Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Hva er galt med byens sportsbutikker??

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: supercaliber] #530656 29/03/2008 22:33
Yei:) Offline
Fersking
Fersking
Var innom en butikk her tidligere i vinter for å kjøpe kajakk. Ok, så er det ikke helt sesong, men de selger nå kajakker okke som. Det endte med at jeg fikk låne den eneste brosjyren de hadde for selv å studere den i butikken for å se om jeg kunne finne noe jeg kunne like!!

Jeg besøker ikke den butikken noe mer.

Ut i skogen, opp i trærne, av med klærne, sprik med tærne.
Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: pinwiz] #530682 29/03/2008 23:50
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: pinwiz
Sitat: polkaDOT
Men da kjøper du kjede og kassett på Helsfyr...

Nå har jo du flagga overgangen din fra FB til Sørensen en god stund.
Kan du gi meg et overslag på hva en Ultegra SL-gruppe koster på Sørensen,så skal jeg fortelle deg hvorfor Terje fortsatt kommer til å handle på Carl Berner.

Deg har jeg ikke sett hverken hos FB eller SS. Vi holder på å ommøblere våre priser, slik vi kan konkurrere med CB. Og du får enda billigere hvis du er medlem i en klubb. Prøver å overtale sjefen om å kontakte NOTS for rabatt til medlemmer.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: supercaliber] #530693 30/03/2008 00:45
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: supercaliber
Og dere blir glade hvis elektrikkeren rydder etter seg? feier gulvet osv?

Den vaskehjelpa er ikke billig....

Den sto i alle fall ikke spesifisert på regningen. Der var kun de forhåndsbestemte pnktene fra serviceheftet.

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Stein] #530699 30/03/2008 06:48
supercaliber Offline
Übergrønnskolling
Übergrønnskolling
selv om det er service så må de jo prise det inn, enten det er innbakt i timeprisen eller om det spesifisert som 0.5 timer vask og rens à 700 kr

Before I was blind, but now I can't see...
Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: polkaDOT] #530705 30/03/2008 07:51
R
Rolf Offline
Veteran
Veteran
R
Vi holder på å ommøblere våre priser, slik vi kan konkurrere med CB. Og du får enda billigere hvis du er medlem i en klubb.

Som i hvilken som helst (sykkel)klubb (eks Drammen CK)?

Vil denne ommøbleringen av priser også omfatte klær (eks Assos)?

Rolf

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: polkaDOT] #530724 30/03/2008 09:36
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Deg har jeg ikke sett hverken hos FB eller SS.

Neivel.Og.....?

Vi holder på å ommøblere våre priser, slik vi kan konkurrere med CB. Og du får enda billigere hvis du er medlem i en klubb. Prøver å overtale sjefen om å kontakte NOTS for rabatt til medlemmer.

Det er fint.
Poenget mitt er at jeg fikk Ultegra SL til rett under 5k hos FB.
Hvis jeg skal gjøre en ukvalifisert gjetning,vil jeg tro at denne gruppa er idiotisk dyr hos en hvilken som helst annen sykkelsjappe.Jeg gjetter sånn ca.7000,- hvilket gjør valget sørgerlig enkelt.Peter (tror jeg) bak disken hos FB retta opp det litt sure inntrykket jeg hadde av FB fra før,en veldig hyggelig fyr.
Plukka med meg en bra deal på et hjulsett hos Sørensen,og la nå det være sagt,jeg visste mer om landevei da jeg gikk ut døra enn jeg visste da jeg kom,takket være gubbingsene bak disken,så da vil vel Sørensen være en av favorittene i min nystartede ræserkarriere.

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: pinwiz] #530728 30/03/2008 09:47
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
[...] i min nystartede ræserkarriere.

Har du kjøpt ræser skal jaggu jeg også ha. Kan man sykle med ræser i lillo?

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: tmork] #530729 30/03/2008 09:48
bik3man Offline
More than words
More than words
Klart man kan. Lillo er jo helt flatt og uteknisk.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: bik3man] #530730 30/03/2008 09:51
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: bik3man
Klart man kan. Lillo er jo helt flatt og uteknisk.

Takk, kult! Da blir det temposykkel på Ormen lange...

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Rolf] #530795 30/03/2008 12:13
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Rolf
Vi holder på å ommøblere våre priser, slik vi kan konkurrere med CB. Og du får enda billigere hvis du er medlem i en klubb.

Som i hvilken som helst (sykkel)klubb (eks Drammen CK)?

