Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hybridsykkel!

Hybridsykkel! #518390 27/02/2008 13:24
G
gepe Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G

...ja, altså, ikke til meg selvfølgelig, men som gave til samboeren.

Hun har en "terrengsykkel" av typen tung gyngehest med svampete demper. Den brukes først og fremst til/fra jobb, i underkant av to mil hver vei gjennom Oslo. Jeg mener naturlig nok at hun "må" ha en lettere sykkel uten dempegaffel, stivere hjul og dekk som ruller langt bedre enn de hun har nå. Geometrien bør helst være dametilpasset med kortere overrør, men for all del ikke slike med overrør som treffer seterøret midt på.

Siden en skikkelig racer er helt uaktuelt så trekker det mot hybridsegmentet. Har sett litt på disse:

http://www.spinn.no/newsread/news.asp?N=5243&DOCID=10755
https://kjellsykkel.secure.flexiweb.no/productview/19448476/

- Er det noen som har erfaring med disse (eller noe liknende)?
- Eller som vet om andre aktuelle sykler i prissegmentet 5000 - 10000?

Jeg er for dårlig mekaniker til å bygge sykkelen selv helt fra grunnen av, men tipper det kan bli aktuelt å få noen andre til å gjøre det, eller ihvertfall vurdere å skifte sete, dekk, styrestem og kanskje hjul.

Re: Hybridsykkel! [Re: gepe] #518403 27/02/2008 13:31
geiranders Offline
Besatt
Besatt
Jeg har testkjørt et par versjoner av den Trek'en, og anbefaler den varmt. Stabil og fin kjørefølelse, lett og morsom i trafikken. Kjæresten min havner nok på akkurat den modellen du vurderer i løpet av våren.

*geiranders

Re: Hybridsykkel! [Re: gepe] #518405 27/02/2008 13:33
gare Offline
More than words
More than words
Siden jeg er allergisk mot både Trek og Cannondale ICON_WINK
Hva med denne fra Spinn? Det er superdupert med skivebremser på jobbsykkel også, særlig om hun sykler i allslags vær.

Obs-obs, jeg har ikke testet denne, men har trillet noen runder på storebroren.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hybridsykkel! [Re: gare] #518438 27/02/2008 14:25
G
gepe Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Sitat: gare
Siden jeg er allergisk mot både Trek og Cannondale ICON_WINK
Hva med denne fra Spinn? Det er superdupert med skivebremser på jobbsykkel også, særlig om hun sykler i allslags vær.

Takker for bra innspill fra begge.

Tenker jeg skal ta en tur til Spinn og se på Trek-sykkelen, men de Velotech-syklene så ikke så verst ut de heller. Skivebremser får hun bare dersom det er mulig å få noen gode hydrauliske til grei pris, hvis ikke blir det god gammeldags v-brems. Sykkelen skal jo ikke brukes i terrenget, og hvis det er antydning til regn kommer hun garantert til å bruke bilen.

Moderator  support