I fjor sommer stoppet jeg en jente på en Merida med gaffelen bak fram. "Hei jeg bare MÅ snu gaffelen din"
Raskt frem med miniverktøy og riktig vei og ha det bra. To hundre meter lengre opp tok jeg henne igjen og hun ropte "Den styrer så mye bedre nå, den er ikke skummel i det hele tatt"
Sykkelen var forøvrig kjøpt på Sportslageret på Storo i 2006 om noen skulle føle seg truffet
LarsB
Re: Hmm.. Hvilken vei var det nå denne gaffelen skulle
[Re: larsb]
#54121921/04/200820:14
I fjor sommer stoppet jeg en jente på en Merida med gaffelen bak fram. "Hei jeg bare MÅ snu gaffelen din"
Raskt frem med miniverktøy og riktig vei og ha det bra. To hundre meter lengre opp tok jeg henne igjen og hun ropte "Den styrer så mye bedre nå, den er ikke skummel i det hele tatt"
Sykkelen var forøvrig kjøpt på Sportslageret på Storo i 2006 om noen skulle føle seg truffet
LarsB
Jeg disponerer en grisedyr sykkel om dagen, men drivverket har ikke vært spesielt tess. Jeg sjekket alt flere ganger, uten at det hjalp. På de øverste drevene på kassetten kom det ulyd, men stilling og tension og vaier så bra ut. Etter å ha kommet langt ut i det første terrengpartiet i langs elsvaåga oppdager jeg hva som er årsaken, etter å ha bøyd litt på girøret og bakgiret i en kneik:
Kjedet var tredd på utsiden av pinnen under det nederste trinsene, jeg trodde ikke mine egne øyne, og forsto hvorfor jeg ikke hadde lokalisert feilen før. De som selger sånt fortjener å få tilbake et vrak
Dette kommer fra produsent og selger som burde vite bedre, spesielt siden sykkelen koster omtrent en engangsstønad for mødre uten rett til betalt fødselspermisjon. Ikke bare lugubre lagerutsalg som bør gå en runde med seg selv!
Redigert av GogBozen; 22/04/200806:14. Rediger grunn: moralen...
No added style
Re: Hmm.. Hvilken vei var det nå denne gaffelen sk
[Re: KnutAa]
#54135922/04/200807:05
Denne sykkelen Knut ble som testsykler flest levert rett fra fabrikk. Importør/leverandør bare sendte esken videre til meg. Noe som ikke ville skjedd hvis sykkelen skulle selges i butikk. Hvis noen skal ha smekk for kjedetreeing her så er det en taiwaneser og meg.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
[Re: sykkeloyvind]
#54138222/04/200807:30
Hvis noen skal ha smekk for kjedetreeing her så er det en taiwaneser og meg.
I så fall må vi smekke meg også. Jeg hadde jo sett på trinsene hundrevis av ganger før jeg så det, ellers var resten av sykkelen tipptopp. Ryttern kan trenge litt oppgradering før 10. mai...
No added style
[Re: KnutAa]
#54182222/04/200820:09
En liten tanke slo meg da jeg så bildet...Dersom dropouten var på baksiden av gaffelbeinet og sykkelen har skivebremser. Ville da det teoretiske problemet med å nappe hjulet ut forsvinne? Eller tenker jeg heeelt feil nå?
Bodø Bøddel hangaround
[Re: s_maurseth]
#54195723/04/200806:59
En liten tanke slo meg da jeg så bildet...Dersom dropouten var på baksiden av gaffelbeinet og sykkelen har skivebremser. Ville da det teoretiske problemet med å nappe hjulet ut forsvinne?
Nei.
#54294624/04/200820:08
Hvis du forklarer hva du ikke skjønner, med mer enn tre ord, så skal vurdere å gi et svar på det du lurer på. Jeg tror ikke jeg skal begi meg ut på å spekulere ut fra det du skriver over.
LarsB
#54336425/04/200813:00
Det er mulig vi tenker ulikt på hvordan kaliperen blir plassert, men hvis man flytter dropout på baksida så må jo kaliperfestet flyttes tilsvarende bakover (hvis ikke er det jo umulig å montere hjulet), men forholdet mellom kaliper og dropout blir jo det samme og dermed også kreftene som virker mellom dem.
En løsning kan være å gjøre som Cotic, og montere kaliperfestet på framsida:
[Re: -Jan]
#54339925/04/200814:27
Uff....blir irritert på alle der ute som ikke vet hvordan en sykkel skal behandles, her om dagen så jeg en fyr på en sportsbutikk som satt og fiklet med ett kjede fult av olje, da han var ferdig å knote løftet han opp en bremseskive og begynte å montere den, da han var ferdig var selvfølgelig bremseskiven full av olje som ikke under noen forhold skal befinne seg på en bremseskive
[Re: -Jan]
#54346425/04/200817:22
Uff....blir irritert på alle der ute som ikke vet hvordan en sykkel skal behandles, her om dagen så jeg en fyr på en sportsbutikk som satt og fiklet med ett kjede fult av olje, da han var ferdig å knote løftet han opp en bremseskive og begynte å montere den, da han var ferdig var selvfølgelig bremseskiven full av olje som ikke under noen forhold skal befinne seg på en bremseskive
#54349925/04/200818:34