Endelig tilbake etter ca 1 år uten nett. Var så heldig forrige lørdag at mens dere ventet på å se på Flanderen på TV var jeg på sykkelsetet og syklet den. En fantastisk opplevelse som bare må oppleves. Her fikk jeg oppleve europeisk sykkeltur både på sitt beste og sitt værste. Med 17000 i løypa blir det som verdens største felt, hvor kanskje ikke alle er like flinke til å ligge i felt. Det å sykle i felt er faktisk ikke eget fag på skolen i Belgia, selv om TV kan gi oss inntrykk av det. Øldrikking og brygging er derimot eget fag ;-)
Brostein var fantastisk, både godt og vondt på en gang. Opplevelsen av å bombe inn på våt brostein i 40 km/t priceless. Det å komme opp en 17% bakke med leirete brostein også ganske ubeskrivelig. Da man i tillegg finner ut på toppen at jeg bare var på tredje letteste var jeg nærmest udødelig.
Desverre vant Koppenberg over meg på konkurransedagen, litt for mye kø i bakken. Vurderte 3 forsøksregelen, men hoppet over den. Muur derimot var dagens desiderte høydepunkt, det å banke forbi tre belgere i siste sving, med en god dose heiene belgere var også ganske deilig.
Dette var utvilsomt min beste raceropplevelse og er definitivt blant topp tre sykkelopplevelser.
Oj, glemte å si noe om været. De som trodde Norge hadde ustabilt vær, tro igjen. På tolv timer hadde vi regn, regn fra siden, regn imot, regn i ryggen, regn som vil inn under brillene, SOL, hagl, litt regn igjen for å så avslutte i opphold. Været var en del av opplevelsen og jeg hadde følt meg snytt om jeg ikke hadde blitt litt våt.
Stian
Redigert av Stian; 13/04/200810:43.
Stian Benkø Produktansvarlig sykkeldeler og tilbehør Sport1 www.sport1.no, www.xeedbikes.no
Ah! Det der står høyt på ønskelista, selv om det store feltet trekker litt ned. Hvilken distanse valgte dere og hvaslags utveksling og dekk kjørte du på?
Kjørte selvsagt full distanse. Utveksling 36-27 på letteste. Dekk Vittoria Pavé (det samme som en god del av proffene benyttet selv om de er sponset av andre merker). Ingen punkteringer:)
Har flere bilder, men de må skaleres ned. Jeg tok få bilder under rittet grunnet det belgiske været. Skal få ut noen i løpet av noen dager.
Stian
Stian Benkø Produktansvarlig sykkeldeler og tilbehør Sport1 www.sport1.no, www.xeedbikes.no
Turte ikke kjøre DA-hjulene, var redd de var for stive så jeg kjørte mine gamle treningshjul (Ultegra/open pro)
Og ja det var hos Heidi og Gino. Vi hadde også to fantastiske middager hos søstra til Heidi. Gino var med å syklet selv om han hadde trøbbel med prostataen.
Kongetur var det absolutt. Martin Westby gjorde en veldig god jobb som organisator og for de som ønsker sykkelopplevelser med tynne hjul så er han absolutt mannen. Så litt reklame: Paris-Roubaix går av stabelen i juni, så dere som ble sultne har en mulighet.
De bildene som jeg har igjen hr nok mer glede for oss som deltok på turen. Resten av bildene fra løypa er ikke tatt av meg og jeg har ikke navnet på fotografen, så jeg tror ikke det er riktig av meg å poste de. Har vel egentlig ikke lov til det;)
Stian