/2008 20:09
T
Trym Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: Astaroth
Jeg har jo en sånn en, og det skal da fungere med reset-knapp-trikset som du beskriver her.

Dog er det mye enklere å gå inn i webadministrasjonsinterfacet, meny "Speedtouch", og "Return to Factory default settings".

Funker intet av dette, tar du en ny firmware fra www.speedtouch.nl og flasher den om.

Det er ifølge NGT ikke mulig å flashe enheter med nyeste firmware. Du kan i så tilfelle risikere å sitte med en router som ikke er kompatibel med NGT sitt nett. Jeg fikk ingen videre forklaring på dette fra NGT, og forsøkte dermed ikke å flashe enheten. Er det NGT sin egen firmware på routeren som leveres ut?

Min Speedtouch var fullstendig håpløs. Det faktum at den ifølge NGT ikke ville fungere mot NGT sitt nett etter flash med siste firmware gjorde meg lettere frustrert. Løsningen på det hele ble å sette opp en Linksys trådløs router, koble ned PPPoE i Speedtouch, og koble opp PPPoE i Linksys routeren. Flyttet dermed stort sett all funksjonalitet til Linksys routeren. Eventuelt kan man sette Speedtouch i bridge mode.. Den løsningen tar dog litt lenger tid å sette opp.

Re: Resette Trådløs ruter, Thomson Speedtouch 585i [Re: Ripen] #542500 23/04/2008 20:11
S
Sigge Offline
Fersking
Fersking
S
Du må sikkert få ny ruter av ngt.
Har sendt tilbake 2 stk slike rutere på et år siden de streika en etter en, men har vel hatt den siste nå i 6 mnd uten så mye tull.

Et lite tips: Sendt tilbake strømforsyninga også. Da linja mi streika ville de ikke sende meg møntør fordi jeg ikke hadde bytta til ny strømførsyning forrige gang ruteren kollapsa. roll

Re: Resette Trådløs ruter, Thomson Speedtouch 585i [Re: Sigge] #542580 24/04/2008 06:06
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
De sender meg ny ruter, og da regner jeg med at strømforsyning er med også. Ellers blir det jo lite de kan klandre meg for neste gang ruteren eller linja tryner.

Har hatt NGT siden 2003 og har aldri hatt problemer før. Speedtouchen har jeg hatt i ca. ett år, men om du Sigge har bytta to stk i løpet av et år så er de vel ikke av særlig bra kvalitet.
Vel vel, vi får se hva de sender.

Roy

Re: Resette Trådløs ruter, Thomson Speedtouch 585i [Re: Trym] #542742 24/04/2008 11:15
A
Astaroth Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: Trym
Det er ifølge NGT ikke mulig å flashe enheter med nyeste firmware. Du kan i så tilfelle risikere å sitte med en router som ikke er kompatibel med NGT sitt nett. Jeg fikk ingen videre forklaring på dette fra NGT, og forsøkte dermed ikke å flashe enheten. Er det NGT sin egen firmware på routeren som leveres ut?

Min Speedtouch var fullstendig håpløs. Det faktum at den ifølge NGT ikke ville fungere mot NGT sitt nett etter flash med siste firmware gjorde meg lettere frustrert. Løsningen på det hele ble å sette opp en Linksys trådløs router, koble ned PPPoE i Speedtouch, og koble opp PPPoE i Linksys routeren. Flyttet dermed stort sett all funksjonalitet til Linksys routeren. Eventuelt kan man sette Speedtouch i bridge mode.. Den løsningen tar dog litt lenger tid å sette opp.
Det er bare noe NGT sier for å slippe merarbeidet med at folk prøver å flashe selv, og feiler. Det er ingenting spesielt med NGT sitt oppsett, flash den til hva som helst - bare husk brukernavnet og passordet ditt (det som kom på det gule A4-arket når du fikk utstyret).

Husk å ta backup av konfigurasjonen først, i tilfelle noe av konfigurasjonen du er vant til mangler eller ikke virker. Alle firmwarene er kompatible med konfigurasjonsbackupene fra andre versjoner.

Hvis du i tillegg slår av Windows firewallen din (eller 3de parts fw som er installert) når du kjører firmwarepakka, så vil den klare å laste inn den gamle konfigurasjonen selv automatisk som et ledd i oppgraderingen.

Dersom du vil begynne på scratch med helt "ny" konfigurasjon, er det bare 2 ting å huske:

Brukernavn&passord (på den gule lappen, ikke mailpassordet)
VPI.VCI må settes til 1.33.

Voila, full fart med ny firmware ICON_SMILE Har selv gjort dette i flere år med hver oppgradering som har kommet.

-Tarjei
Scott Scale 50 - 2006
Marin Mount Vision Pro - 2008

Moderator  support