Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Alt de fleste av oss trenger å vite om taktikk

Alt de fleste av oss trenger å vite om taktikk #538309 15/04/2008 06:52
stigeso Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Dagens taktikkleksjon fra BiksnobNYC:

Road racing is all about tactics. Unfortunately, the tactical advice you get from books and magazines is intended for winners or for people who aspire to be winners. As such, it doesn't apply to you. (...)

Hva DU bør gjøre, finner du her:
Bikesnob

Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
Re: Alt de fleste av oss trenger å vite om taktikk [Re: stigeso] #538393 15/04/2008 09:35
G
gepe Offline
Entusiast
Entusiast
G
Mange gode tips der, og jeg bruker selvsagt flere av dem jevnlig. Jeg har prøvd den sistnevnte løsningen to ganger: "have a crash". Kan bekrefte at det fungerer fint. Hvis du gjør det spektakulært nok så er det ingen som kritiserer deg for at du avslutter blodslitet og drar hjem til sofaen. Du kan til og med få gratis biltransport.

Første gangen fullførte jeg rittet mer eller mindre solo etter en massevelt i feltet. Det ble 150 km i kuppert terreng med bakhjul som subbet inntil bremsen. Dustete å ikke bryte og ta en taxi hjem. Får skylde på lite erfaring. Andre gangen sørget jeg derfor for å gjøre det skikkelig. 63 km/t inn i et autovern og et "dødsstup" ned en skrent. Ingenting brekt bortsett fra sykkelen, men jeg fikk jo sitte på med en blålysbil videre.

Redigert av gepe; 15/04/2008 09:38.
Re: Alt de fleste av oss trenger å vite om taktikk [Re: gepe] #539445 17/04/2008 16:17
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Haha

Denne burde være obligatorisk før et hvert ritt

Syklet mitt første landeveisritt i Norge forrige helg. Og det føltes ut som en gjeng løshunder var blitt sluppet ut på veien. Makan til aggresive ryttere som alle var sikre på seier har jeg ikke sett før. Endte jo så klart med en massevelt.

Moderator  support, Valentino