Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Status Farrisrunden løypa..

Status Farrisrunden løypa.. #534731 07/04/2008 11:02
M
mariusd Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Jepp jepp, i går skulle jeg ut å ta en rolig gjennomkjøring av farrisrunden. I utgangspunktet tenkte jeg at 4 timer skulle duge, maks fem. Såpass åpne rammer fordi det var den første lengre turen min (ca 7,5 mil inkl tur retur start/stopp løypetrasse).

Det er godt mulig jeg er en godtroende idiot, men siden det så og si er 100% bart for snø ellers i Larvik, regna jeg med at hvertfall selve løypa var fri for snø. Dette var en stor feil fra min side.

Så, store deler av løypa er ikke sykkelbar, et sted tror jeg at jeg ved øyemål målte hele 1 meter snø...

Det vil nok ta minst tre uker til jeg prøver meg igjen, sansynligvis mer.

Snøen startet noen kilometer etter Lauesætera og var litt tilogfra til jeg var ved e18 på den andre siden av farris. Selvsagt ble noen av kilometerne mellom her gjennomført på hjula, ellers ville jeg vel snudd..

Og for dere som lurer, det tok meg 6 gode timer å komme gjennom..

Så dersom du fortsatt planlegger å gjennomføre farrisrunda, ta med deg ski også. hehe.

Re: Status Farrisrunden løypa.. [Re: mariusd] #545674 30/04/2008 10:19
mintman Offline
Avhengig
Avhengig
Har du vært ute og testet igjen, eller noen andre som har en "statusrapport"?

Geir
Re: Status Farrisrunden løypa.. [Re: mintman] #545717 30/04/2008 11:26
F
franke Offline
Medlem
Medlem
F
Det hadde vært fint med en statusrapport ja.
Skal til Larvik i helga og hadde håpet å få tatt runden, og er det noen andre som har lyst til å være med så bare heng på. Har ikke bestemt meg om det blir lørdag eller søndag enda.
Er det fortsatt skiltet rundt hele løypa?

Re: Status Farrisrunden løypa.. [Re: franke] #545730 30/04/2008 11:44
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: franke
Det hadde vært fint med en statusrapport ja.
Skal til Larvik i helga og hadde håpet å få tatt runden, og er det noen andre som har lyst til å være med så bare heng på. Har ikke bestemt meg om det blir lørdag eller søndag enda.
Er det fortsatt skiltet rundt hele løypa?

hei igjen Franke
jeg kjørte Farrisrunden på egenhånd før fjorårets ritt. Kjørte meg bort to ganger, men ellers er både merking og kart relativt bra. Merkinga har vel neppe falt ned siste året... Men ta med kart (og din nye gps???)
Øyvind

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Status Farrisrunden løypa.. [Re: mariusd] #546943 02/05/2008 19:49
Ronson Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Har noen syklet løypa i det siste??
Vi er fire stykker som tenkte å kjøre igjennom i morgen...
Planlegger å starte kl. 10 ved klubbhuset til Nanset I.F, heng deg gjerne med på 4 timers tur ICON_SMILE.

Ronnie
Re: Status Farrisrunden løypa.. [Re: Ronson] #547994 05/05/2008 12:29
F
franke Offline
Medlem
Medlem
F
Sitat: Ronson
Har noen syklet løypa i det siste??
Vi er fire stykker som tenkte å kjøre igjennom i morgen...
Planlegger å starte kl. 10 ved klubbhuset til Nanset I.F, heng deg gjerne med på 4 timers tur ICON_SMILE.

Regner med det var dere jeg så stakk avgårde rett over kl. 10 på lørdag. En gruppe på 8-9 syklister. Jeg hadde bestemt meg for søndag og stod opp "grytidlig" for min 4 timers runde. Det ble årets første langtur og en god langkjøringsøkt i sone 1.
Synes forholdene var overraskende bra i første del av løypa, noe fuktig selvfølgelig, men ikke ille. Det ble litt mer sølete i enkelte partier etter Skolapperåsen. Klarte selvfølgelig å foreta en real faceplant med både forhjul og hode godt plantet i myra ICON_SMILE
Litt flaut å si det når man er født og oppvokst ved siden av start/mål, men det var faktisk bare min andre hele gjennomkjøring av løypa.
Synes det var bra merket hele veien, ble litt usikker i enkelte kryss(der det ikke var merket, men merkingen var i det riktige krysset litt lenger frem:) Og fant vel ut at var man i tvil var det alltid veien som gikk oppover som gjaldt ICON_LAUGH
Veldig positivt at de hadde merket treningstraseen.

Re: Status Farrisrunden løypa.. [Re: franke] #550003 08/05/2008 23:13
Gaarm Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Skal prøvesykle til helgen.
Er ikke helt sikker på om det blir hele eller deler av løypen enda.
Tror en gjennomkjøringstid på 4,5-5 time er realistisk.
Er der flere på dette nivået som skal ut i helgen kan vi kanskje sykle sammen, eller i hvert fall starte sammen og ta det derfra.

Moderator  support