Jeg har laget en action du kan bruke, og rammene dine vil bli helt identiske med mine. 1px hvit innerst, 5px sort ytterst. Er du fortrolig og kan litt "actions" i Photoshop, rename vedlegget fra Ramma.txt til Ramme.atn, lagre på et smart sted, importer actionfila i Photoshop og kjør i gang. Hvis du ikke er helt på bølgelengde, ring meg. 90 17 13 95.
Jeg må si jeg syntes det ubehandlede bildet av Arne var best. I den størrelsen du viser her så er det mer enn godt nok. PS-versjonen ser altfor digitalt ut.
Enkleste måten er å gå til: Image - Canvas size og økestørrelsen på canvasen med det antall mm du ønsker som ramme. Sett bakgrunnsfargen til sort eller hva du nå skal ha, og vips - ferdig.
En annen måte er å bruke "canvas size"(el. hva den nå heter) funksjonen. Set bakgrunnsfargen til den fargen du ønsker på rammen(ie. svart), bruk så canvas size og den andre option boksen(hva den nå heter) skriv inn ønsket rammestørrelse * 2 i boksene.
Har ikke photoshop på arbeid, men ta et screenshot når jeg kommer hjem.
Jeg bruker alltid USM på ting som skal trykkes, men til små formater for web-visning, mener jeg at en enkel Sharpen gjør en svært god jobb i de aller fleste tilfeller. Det er i allefall hva jeg bruker.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Sikker på at du har nok lys? Selv om jeg er litt usikker på hvor godt du ser med den ene lampa pekende litt oppover.
Grunnen til 2 extralys (some er originale nos lucas), er det er dette som ble brukt under Isle of man fordi de hadde natte etaper. Jeg laget denne som en replica av det som ble brukt den gang. En lys er en spreder og den andre er spott. Derfor peker de litt ver for seg.
Bare for interesens skyld, så har jeg et bilder av et ung par nordmen ombord i sin sidecar rigg på Isle of man i 1968.....
Disse hadde en topfart på 90mph, dvs 140km/t med 2 man på. Synd at en Engelskman må ta vare på deres kulturarv..
Den scootern i siste bilder har ikke noe med racing å gjøre, men er en Mods, maskin. Søk på mods og bli vis...