Prøvde å søke litt her inne på racerforumet, uten hell. Men kanskje noen vet råd? Hvis man skal transportere seg selv raskeste vei fra Oslo til Asker, men vil unngå for mye trafikk, hvor er det best å sykle da?
Her er forresten et alternativ hvis man ikke er opptatt av den korteste veien. Den gule strekningen her føles litt raskere fordi det er én bratt bakke mindre, et par fartshumper mindre og litt rettere vei.
Re: På racer fra Oslo til Asker
[Re: Pete]
#53169201/04/200806:50
Jeg vet ikke hvorfor du ikke tar med den ruta alle som sykler Sandvika-Lysaker bruker.
Det er en smaksak. Jeg synes den er litt lite sjarmerende i forhold til gamleveien, men den er sikkert raskere. Men når ble det en verdi at det er flatt?
Re: På racer fra Oslo til Asker
[Re: ]
#53177801/04/200808:28
Smaksak kan det nok være, men når du påstår at alternativet er kronglete og for å undrestreke det tegner inn en rute som bare brukes av de som ikke er kjent, så synes jeg det blir feil.
"Bare brukes av de som ikke er kjent"? Jeg bruker den til stadighet jeg, fordi den med terrengsykkel er mye mer bilfri enn ditt alternativ, i tillegg til at man kan kombinere den med Kyststien.
Litt off-topic men: Skal du først sykle mange mil - så trene med Aker sykkeljenter - SÅ sykle mange mil hjem ? Har 'spanet' litt på hjemmesidene deres ser du.
Har lurt litt på å melde meg inn i en sykkelklubb selv - men fordi jeg heller ikke har bil så begrenser antall aktuelle klubber seg. For det virket jo som om Aker har et bra miljø !