Vil denne ommøbleringen av priser også omfatte klær (eks Assos)?

Rolf

Har ikke total oversikt over hva av klær man kan få rabatt på, siden jeg har vært sykemeldt en stund mens dette har foregått.
Skal være litt forsiktig med å uttale meg hvilke klubber, i tilfelle jeg tar feil, men medlemmer og registrerte av NCF og SLF får noe rabatt. Alle klubber kan ta kontakt og avtale en rabatt.

Redigert av polkaDOT; 30/03/2008 12:20.

Team Ibis / Probike

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: tmork] #530797 30/03/2008 12:14
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: tmork
[...] i min nystartede ræserkarriere.

Har du kjøpt ræser skal jaggu jeg også ha. Kan man sykle med ræser i lillo?

Nei nå må dere jaggu meg roe ned før dette går helt av skaftet. Skal det lissom være den nye trenden her på TS : NO, ræser. Ræser meg midt i "øyet".

La meg sleppe å se det på Skei, vær så snill!

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: StigB] #530803 30/03/2008 12:29
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Oh, ræser fra Skei og ned er sikkert supert! Tommy?

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Ole] #530854 30/03/2008 13:53
StigB Offline
Señor
Señor

Jeg har vært igjennom, stivsykkel (HT) og sleit med begrepet fulldempa. Etter tre års svangerskap og lykkelig med en Flux seiler SS begrepet opp. Det har jeg klart å undertrykke. 29" driver jeg å jobber med til fordel for noe litt tyngre.

Siden jeg ikke har en stisykkel men en sykkel som kan brukes på sti sliter jeg litt med dette. Skal jeg like gjerne dunke til å skaffe en stisykkel, eller skal jeg leve lykkelig med Flux'en.

Så midt oppe i dette kommer man trekkende med ræser, hva faan er dette for noe. En arme enkel sjel med et lett påvirkelig sinn har ikke godt av mer, nå må det bli ro.

At en så til de grader stiens mann som Tommy nå skal frese rundt på ræser nei det går langt over min fattning. Jeg blir nesten litt trist.

Ræser ikke faan.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Ole] #530898 30/03/2008 15:18
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Ole

Masse fin landevei oppi bøgdene.Tenk deg Peer Gynt-veien på ræser med litt småbreie ræserdekk for grus.
Feks.

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: pinwiz] #530901 30/03/2008 15:22
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
hvilken ræser har du bygd/ kjøpt?

Team Ibis / Probike

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: pinwiz] #530903 30/03/2008 15:27
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Ole

Masse fin landevei oppi bøgdene.Tenk deg Peer Gynt-veien på ræser med litt småbreie ræserdekk for grus.
Feks.

I fjor høst møtte jeg en ræserfyr ved Kikut. Jeg ble litt forundret over synet, men det så absolutt ut som han koste seg.

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: runermm] #530904 30/03/2008 15:29
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Landevei is the new sti

Jens
Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: StigB] #530905 30/03/2008 15:29
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: rabbagast
At en så til de grader stiens mann som Tommy nå skal frese rundt på ræser nei det går langt over min fattning. Jeg blir nesten litt trist.

Ræser ikke faan.

Til og med blåstienes Taliban må innse at en vinter uten noe særlig sykling eller skigåing har gjort hærverk med kondisen og midjemålet.
Da må man også innse at det eneste som hjelper er timevis med svetting,og da er landeveismaskiner det eneste saliggjørende.
Jeg gidder rett & slett ikke gnu på asfalten med en gammal 26" hardtail.

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: polkaDOT] #530907 30/03/2008 15:33
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
hvilken ræser har du bygd/ kjøpt?

En Intense Fenix med sånn halvveis budsjett på deler.

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: pinwiz] #530918 30/03/2008 15:53
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Var lekker den...

Team Ibis / Probike

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: polkaDOT] #530927 30/03/2008 16:10
Calle Kanin Offline
Ivrig
Ivrig
Intense-rammene er snasene saker. Var det den som kom opp i en tråd en stund tilbake? Rød eller noe slikt?

