Jeg sykler lappskaus for det meste, men har en rolig 10 mils runde i uken, en knallhard 30mins. okt og naturlig intevaler (sti) 2 ganger i uken.
Jeg ser på loggen min at de ukene jeg har langtur, har jeg mistet mest vekt, men dette kan forklares ved jeg jobbe flere timer på sykelen kansje, og brenne flere kalorier?
Kan være at du brenner flere kalorier ja, men kan også være at du mister mer væske i kroppen i og med du jobber i en mye lengre periode.
Slanking er en viljeting...mindre usunn mat, erstatt med frukt og grønt, spis "bare" ting som gir næring som kroppen trenger (ikke bare vomfyll). Ofte trener man mer enn nok, man er bare vant til at man må spise en gitt mengde mat for å kjenne seg mett. Og den gitte mengden mat gir flere kalorier enn man klarer og forbrenne.
Sult er ikke et tegn på at man trenger mer mat, men er en refleks som kommer av at magesekken ikke strekkes. Spiser man mindre, vil magesekken krympe og dermed trenger man mindre mat for å føle seg mett.
Det er alltid de som sier at frokost er tull, mange små måltider er tull, osv, osv.... Men nå er det vell gjort nok forskning på området og det er nok av ernæringsfysiologer som anbefaler akkurat dette, så hvorfor i det hele tatt tvile? Seff er alle forskjellig, og som alle andre regler finnes det unntak.
Slanking handler nok mye mer om kosthold enn trening, men å endre kosthold krever også mye mer disiplin og mye mer vilje... Sykle mye (som sikkert de fleste her inne digger) er veldig lystbetont, knaske bare sunn mat kan vel neppe kalles for lystbetont av den gjengse mannen i gata:)