Hei igjen!
Har noen ting jeg gjerne skulle hatt litt mer klarhet i:
Fjær progressitivitetDe tre hullene i andre enden av bakdemperen, som endrer "spring rate progressitivity," hva vil det si? har prøvd alle tre, men kjenner ingen umiddelbar forskjell.
Demper-tech:Lurer på de forskjellige innstillingene på for- og bakdemper, og dempere generelt.
Foran sitter altså en dirt J. 2 150 mm med luft i hvert bein.
I
tech-manualen til marzocchi står dette:
Right leg: SSV pumping rod with internal adjustment
Left leg: SSV non-adjustable pumping rod
Er det et for kompresjon, og et for retur? hvem er hvem og Anbefalt luftrykk? Hva stiller de, helt enkelt?
Har prøvd å ta ut all lufta i begge beina, men syns den fortsatt var litt treig og seig. Er dette gammel olje, slitte pakninger og foringer eller bare for lite rebound?
Det er altså slik at for å stille rebounden må jeg skru av toppen på høyrebein, og så er det en skrue som må stilles med en laaang unbrako nedi der? hvor får jeg tak i denne unbrakoen? (min unbrako var ikke lang nok til dirt jam'en på den andre sykkelen)
ligger også litt olje oppi beina (luft-beina), skal det gjøre det?
(nå begynner det å bli rotete her, beklager)
Har en dirt jam fra 05 også, som i løpet av vintern har lekki mye olje nedover ytterbeina. Når jeg sykla første gang i våres var det ca 50 % sag.. trodde først at den sank slik siden olja hadde rent ut, men da jeg pumpa den opp blei den hard igjen. i det andre beinet er det altså en fjær. Hvilket bein stiller hva her, og er det også sånn rebound justering inni luft-beinet på denne?
Noen som kan hjelpe meg med en tech-manual på denne?
Har noen fler spm, men de kommer i morra, for å ikke gjøre det enda mer avansert
Kjempeflott om noen kan svare litt punktvis på dette, og jeg vil IKKE ha svar fra 14-åringer som
tror de vet..
Takk, hilen Frederik