Jeg greier nesten ikke å vente på å få sykkelen min, så jeg har noen spørsmål angående sykkelen så jeg har noe å finne på..
Jeg får en 888 RCV 2008 gaffel med hvite ytterbein og blå dekaler. Det er det eneste som skiller den fra den man får i butikken. For meg som ikke er noen WC rytter så er det mer enn nok for meg i første omgang. Det eneste er at den er fryktelig tung(3816g.), men det får man leve med.
Først setter jeg den opp med riktige fjærer til meg. Tipper på at jeg må ha en medium fjær og en soft fjær.
Så justerer jeg preload. Det er luft preload. Dette tror jeg man stiller på høyre side på toppen. Da skulle det være greit. Det jeg ser er at gaffelen har et SSVF system. Jeg har hatt SSV system på et par dempere tideligere. SSVF har de samme justeringsmulighetene?
Så stiller jeg returen. Helt greit.
Så kommer det jeg lurer på. Gaffelen har kompresjonsjustering, men er det high eller low speed? Skjønner ikke beskrivelsen.
Hvis SSVF er samme justeringsmulighet som på for eksempel min gamle DJ3 med SSV, så justerer vel ventilen på toppen av venstre gaffelben en slags negativ luft justering som skal justere følsomheten. Mener å huske å lese i manualen at den fungerte som en slags low speed compression justering også.
Nå ble det her skikkerlig klønete skrivd, men håper dere skjønte det..