Her er en foreløpig plan over terrengritt i Trøndelag i 2008. En del endringer må påregnes. Det er vel for eksempel ritt som savnes her.
Legg spesielt merke til TVKs ritt 14/5 og 9/6. Her er undertegnede rittleder og det vil i forkant bli brukt potensielt ufine metoder for å få med flere fra forumet som deltagere. 9/6 blir nok rittet arrangert på Skogly med bedringer i traseen i forhold til i fjor; mindre grussti og mer fin skogssti. Når det gjelder rittet den 14/5 så håper jeg at noen kan komme med tips om steder i Trondheim som passer. Gjerne på østsiden av byen.
Ser ikke SSNM på lista, det er vel terrengritt, håper jeg?
Det er mulig Martin ikke hadde mulighet til å stille på møtet sykkelkretsene hadde?
Det ville vel være et direkte brudd mot tradisjonen at en åhsåmm übertatovert og freeminded singlespeed-spirit skulle kues av småborgelige konvensjoner vedtatt av det systemtro lycrafolket.
Det er mulig Martin ikke hadde mulighet til å stille på møtet sykkelkretsene hadde?
Det ville vel være et direkte brudd mot tradisjonen at en åhsåmm übertatovert og freeminded singlespeed-spirit skulle kues av småborgelige konvensjoner vedtatt av det systemtro lycrafolket.
Dude!
Martin, noget ündertatovert
Fuck the Establishment, æzze!
Knut - finner ikke noen av dameklærne, eh...
Schwarte, dudes og dudettes, glemte hele tato-greia.
Må jeg barbere skulderbladene før jeg tatoverer på englevingene, eller er det nok å være ubarbert, men med glorie? Må man være over 18 for å få tato, må mamma skrive melding? Kan cred og street-smartness kjøpes eller er det medfødt? Kan en kul trøye erstatte tato, eventuellt en sykkelcap?
Hei. Flott at denne oversikten kommer nå. Har ventet litt på den og har ikke klart å finne den noen steder der ute på webben. Et spm til dere aktive i Trondheim. Er man nødt til å tilhøre en klubb gjennom sykkelforbundet for å delta på NC-rittene? Eller er det slik at dersom man ønsker å kjøre elite, så trenger man det? Hvordan stiller dette seg angående lisens? Kan man kjøpe aktivlisens gjennom en bedriftsklubb. Bakgrunnen for spørsmålene er: jeg jobber i en bedrift med et relativt aktivt bedriftsidrettslag og dette BIL'et betaler det meste av utgiftene ifm deltakelse på ritt. Kravet er imidlertid at man skal representere BIL'et. Dette har litt betydning for meg da jeg håper å få kjørt endel løp denne sesongen, og det er ikke om å gjøre å betale MEST mulig for det...
Er man nødt til å tilhøre en klubb gjennom sykkelforbundet for å delta på NC-rittene? Eller er det slik at dersom man ønsker å kjøre elite, så trenger man det? Hvordan stiller dette seg angående lisens? Kan man kjøpe aktivlisens gjennom en bedriftsklubb. Bakgrunnen for spørsmålene er: jeg jobber i en bedrift med et relativt aktivt bedriftsidrettslag og dette BIL'et betaler det meste av utgiftene ifm deltakelse på ritt. Kravet er imidlertid at man skal representere BIL'et. Dette har litt betydning for meg da jeg håper å få kjørt endel løp denne sesongen, og det er ikke om å gjøre å betale MEST mulig for det...
Om du ønsker å delta i NC-klassene så må du være medlem i en klubb tilknyttet NCF og du må ha løst aktiv-/veteranlisens gjennom denne klubben. Jeg regner med at BIL-et du er medlem av ikke har tilknytning til NCF, hvilket betyr at du ikke kan løse lisens gjennom dette.
De fleste(?) NC-ritt har også sportsklasser, hvor man kan stille uten aktivlisens. Som jeg skrev over så regner jeg med at du kan stille i stort sett alle rittene i listen jeg la ut uten lisens/med engangslisens, alt etter rittets status. Turritt krever engangslisens for å stille i turklasse (tidtagning), men kan sykles uten lisens om man stiller i trimklasse. Karusellrittene (8 stk. i år) er rene rekruttritt og fordrer ikke lisens.
Poster du spørsmål her angående spesifikke ritt etterhvert som de er aktuelle, så får du nok vite det du trenger. Evt. send spørsmål til arrangøren.
Jeg vil likevel oppfordre til å melde deg inn i en klubb og løse lisens. Det blir da så mye enklere for deg. For å holde kostnadene nede så finnes det sykkelklubber som er rimeligere enn andre, hvis det ikke er viktig for deg å ha tilknytning til noen spesiell klubb. Mange idrettslag har også sykkelgrupper med tilknytning til NCF. Bortsett fra det så er vel TVK det opplagte valg...
OK, takk for svar, det var klargjørende. Men; dersom jeg melder meg inn i TVK ( som jo er det opplagte valget....) krever da TVK at jeg skal kjøre for dem i alle ritt? By the way, er det noen felles treninger ol i TVK. Jeg er vel på et ordinært mosjonistnivå, med blant de 10-15 beste i min klasse i Markathrilleren, Savalen- Oppdal og topp 50 på Birk.
OK, takk for svar, det var klargjørende. Men; dersom jeg melder meg inn i TVK ( som jo er det opplagte valget....) krever da TVK at jeg skal kjøre for dem i alle ritt? By the way, er det noen felles treninger ol i TVK. Jeg er vel på et ordinært mosjonistnivå, med blant de 10-15 beste i min klasse i Markathrilleren, Savalen- Oppdal og topp 50 på Birk.
Har du aktivlisens så må du sykle i klubbdrakt (og være påmeldt med denne klubben) i alle ritt hvor du stiller i aktivklasse. I turritt kan du stille for andre så lenge klubben du har lisens i ikke har regler om at du skal stille for de. Så vidt jeg vet så har ikke TVK det?
TVK har fellestreninger både for landevei og terreng. Tidspunkt for disse er ikke klare ennå, men følg med på tvk.no under "Treningsplan".
Terrengtreningene har de siste årene vært lagt til Granåsen på mandager kl. 18. Man har da delt opp i grupper etter alder/nivå.
Fra NCF's side kan du godt delta i turritt med annen drakt/navn enn det som fremgår av lisensen din, men det kan da IKKE være drakt/navn tilhørende annen NCF-registrert sykleklubb.