Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Project Lipraloof

Project Lipraloof #531925 01/04/2008 11:44
S
Saint78 Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Hmmmmm, jeg gikk på den jeg gjorde det. Men mest av alt fordi jeg syntes det var en knakende god ide. Nå er jeg ingen material spesialist, men tanken virker appelerende. At Airbus suger markedet for carbon var heller ikke fjernt (nok) til at jeg kunne avvise det.

Men jeg hadde gledelig syklet på en linsykkel. Er egentlig carbonfiber nedbrytbart? Er epoxyen de bruker "sunn" for miljøet. Stort sett er jo mange av de tekniske "nyvinningene" vi har i samfunnet kopiert fra naturen, men på en slik måte at det er mulig å få mest mulig profitt ut av det. En kan jo ikke ta patent på lin f.eks.....herregud, der hørtes jeg ut som en SV'er med lavt medlemskapsnummer i Natur Og Ungdom.

When it snows, it dumps!
Re: Project Lipraloof [Re: ] #531936 01/04/2008 12:06
geiranders Offline
Besatt
Besatt
Linfiber er definitivt interessant, men nå irriterer jeg meg bare over at jeg i hastverket stavet Lirpaloof feil. Når du først skal lese noe baklengs, bør det jo bli riktig...

Lirpa Loof, burde vel prosjektet strengt tatt hete, også.
Nuvel. Nytt forsøk neste år!

Lavt medlemsskapsnummer i Natur og Ungdom ruler, forøvrig :-)

Re: Project Lipraloof [Re: geiranders] #531949 01/04/2008 12:22
S
Saint78 Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Kan hende det ruler med lavt nummer i Natur Og Ungdom i visse kretser, men samtidig er det eksluderende i andre kretser.

Hovedproblemet i dag er at man ikke kan være det ene OG det andre. Man kan ikke være medlem av Natur og Ungdom OG komme med fornuftige samfunnsmessige forslag (sett fra "andre siden"). Man kan heller ikke være medlem av Unge Høyre og si noe fornuftig om miljøet. Vi burde snart slutte å tenkte skyttergravspolitikk. The environment knows no boundries, it's the air we breathe and the water we drink. (whoooo hooo, hvem elsker ikke floskler!!)

H20 bryr seg ikke om du stemmer blått eller rødt!

PS: Jeg googlet "Lipraloof" for å finne mer ut av det, men eneste google kom opp med var denne saken på Terrengsykkel og en annen hvor ordet var delt. DA skjønte jeg at jeg gikk fem på... ICON_WINK

Redigert av CakeMonster; 01/04/2008 12:23.

When it snows, it dumps!

Moderator  support