"Oj, her var det bratt!"
Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Howard] #537654 13/04/2008 18:27
M
Mort-dog Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
M
Ja, skjønner deg godt. Girene på min (ny) Oppenheimer skal til tredje justeringen denne uken. Hope its third time lucky, and that someone finally gets it right. Jeg fikk de som jeg kjøpte sykellen av til å justere girene før jeg hentet den, så tok jeg sykkelen tilbake etter første gir-knasende turen. Men girene var forts jævlig. Tok den da til et stort butikk på Torgate, uten særlig hell. Men isteden for å blir sur på disse amautørene og stå på kravet skal jeg prøve meg på Bikes and Boards, jeg må får et nytt del av de denne uken alikevel. Jeg ha hørt at de er nok veldig proff.. Fingers crossed.

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Mort-dog] #537656 13/04/2008 18:30
chalshus Offline
More than words
More than words
Sitat: Mort-dog
Ja, skjønner deg godt. Girene på min (ny) Oppenheimer skal til tredje justeringen denne uken. Hope its third time lucky, and that someone finally gets it right. Jeg fikk de som jeg kjøpte sykellen av til å justere girene før jeg hentet den, så tok jeg sykkelen tilbake etter første gir-knasende turen. Men girene var forts jævlig. Tok den da til et stort butikk på Torgate, uten særlig hell. Men isteden for å blir sur på disse amautørene og stå på kravet skal jeg prøve meg på Bikes and Boards, jeg må får et nytt del av de denne uken alikevel. Jeg ha hørt at de er nok veldig proff.. Fingers crossed.

Har du en helt ny sykkel, er det helt normalt at girwirene strekker seg litt den første tiden. Da får du trøbbel med girene.

Redigert av chalshus; 13/04/2008 18:30.

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Mort-dog] #537771 14/04/2008 06:24
EgilS Offline
More than words
More than words

Girjustering er uhorvelig enkelt, så hadde jeg vært deg så hadde jeg lært meg det. Da vil du bruke mindre tid på det enn det vil ta deg å finne frem bilnøklene når du skal levere sykkelen.

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: EgilS] #537787 14/04/2008 06:52
KTL Offline
Besatt
Besatt
Sitat: EgilS

Girjustering er uhorvelig enkelt, så hadde jeg vært deg så hadde jeg lært meg det. Da vil du bruke mindre tid på det enn det vil ta deg å finne frem bilnøklene når du skal levere sykkelen.

Enig! Selv etter å ha lagt litt tid ned i justering av gir ender jeg uansett opp med å ta den siste fintuningen når jeg er ute på tur. Giret oppfører seg anderledes under belastning og spesiellt på fulldemper blir det ikke perfekt før det testes under bruk.

Og til butikkene: Det som er mest irriterende er at sykler ofte leveres med girwiren ørlite for stram, og med justeringsskruen på hendelen skrudd helt inn...

mvh
Knut Tore

Hva behager? Sykle for å trene???
Nei, vi sykler bare for moros skyld!
Tirsdagsklubben™
Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Howard] #581013 17/07/2008 17:46
Howard Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Howard
Er jeg bare uheldig, eller drives det mye tullball i Oslos sportsbutikker?
Tre av de fire siste gangene jeg har vært innom for å bruke penger, har resultert i en lett irritasjon.
1. Ski skulle prep'es av en av byens største og mest seriøse sportsbutikker. Får melding om at skiene er ferdig og stikker innom for å hente de. ...men så er de ikke ferdig likevel! Irriterende for de jeg pakket vogn, unge, ryddet tid i programmet osv for å hente skiene.
2. Jeg bestiller komplett sykkel fra en stor og velkjent sykkelsjappe i tigerstaden. For melding om at sykkelen er klar til avhenting og tropper opp glad og fornøyd med Visa og bredt smil. Da dette er en SYKKELsjappe, forventet jeg at sykkelen var noenlunde klar til bruk, og bare trengte en kjapp sjekk og litt justering. Men neida, her måtte årsaken til slark i framhjul identifiseres og utbedres (noe som skyldtes en o-ring fra 20mm-akslingen som lå i klem og følgelig var ødelagt). Det var ikke en eneste PSI med luft i bakdemperen (nå kjenner jeg riktignok ikke Roco-demperne så godt, men mener at hvis ikke en DHX Coil har nok luft, kan den bli skadet ved komprimering. Hadde jeg vært ivrig, hadde jeg jo høkket på vei hjem og følgelig kanskje skadet demperen..?), bremseslangen til frambremsen er lang som et vondt år og bør kuttes. Resten av sykkelen hang sammen, men arbeidet som var gjort, var veldig ymse. Merkelige valg av ruting av kabler osv osv... og dette var det en proff som hadde gjort!!
3. Jeg er igjen i skimodus, og skal montere mine gamle telemarkbindinger på nye ski. I dag har som kjent ikke begge skiene i et par nødvendigvis lik grafikk, noe som resuterer i en "høyreski" og en "venstreski" (nei, en praktisk betydning har det ikke, men rent estetisk har det noe å si!). Samme sjappe som i pkt 1 gjør jobben. Når jeg kommer hjem, ser jeg at de selvsagt har montert høyrebinding på venstre ski og motsatt! Jaja, jeg henter verktøyet for å rette det opp selv, da det koster meg mindre tid og krefter enn å dra ned igjen ... for å oppdage at sporene i skruenhodene er erstattet av en haug metallspon!!!

