Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Romsdalen: Noen lokale stisyklister her?

Romsdalen: Noen lokale stisyklister her? #525563 14/03/2008 13:46
geiranders Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg researcher på stimuligheter i fjellområdene rundt Romsdalen, og vil gjerne ha kontakt med stisyklister med erfaring eller tilknytning til området. Har du noen tips eller innspill eller er klar for tur, send en mail til geiranders@terrengsykkel.no.

Har søkt på forumet og dermed notert forslaget fra Ruddles om Moanebba/Unjemsbotn, men trenger mer. Har også vært i kontakt med Rauma Sykkelklubb, Iver Gjelstenli og Stein P Aasheim i dag - men ingen av disse har oppdatert terrengsykkelerfaring fra området.

Området rundt Trollstigen har jeg en viss kontroll på, nå søker jeg primært noen som har prøvd seg på østsida av Romsdalen, over mot Eikesdalen eller nordover mot Eresfjorden.

*geiranders

Re: Romsdalen: Noen lokale stisyklister her? [Re: geiranders] #525858 15/03/2008 11:34
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jøss, driver Stein P Aasheim også med terrengsykling?? For en allsidig mann.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Romsdalen: Noen lokale stisyklister her? [Re: polkaDOT] #525874 15/03/2008 14:00
geiranders Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Han er ikke aktiv stisyklist nå, men har vært på et par terrengsykkelturer i området for noen år siden - og er svært keen på å få inn terreng/topptursykling i Norsk Fjellfestival framover. Han oppfordrer entusiaster til å komme med forslag til aktuelle ruter, og Terrengsykkel er som alltid på jakt etter bra materiale til norske reisereportasjer.

Sjekk festivalen her:
http://www.norsk-fjellfestival.no/

*geiranders

Re: Romsdalen: Noen lokale stisyklister her? [Re: geiranders] #529777 28/03/2008 08:21
D
Dominique Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
D
Hei,
Jeg har syklet og trillet litt rundt i Romsdals skogene i fjor høst. Det er en del stier (gamle skogveier) i område under hestene i Isfjorden. Det er "nesten" mulig å sykle fra dalen opp til lille hytta som er på baksida av Lille Hesten. "nesten" er ikke pga. manglende sti men pga begrenset motorstørrelse hos min vedkommende :-). Har som mål å klare å sykle opp til furukollet i løpet av sommeren (ca 200 + 400 høyde meter). Stien fra hyttetunet i Vengedalen ned til dalen er og veldig artig, spesielt da det er mulig å forsette opp over dalen etterpå (hvor Isfjorden Rundt rittet går).
I Romsdalen har jeg prøvd meg litt i Devold området (veldig fint) men måtte trille litt for å komme til Aak.
Jeg har prøvd å sykle fra setnesmoen opp til trollstigen men det er en seksjon ovenfor medgårdsdammen som var litt fuktig (les med vann over knærne enkelte steder), jeg skal allikevel prøve å finne en passasje i dette området som ikke kreve så mye trilling.
Det er også en fin sti som starter fra Sogge ned mot Hanekamhaug på nordsida av veien. Jeg bruker å komme tilbake på den "nye" stien som er på den sørsida av veien (mange fotgjengere og jogger der). Dette gjør en fin rundttur med variert sykling (men lite stigning).
Mot høsten prøvde jeg og å sykle en rundttur fra/til Isfjorden innom loftskarsetra, sikkert mulig men ga opp i stygt vær denne dagen.
Du kan gjerne ta kontakt hvis du tror at jeg kan bidra med litt info. epost: domribaut alfakrøll hotmail dått com
Dominique

Redigert av Dominique; 28/03/2008 08:24. Rediger grunn: mulighet med loftskarsetra

Moderator  support