Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Marvil Hybrid 2.0 Disc

Marvil Hybrid 2.0 Disc #536443 10/04/2008 13:10
E
El Bajong Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Jeg står på nippet av å selge min Hard Rocx Cross Machine C3 2006-modell og kjøpe en slik Marvil i stedet. Ettersom jeg vet at akkurat denne Marvil-modellen regnes som en billigmodell (pris 6500) vil jeg først prøve å finne ut om sykkelen og dens komponenter er av noenlunde brukbar kvalitet, at jeg f. eks. ikke risikerer å knekke ramma ved normal bruk (opp og ned fortauskanter, litt landevei, litt grus, i det hele tatt, litt av hvert).

Grunnen til at jeg vil bytte til denne er at jeg er drit lei av å måtte rette opp bakfelgen på min nåværende sykkel som ikke har skive-brems. Så vidt jeg har forstått er sykler med skivebrems en hel del mer motstandsyktig mot sleng i felgen. Forøvrig har jeg ikke noe imot lockout på dempegaffelen heller ICON_SMILE. Jeg er 188 høy og veier et sted mellom 110 og 115 kilo.

Så spørsmålet er rett og slett om rammen på denne sykkelen kan ventes å være solid, og om de øvrige komponentene holder noenlunde god stand. Rammen som er oppgitt for denne sykklen heter vist ikke mer en "Alu 6061".

Mer info om sykkelen finnes i denne katalogen, på side 16

Re: Marvil Hybrid 2.0 Disc [Re: El Bajong] #536451 10/04/2008 13:25
Arne_And Offline
More than words
More than words
Velkommen til forumet!

Hvis sykkelen din er forberedt for å oppgraderes til skivebremser (dvs nav, bakramme og gaffel har fester for dette) så er kanskje det en bedre løsning? Se guide her:
http://terrengsykkel.no/index.php?id=1597

Se etter brukte skivebremser til salgs på forumet, du kan få noen fine dealer. Eller du kan se om du finner noe hos CC som frister (kun frakt kr 109 i tillegg til oppgitt pris).

Re: Marvil Hybrid 2.0 Disc [Re: Arne_And] #536461 10/04/2008 13:34
skibum Offline
Besatt
Besatt
Enig meg forrige taler, om du er fornøyd med sykkelen som den står, sjekk hva det vil koste deg å få bygget (da mener jeg bygget hos en god hjulbygger) et nytt hjulsett samt søk på forumet etter et par rimelige skivebremser. Med tanke på din vekt så tviler jeg sterkt på om bakhjulet holder spesielt mye lengre på den.

Espen

NOTS!
Re: Marvil Hybrid 2.0 Disc [Re: skibum] #537680 13/04/2008 19:17
E
El Bajong Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Hei hei

Sykkelen har ikke skivebremsfester overhodet. Jeg hadde opprinnelig tenkt å få montert skivebremser i stedet, men det viste seg altså at det ikke fantes noen slike fester på sykkelen min.

Forøvrig, dette med å få spesialbyggede hjulsett, hvem driver med slikt? Finnes det forøvrig noen gode sterke felger i vanlig salg som kan annbefales?

Redigert av El Bajong; 13/04/2008 21:36.

Moderator  support