HVA ER DET SOM SKJER?!!!! Er dette nivået som er gjengs i sportsbransjen i Oslo, eller er jeg bare usedvanlig uheldig?

-H

...og det fortsetter!
I dag skulle jeg hente sykkelen etter utbedring av et av de nevnte problemer. Det oppsto en diskusjon om arbeidet som var gjort, men det får bli mellom meg og butikken.
Det som imidlertid kaster mer bensin på skeptiskbålet mitt ovenfor butikken, er at jeg når jeg slenger beinet over sykkelen og leker litt i bakken fra t-banestoppet og hjem oppdager jeg en knirkelyd hver gang jeg bruker frambremsen. I tillegg er ikke styret 100% "sentrert" ift framhjulet.
Vel nede på plassen utenfor blokka starter detektivarbeidet om å finne ut hva som forårsaker knirkingen. Joda; her er ikke stem'et strammet rundt kronerøret på gaffelen!! Hvor j"#¤la vanskelig er det å gjøre jobben ferdig når man skrur på en sykkel?! Det er bare tilfeldigheter og kort vei fra t-banen og hjem som kanskje sparte meg for en ubehagelig opplevelse!
Jeg blir bare mer og mer sikker; dette er den andre og siste sykkelen jeg kjøper komplett i butikk. Fra nå av holder jeg meg kun til handle-på-veven-og-bygge-selv. Da vet jeg iallefall hva jeg får og hva jeg kan forvente meg... og min erfaring sier at da blir jeg ti ganger mer fornøyd både med service og utført arbeid.

Mvh

H
-gretten, gammel gubbe.

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Howard] #581016 17/07/2008 17:51
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Howard
... og min erfaring sier at da blir jeg ti ganger mer fornøyd både med service og utført arbeid.

Bare for å bli enda mer fornøyd kan du skrive en faktura til deg selv med et grisehøyt beløp for utført arbeid. Skriv så en kreditnota til deg selv på hele beløpet med teksten "garantiarbeid".

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Howard] #581017 17/07/2008 17:52
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Lyst til å si første bokstav på navnet på butikken?

Edit: S ja, lær deg å lese første siden Andreas

Redigert av Andreas83; 17/07/2008 17:55.

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Andreas83] #609954 15/09/2008 17:33
Howard Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
...og sagaen fortsetter;
Gaffel'n til frøken lekker olje. Jeg stikker innom de som har agenturet på merket og får beskjed om at de skal fikse den og ha den klar onsdag uken etter. De noterer navn og telefonnummer og jeg får med meg hentelapp med dato og greier.
Onsdagen kom og jeg drar ens ærend for å hente gaffel'n.
-Nei, den er ikke klar. Vi venter på noen deler...
-Jammen, hva med å ringe å si fra da?
-Vi har nok hatt for mye å gjøre.
-OK... når er den klar? MÅ ha den til neste helg!
-Den er kanskje klar ila uka.
-RING MEG NÅR DEN ER KLAR DA!
-Jada. Klart det.
Litt irritert går jeg hjem og frøken må gå nok en uke uten sykkel.
Helgen uken etterpå nærmer seg. Jeg har ikke hørt noe, så på torsdag tar jeg telefonen og sier at det brenner på dass mtp gaffelen og helgens planer.
-Jada, gaffelen er klar!
HVA I H#"¤"#%TE er det som er så vanskelig med å yte litt mer enn det å ta imot penger?!!

Håvar
-gammel og gretten

Re: Hva er galt med byens sportsbutikker?? [Re: Howard] #609971 15/09/2008 18:00
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Det finnes kun ei løysing på slikt, og det er å lære seg å mekke alt sjølv og ha reservedeler til alt liggande.
Burde vere unødvendig, men då blir ting iallfall gjort skikkeleg (etter kvart ICON_WINK )

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support